Vilken alg?

#1 - 24 september 2009 06:08
Som topic lyder, vilken alg är detta? Fått den över hela mitt 400L kar, antar att den blommat upp iom. de kraftiga Co2 nivå-svängningarna som varit i karet den första veckan, men hur borde man gå till väga för att bli av med dem? Inga drastiska åtgärder utan mer långsiktiga..

Några tankar?:)

[ATTACH]23336[/ATTACH]
#2 - 24 september 2009 07:32
Otocinclus äter dom
#4 - 25 september 2009 21:29
Tackar!
Glömde svara i tråden när jag läste den för någon dag sedan...

Tack igen:)
#5 - 28 september 2009 20:53
Jag har också fått sådana här alger överallt i akvariet (180l) har köpt dessa Otocinclus fiskarna två st till att börja med, frågade på zoo butiken om det fanns ngn fisk som äter just dessa alger.. har andra men de verkar inte direkt intresserade av just detta :S ser att de simmar på bladen och käkar och käkar men kan inte se direkt att det försvinner ngt.. kanske borde inhandla ngr till? Sökte på deras namn och såg att de inte endast kan livnära sig på alger utan behöver vegetabiliskt tablettfoder eller gröna ärtor tinade... jag ger "vanlig" fisk mat mend et räcker inte då alltså?
Ngn som kan ge råd...
#6 - 28 september 2009 22:54
Tror jag skall slänga i siameser i karet också, det är ju så fruktansvärt mycket och ottosarna är inte så många, 6st, tillsammans med 7 zebrasnäckor, men som sagt, lite siameser skall få hjälpa dem, men inte få gå kvar i karet tror jag:)

Annons