Vilka vill inte bita på guppys?

#1 - 12 juli 2007 16:33
Om man har Guppys, vad kan man ha med dom?

Mer än tetror.. Dvärgguramis gick inte bra sa dom på affären, fembandsbarber är kanske också grymma och vill tugga på fenor?

Vad kan man ha, tips?
#2 - 12 juli 2007 16:36
fembandsbarber ska vara snällare än tiger dito i alla fall. Men annars går det bra med t.ex. andra snälla levandefödare som platy, segelfensmolly, men även pärrasbora, kardinal- eller neontetror och mycket annat, personligen kan jag säga att det även går utmärkt med honungsgurami.
#3 - 12 juli 2007 16:44
Okej, jo, Platys ska dom få sällskap av.. men det går ju bra.. och jo tetror vet jag men ja, jag funderade på drottningsrasbora som jag gillar, men pärlrasbora vet jag inte hur dom ser ut, kan inte kolla här heller..

Men tror du fembandsbarben skulle funka? Honungsgurami ockkså kanske.. hm.. jag ska kolla upp lite om dom :)
#4 - 12 juli 2007 17:04
Jag har inga barber alls själv, så det kan jag inte svara på, men jag har hört att de är snälla (fembands). Pärlrasbora är små och vackra, en nykomling i hobbyn. Sök på nätet efter "microrasbora sp. galaxy" som de hette först. Pärldanio, pärlrasbora, galaxyrasbora är synonymer. Practical Fishkeeping har bra bilder har jag för mig. I ett eget kar ynglar de jättelätt av sig.
#5 - 12 juli 2007 17:10
Pazappa skrev:
Jag har inga barber alls själv, så det kan jag inte svara på, men jag har hört att de är snälla (fembands). Pärlrasbora är små och vackra, en nykomling i hobbyn. Sök på nätet efter "microrasbora sp. galaxy" som de hette först. Pärldanio, pärlrasbora, galaxyrasbora är synonymer. Practical Fishkeeping har bra bilder har jag för mig. I ett eget kar ynglar de jättelätt av sig.

Ah, okej, tack för tipset.. ska kolla upp dom :)
#6 - 13 juli 2007 11:14
Zirconia skrev:
...men pärlrasbora vet jag inte hur dom ser ut, kan inte kolla här heller..

:)

Bli goldis!!!!:p:D:)

Tills dess så kan du njuta av denna:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1225
#7 - 13 juli 2007 19:24
tummen skrev:
Bli goldis!!!!:p:D:)

Tills dess så kan du njuta av denna:

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1225

Jo, jag ska bli en Goldmember ;D Men hittils vill jag lägga alla slantar jag har över till fiskgrejor och akvarium ;)

Fick hem mitt "nya" 100liters ikväll, riktigt fint :)
#8 - 14 juli 2007 10:00
malar
#9 - 14 juli 2007 17:36
jag har två stycken bolivianska fjärilciklider med mina guppy och en hel hög med malar
#10 - 14 juli 2007 17:42
Fiskar jag haft med guppies;
Platy
Saxrasbora
Silverhaj
Kyssgurami
Pansarmalar
Ancistrus
#11 - 14 juli 2007 19:09
3 guppy skrev:
malar

Jo, malar har jag också :) Dom är ju bra och pålitliga..
#12 - 14 juli 2007 19:10
Bette skrev:
jag har två stycken bolivianska fjärilciklider med mina guppy och en hel hög med malar

okej :)
#13 - 14 juli 2007 19:12
Metalmaid skrev:
Fiskar jag haft med guppies;

Platy

Saxrasbora

Silverhaj

Kyssgurami

Pansarmalar

Ancistrus

Okej, ja men ja, nu har jag nog kommit underfund med hur jag ska ha det.

Det blir Platys, Guppy och tetror och 2 ancistrus :)
Dom förstnämnda är ju rätt duktiga att föröka sig så ja, jag lär nog ha nog med dom arterna så det räcker och blir över :)

Annons