Vilka ska jag välja?

#1 - 20 juli 2003 15:58
Har ett 50l akvarium som jag skulle vilja antingen ha snäcklekare eller sydamerikanska dvärgciklider men kan inte bestämma mig för vilka?
#2 - 20 juli 2003 16:02
Kolla först upp vilka fiskar som du kan få tag på. Risken är annrs stor att du bara blir besviken när du inte hittar den fisk som du har bestämt dig ör.

Guy
#3 - 20 juli 2003 18:30
Här i stan kan jag nog ändå inte få tag på något intressant...så det kvittar! Så svårt kan det inte väl inte vara att hitta snäckletare!

Jag vill ha åsikter? Hur är snäckletarna som fiskar? Vad skulle man kunna ha för några andra fiskar tillsammans med dem?
#4 - 20 juli 2003 18:40
min syrras snäcklekare är dötrista. visst de ynglar av sig men de står bara utanför sina snäckor och vaktar dom. dvärgciklider är mera rörliga liksom...
#5 - 20 juli 2003 18:51
Jag ska just byta ut mina amerikanska dvärgciklider mot snäcklekare p.g.a. att jag tror attt dessa är intressantare. Man kan nog dock inte ha någon annan fisk tillsamans med snäcklekare i ett 50 liters akvarium, sorry.

#6 - 20 juli 2003 18:55
Min syrra trodde att dom var intressanta... visade sig att så var inte fallet. Aja kanske inte är lika dant med alla....

Annons