Vilka ska jag köpa??

#1 - 2 januari 2004 10:01
Ska köpa lite fisk vill ha stim men vilka är bäst ?

Rasbora espei
Neontetra
Kardinaltetra
#2 - 2 januari 2004 10:07
jag har drottningrasbora, tycker de stimmar mycket bättre än neon/kardinaler trots att de varit nästan ensamma i karet ibland.
#3 - 2 januari 2004 14:30
den erfarenhet jag har av neontetror är att dom gärna sprider ut sig så dom är två här och två där... så det bara ser plottrigt ut dom enda gånger dom håller ihop ordentliget är när mosaikgurami hannen e på krigsstigen!
#4 - 2 januari 2004 17:31
Jag tycker om zebrafiskar, kardinaltetror, sorgmanteltetror, Rosentetror är också vackra.
Mina sebrafiskar håller inte ihop alls, de simmar hit och dit i akvariet huller om buller men de är vackra att se på...
#5 - 4 januari 2004 00:06
Om du vill ha en fisk som stimmar bra utan hotbild så ska du välja rödmunstetror
(ser att du inte har dessa bland dina alternativ).

Mina rödmunstetror gick själva i 6 månader innan jag köpte 10 st scalare och jag kan inte märka någon skillnad på stimmets täthet före/efter inköp av scalare.
#6 - 4 januari 2004 00:56
bäst?
#7 - 4 januari 2004 01:43
Ett stimm på 10-20 blodtetror är väldigt snyggt, speciellt med finkornig svart sand eller tegelröd Rådasand, många växter och ett varmt sken med tex. Aqua-Glo kombinerat med Sun-Glo eller motsvarande lysrör.
#8 - 5 januari 2004 15:22
jag har 10 st drottningrasbora i mitt asienakvarium...dessa tillsammans med guldgurami (stora), eldstjärt och kampfisk..även guldbarb..

dom stimmar inte ett skvatt!! har aldrig gjort..dom är en och en hela tiden i hela akvariet..funderar att ta bort dom för det ser bara rörigt ut...

men mina är kanske bara odrägliga ;)
#9 - 5 januari 2004 18:17
<font color="red"><b>Tasso</b></font id="red">
jag har 10 st drottningrasbora i mitt asienakvarium...dessa tillsammans med guldgurami (stora), eldstjärt och kampfisk..även guldbarb..

Hur fungerar det att ha en eldstjärt tillsammans med Guldgurami och kampfisk? Jag skulle vilja ha en eldstjärt men är rädd för att den är taskig mot mina guramis och kampfiskar...
*Förlåt för att jag hoppar ur ämnet*
#10 - 5 januari 2004 18:49
Ursprungligen skickat av kampfisken

Ett stimm på 10-20 blodtetror är väldigt snyggt, speciellt med finkornig svart sand eller tegelröd Rådasand, många växter och ett varmt sken med tex. Aqua-Glo kombinerat med Sun-Glo eller motsvarande lysrör.

En liten varning bara, blodtetror är rätt bitska! Minipirayor...
Rätt elaka mot tex scalarer.
#11 - 5 januari 2004 18:56
Mina kardinalfiskar stimmar väldigt bra. Väldigt roliga att titta på också eftersom de rör sig o visar upp sig nästan hela tiden.
Jenny
#12 - 5 januari 2004 19:40
Blodtetror värkar vara rätt elaka om man läser vad de andra här på zoopet har skrivit om dem http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=443
#13 - 8 januari 2004 19:54
om man har ett större akvarium är skivtetror fina.

Annons