Vilka räkor?

#1 - 3 oktober 2010 06:25
Jag har "crystal red" och "körsbärsräkor".
vilka räkor kan man inte ha ihop med dem utan att de korsar sig?
Jag tänkte mest på "rainbow" räkor, White Pearl, cherry räkor samt Gula Neocardina räkor....

// Oscar
#2 - 3 oktober 2010 06:43
tyvärr så é dom enda du kan ha säkert med just CR och Körsbär

: Amano och "pinocioräka"(red nose shrimp)

så du får skaffa fler kar tills den 14-e :)
#3 - 3 oktober 2010 09:11
Kolla på latin-namnet så ser du vilket släkte de kommer ifrån. Är det samma så avråder jag dig ifrån att ha de tillsammans då avkomman bil knepig. Men du kan ju ha minst 2 olika i samma kar i alla fall. Sedan kan du ju också dela upp akvariet med filtermassa/nät om du vill ha flera.
#4 - 3 oktober 2010 09:13
white pearl, körsbärsräka. gul räka. blue pearl... Det är samma räka med olika färger...
#5 - 3 oktober 2010 09:14
cherry räkor kan du ha tillsammans med körsbärsräkor;) då det är samma ;)
#6 - 3 oktober 2010 09:18
ja o man vill ju inte blanda dom med risk för korsning,
#7 - 3 oktober 2010 09:35
cherrry och körsbär kan du blanda då det är körsbär båda 2 :P engelska och svenska namnet bara.

Men däremot whitepearl blue pearl körsbär och gul räka det är exakt samma räka med olika färger blandar du dom så kommer du få fula avfärgade bebisar. brunaktiga saker.
Så dom ska du ju inte blanda .

Och kör du på amano så får du aldrig yngel då dom behöver bräckt vatten .. Ynglena alltså.
#8 - 3 oktober 2010 13:04
Majki01 skrev:
cherrry och körsbär kan du blanda då det är körsbär båda 2 :P engelska och svenska namnet bara.

Men däremot whitepearl blue pearl körsbär och gul räka det är exakt samma räka med olika färger blandar du dom så kommer du få fula avfärgade bebisar. brunaktiga saker.

Så dom ska du ju inte blanda .

Och kör du på amano så får du aldrig yngel då dom behöver bräckt vatten .. Ynglena alltså.

Det går ju att odla, om man är intresserad utav det och sätter sig in i det så funkar det. Dock kanske inget för en nybörjare

Annons