Några kommentarer
Finns en del intressanta videos på YT men inte så långa.. kolla in användaren: "fishfromvenezuela". Helt ok videos
Svar: Jo som sagt - det finns gott om bra videos ute på nätet, men att köpa in videos som redan ligger öppet ute på nätet känns lite meningslöst.
Robins förslag: Vi kommer att titta på detta för att se om det låter sig utföras.
De utlovade affärsrecensionerna
Affärsrecensioner tycker jag skulle kunna fylla en funktion, speciellt vad gäller webbutikerna. Där finns det bra, mindre bra och urusla. Synd att alla ska behöva gå på en mina, när det går att undvika.
Kan även vara bra för affärsidkarna och ge dem en möjlighet att kolla kritiken och bemöta den samt vidta åtgärder om det behövs.
Vet bara inte riktigt hur den skall göras. Har kollat på andra "affärsrecensioner" på nätet och för att de skall ge ett bra utfall så krävdes det a) mängder av recensioner, vilket det aldrig kommer att bli här b) utförliga recensioner, men detta tror jag blir lite för jobbigt för folk att fylla i.
Annars har vi egentliogen gjort 95% av arbetet för att köra igång en sådan modul och anledningen till att den inte startats är helt enkelt att jag tror att den blir en flopp.
1/ Vilket skikt i akvariet arten oftast uppehåller sig. (T.ex. botten, mitten ytan)
2/ Mer info om föredragen vattensammansättning (som t.ex. vattenhårdhet)
3/ Antal individer man minst bör ha i ett akvarium (ex. om det är stimfisk eller ej)
1/ Har varit uppe som förslag flera gånger tidigare och mitt svar är även denna gång. Håller med att det vore bra om detta hade införts från början, men att införa det i efterhand vore ett jättearbete (ca. 1 månads heltidsarbete) så därför är det inte aktuellt
2/ I princip Högt pH = hög hårdhet, lågt pH = låg hårdhet och PH står redan angivet så varför skriva "samma sak" 2 gånger. Speciellt eftersom pH är det intressanta och hårdheten är tämligen ointressant (om en art har specialkrav på hårdhet så står det angivet i artbeskrivningen).
3/ Där detta har betydelse så finns det redan med i artbeskrivningen
Jag skulle vilja se att menyn högst upp, "Avdelningar, Artiklar, Forum, Blogg, osv.." och dess undermenyer, görs om till "riktiga" länkar så att högerklick -> öppna i nytt fönster/flik fungerar.
Som Christian skriver - förslag på lämplig meny efterlyses
Jag läste någonstans att Kjell skrev att statisken visade att det var många besökare som läste på artbeskrivningarna men som inte var besökte forumet.
Ett sätt att få dem att hitta till forumet skulle kunna vara att ha en länk vid varje artbeskrivning:
'Se vad som skrivits om denna art på forumet', vilken länkade till en forumsökning i stil med '[vetenskapligt namn] OR [handelsnamn]'. Att autogenerera en sån länk borde inte vara så svårt.
Vi kollar om detta låter sig genomföras.