Vilka lysrör tipsar ni om?? snabba ryck måste köpa nytt imorrn;D

#1 - 27 november 2014 20:05
Hej!!

Köpte nyligen ett begagnat akvarium. 160 liters eheim. 100 cm långt. Men till problemet. Ena lysröret var paj. Det som var trasigt satt längst bak och var ett Power-glo. Det främre som är helt är ett aqua-glow. Så jag undrar om ni tycker jag skall köpa ett likadant eller finns det något annat som är bättre. hann ju liksom aldrig se hur det lös.

Finns det något annat märke som har ett som man kan jämföra med Power-glo. Är inte säker på att min lokala fiskaffär har det märket.

Vore mycket tacksamför snabba svar:D
#2 - 27 november 2014 20:46
Jag kör Fluval (Hagen) Power-Glo i kombination med Sylvania aquastar.
Om du köper ett Power-Glo så tycker jag du skall byta plats på rören.

[ATTACH=CONFIG]72888[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]72886[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72887[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]72889[/ATTACH]
#3 - 27 november 2014 21:18
Verkar som de flesta tycker som du sa att Power-glo ska sitta längst fram.
Vet du om det finns något likvärdigt rör som Power-glo från någon annan tillverkare om det nu inte skulle finnas hos "min" affär??

Tack för ditt snabba svar:D

fina bilder by the way
#4 - 28 november 2014 10:53
S. aquastar är inte heller fel, men jag tycker det blir snyggare med ett av varje!
Vill du ha lite varmare ljus så kan jag rekommendera Life-Glo.
#5 - 28 november 2014 14:35
har nu ringt runt o kollat. ingen här har Power-glo. det de rekommenderar istället är aquastar... hmm svårt de här
#6 - 28 november 2014 15:30
Ja, men jag kan tycka att de har liiite väl lila ljus, det är därför jag kombinerar med Power-Glo som är nästan vitt, fast åt det blåa hållet... 18k Kelvin.
#7 - 28 november 2014 15:50
Håller med Woods. En combo av aquastar o power glo är awesome. Men aquastar funkar väldigt bra enbart det med. Framförallt bra för växter.

Annons