Vilka löv skall man ha?

#1 - 13 januari 2007 11:25
hej jag undrar om man skulle kunna ha boklöv eftersom jag bor precis vid bokskogen vid svedala.

M.V.H Linus
#2 - 13 januari 2007 11:31
Grattis! Boklöv är kanonbra - håller längre än eklöv och gör inte vattnet lika surt.
#3 - 13 januari 2007 12:12
ajpp, det är väldans snyggt så det är bara att gratulera dig till att du bor där du gör...

dock är frågan:vad gör detta inlägg under skaldjur?
#4 - 13 januari 2007 12:29
jo detta inlägg ligger under skaldjur eftersom jag skulle ha dem till mina CR räkor så eftersom jag bara hört att man skulle ha eklöv.

M.V.H Linus
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 13 januari 2007 12:36
Jag använder eklöv till mina räkor eftersom de gillar lite surt vatten

PS. Ett litet tips
Nämn gärna vilka djur eklöven är tänkta för - svaret är ju avhängigt om man känner till detta och dessutom så riskerar man ju inte att få frågan deltad pga att den ligger i fel kategori
#6 - 13 januari 2007 13:26
Ja jag missade den biten hehe
det hade kanske inte varit alt för kul om man kastas i fel löv till räkorna.

M.V.H Linus
#7 - 14 januari 2007 18:17
Hur skall man gå till väga med löven efter att man har plockat upp den ute vid trädet? P.s min kompis hade en ek på sin tomt så det blev ek löv istället.

M.V.H Linus
#8 - 14 januari 2007 18:33
Eklöv

Jag brukar plocka eklöv som ramlat till marken,sen lägger jag löven på torkning.När jag ska använda löven till räkorna så lägger jag löven i blöt i ett par dagar tills de sjunker.Klart!Man kan också koka löven men jag tror de förlorar lite av sin fina färg då,har inte provat det.:)
#9 - 14 januari 2007 19:09
Okej tack så mycket blissan.

M.V.H Linus

Annons