Vilka går ihop med dom???

#1 - 21 juni 2007 18:13
HEJ!

Jag är nybörjare :) när det gäller fiskar, så nu undrar jag vilka fiskar går ihop med guppy och platy :confused:. Vill köpa siamesisk kampfisk [:-131]går den ihop med dom???

Tack för alla svar!!!
#2 - 21 juni 2007 19:01
den går utmärkt med dem:)........hur stort akvarium har du??
#3 - 21 juni 2007 19:05
Går dom verkligen ihop? på djur affären säger dom att kampfisken biter av fenorna på guppys :S
#4 - 21 juni 2007 19:18
130l

macke_fisk skrev:
den går utmärkt med dem:)........hur stort akvarium har du??

Jag har akvarium på ca 130l.
#5 - 21 juni 2007 19:29
själv så har jag guppy med kampfisk :p.....det går hur bra som helst......det med att affären säger att kampfisken biter guppy kan hända....men det beror på kampfisken själv, det beror från individ till inidivid.....en del kampfiskar är elaka och en del är hur snälla som helst...min kampfisk är så gosig och skön....varje gång jag gör vattenbyten så kommer han fram och simmar mellan mina fingrar, totalt orädd är han:).......en sak du ska kolla innan du köper kampfisken är att se så humöret är bra på han.....jagar han alla fiskar i karet eller hänger han och inte är aktiv så ska du itne köpa han.....men om han är aktiv och bryr sig inte om någon annan fisk så köp honom......då kommer du att få en snäll kampfisk:).....och akvariet är alledes perfekt för dom fiskarna:)....lycka till:D
#6 - 21 juni 2007 19:30
Annasus skrev:
Går dom verkligen ihop? på djur affären säger dom att kampfisken biter av fenorna på guppys :S

det beror på kampfisken själv...jag har kampfiskar med endlres och det går jätte bra....de bråkar inte eller något sånt
#7 - 21 juni 2007 20:03
tack

macke_fisk skrev: