Mitt 220 literakvarium har nu varit igån lite drygt en månad och där simmar nu följande fiskar:
- 12 rödmunstetror
- 8 endlers guppy (3 hanar, 5 honor)
- 2 otocinclus vittatus
De sista fiskarna flyttade in idag och jag funderar nu på vad jag ska fortsätta med. Ska vänta lite nu innan nästa inköp så jag inte överbelastar för fort så jag har lite tid på mig att fundera...
Fråga 1. Jag skulle vilja ha en liten grupp av ngn lite "större" (i mina ögon större alltså) fisk, kanske en dvärgciklid, black molly, någon gurami...eller nåt annat?
Jag vill dock inte att mina små guppyhanar ska bli uppätna. (Nån gång i framtiden får kanske guppysarna ett eget lite mindre kar men det är inte aktuellt ännu så just nu ska de bo där de är, jag gillar dem så de ska inte bort)
Någon som har något förslag på lämplig, ganska lättskött fisk som passar med mina övriga fiskar? Hur många bör jag ha?
Fråga 2. Funderar på nån mal eller liknande. Vill ha nån som inte blir för stor, men gärna tåligare än vad jag nu hört att Otocinclusen är.
Fråga 3. Är mitt akvarium fullt sen?? Om inte, förslag på vad jag kan ha utöver ovanstående?