Vilka fiskar som äter gurka/ärtor?

#1 - 29 juni 2007 13:41
Hej första inlägg undra lite vad för fiskar som äter gurka/ärtor och hur (om ni "tillagar" det) och även hur länge det får ligga i akvariet innan det ska tas upp:confused: alla svar uppskattas även länkar till tidigare diskutioner:)
#2 - 29 juni 2007 13:52
Det är väl mest malar som man brukar ge sån kost, men alla mina fiskar uppskattar mosade ärtor (palettciklider, mollys och guppys)
#3 - 29 juni 2007 13:57
tackar för svaret lite nybörjare på sådan kost har mest mässing/guld barbar men dom äter inte sånt va? ska jag lägga ner det efter släckning och kolla nästa dag eller kan gurkan ligga kvar så länge?
#4 - 29 juni 2007 14:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Välommen till Zoopet Baldet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Läs gärna i artbeskrivningarna vad dina fiskar skall ha för huvudfoder, dom som inte är rena köttätare smaskar gärna i sig ärtor.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Gurka är malarna mer förtjusta i och även zucchini, broccoli eller brysselkål. Stick bara igenom en sked (så den sjunker) och låt ligga. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Broccoli och brysselkål kokar man lite lätt så sjunker dom av sig själva och blir mer lättätna för fiskarna.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du kan ta upp det som ev blir över efter ett dygn eller så. I min burk blir det sällan något kvar att ta upp, men det beror ju på vad du har för malar och hur många.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lycka till.[/COLOR][/FONT]
#5 - 29 juni 2007 14:54
Mina malawis gillar gurka, jag låter den flyta, eftersom de ändå kan äta där. Jag misstänkar att de har ganska roligt när de simmar efter och nafsar på den också. :)
Ärtor har jag aldrig provat, men jag har hört att man ska skala dom först.
#6 - 29 juni 2007 16:49
Tackar tackar kunde intefå bättre svar och tips ska prova att lägga en gurka under natten och kolla hur det går:) PS bladet inte baldet:D

Annons