ettfettbranamn skrev:Oj.. den lokala butiken har väldigt sällan något alls som jag vill ha.. visst, de kanske har en cichla eller fengdda.. men det betyder ju inte att det är rätt art osv..
Mr Woods skrev:Jag var på två mycket trevliga, små och personliga akvariebutiker i Trollhättan för ett tag sedan. Även om utbudet var minst sagt begränsat så hittade jag fina exemplar av arter som jag inte sett någon annanstans! Bilden jag fick av dessa två akvarister var att det till 90% är Svensson som kommer in och skall handla lite fisk till ungarnas nya 54L som de tjatat till sig. Man tar en snabb vända i butiken och bestämmer sig för att man vill ha "en sån' där röd, en sån' där gul och en sån' där svart", och då blir ju större delen av sortimentet naturligtvis inte så intressant hos dem som behöver kunna försörja sig på sin butik...
ansjo skrev:Jag hade hand om akvariedelen i en liten zoobutik för ett par år sedan, och den mest säljande fisken var faktiskt guldfisk. Att det sedan gick intressanta malar och dvärgciklider i många av akvarierna skiter 98% av kunderna i...och det är där pengarna är. Tyvärr.
rödtoppen skrev:Dario Dario har jag hållit utkik efter i några år nu, de finns inte med på imazo´s eller akvarietekniks lista vilket är synd för det är en trevlig liten fisk.
Mathias Nilsson skrev:Alla affärer borde ha rockor..
Och en vithaj :)
ettfettbranamn skrev:Och dessutom erbjuda burkar (med filterlösningar för vuxna) som vithajarna och arapaimorna kan gå i..
ettfettbranamn skrev:Mm.. varför inte egentligen..