... med era kampfiskar?
Ren nyfikenhet, vilka som passar för er. Det är ju såå olika :d
Tack :p
EoT skrev:Vi kör våran ena hanne med marmorgurami, silverhaj och scalarer samt lite svarta neontetror och kopparbarber.
-Helt utan problem.
Våran andra hanne går med praktbotior, kardinaltetror, guldbarber, zebrafiskar och mosaikgurami.
-Han kan bli lite irriterad och jaga bort zebrorna och gulbarberna ibland, men annars helt broblemfritt.
Sen har vi en hona också, men den går i ett annat kar med ungfödare.
(Molly, platy och guppy)
-Fungerar också bra.
HeroS skrev:Så enligt dig funkar det med guramisar? Lite sugen på det, men vill inte att någon ska skadas... [:o]
JojjeN skrev:Labyrint fiskar är några av de mest individuella fiskar som finns, alla är olika.
JojjeN skrev:Läs första ordet.
JojjeN skrev:Jag märker stor skillnad mellan individerna. Tex en kampfisk kan vara ganska fredlig medans en annan sliter allt som rör sig i stycken.-
oaken skrev:
Flaxss: Parosphromenus (Lakritsgurami) bör man vara bara håll med mycket små och snälla fiskar, så det är inte så konstigt om de inte funkar ihop med Betta splendens.
oaken skrev:Ja, men nu hamnade vi ju på Betta splendens igen, och alla dess avlade former. Vi pratar ju Labyrintfiskar som helhet, talar man om en art som man avlat på för att i många fall få fram så starka och aggressiva individer så känns det inte så intressant.
oaken skrev:Jo, precis. Jag påpekade mest att de hålls bäst i artakvarium.
Flaxss skrev:iförsig är Honungsgurami lika vanlig som kampfisk.
HeroS skrev:¨
Jo men jag menade att de är mer "ovanliga" än typ playt och guppy, och andra stimfiskar som man får köpa om inte dessa funkar ihop...:p
men hur är det med ciklider? de funkar inte heller med kampisen? :confused: