Jag har några fiskar:
Black mollys - fina och trevliga fiskar, lite väl glupska, käkar upp sina yngel för mig, de rackarna. Och räkornas mat!
Endlers guppy - Black bar-varianten, väldigt vackra hanar med mycket svart och orange, och här äts det inte några yngel inte. De blir fler och fler, jättekul! Men snart måste de få ett större akvarium, det blir ju för trångt med allihop...
Microrasbora kubotai - den av mina fisksorter som är vackrast, små kanske, men vilken vacker färg! Kan sitta och bara stirra på dem. Tydligen en ganska känslig fisk, har en förmåga att "försvinna", alt. tyna bort och dö enligt vad jag läst här på forumet. Ingen vet varför de gör så... Två av mina har "försvunnit", letar efter fler, för de här gillar jag verkligen! Snälla, pigga, snygga!
Boraras brigittae - Jag förstod ju att de var små, men herregud vilka pluttisar! Också detta är en liten fisk med fin färg. Har inte haft dem så länge, ska snart skaffa några fler. De 10 jag startat upp med är svåra att hitta bland växter och stenrös, de är ju så himla små...
Och så har jag lite annat:[:-152]
Amanoräkor - större än de andra räksorterna, förökar sig inte i sötvatten och är inte lika färgglad, men jag tycker om dem. Ibland får de amanoryck och simmar som idioter fram och tillbaka, upp och ner. Snor käk från de andra räkorna och drar iväg med. Lite mer oborstade på något sätt. Räkkarets värstingar.
Red crystal och Black crystal - små snygga trevliga räkor som får en massa ungar.
Körsbärsräkor - små snygga trevliga räkor som också får massor av ungar. Äventyrligare än crystalen, det är alltid körsbär som tar sig med växter till andra akvarier och tar sig in i filtret.
Äppelsnäcka - Snygg stor snäcka, stör ingen, mycket sympatisk.
...och så min kära lilla Moses, falsk kartsköldpadda.[:-113] Skitar ner, förstör växter, växer ur akvarier, ställer till besvär och kostar pengar.[:o] Men det är hon värd![:-64]