Vilka fiskar går bra ihop med crystal red?

#1 - 6 december 2008 12:01
Jag har crystal red och ancistrus yngel ihop i en balja. jag skulle vilja ha några små fiskar där i xå fast som inte äter upp de små barnen. nån som har ett bra tips?
#2 - 6 december 2008 13:32
Härja skrev:
Jag har crystal red och ancistrus yngel ihop i en balja. jag skulle vilja ha några små fiskar där i xå fast som inte äter upp de små barnen. nån som har ett bra tips?

Endlers Guppy funkar. Jag har Endlers Guppy ihop med Crystal red utan några problem och de kommer inte röra dina Ancistrusyngel :)
#3 - 7 december 2008 20:51
Galaxyrasbora kör jag med mina CR utan problem.
#4 - 16 december 2008 16:20
Hawkmoon skrev:
Galaxyrasbora kör jag med mina CR utan problem.

Då har du tur....;):D
Boraras birgittae (dvärgrasbora) är så små att de inte ens äter de minsta räklingarna, i alla fall inte hemma hos mig.:p Guppy kan nog snappa till sig en och annan räka om de kommer åt, men de är nog bara intresserade av det om de är hungriga, om man är borta på några dagars semester t.ex.:)
#5 - 17 december 2008 07:55
Jag har Boraras micros. Det är en liten trevlig fisk och de låter räkor samt räklingar vara ifred.

Har även Endlers guppy med räkor men tycker att de ställer till lite oreda i räkkaret eftersom dom tar räkornas mat hela tiden.
#6 - 17 december 2008 08:31
Spelar det nån roll om fisken äter räklarver? Körsbär ynglar så kraftigt så tillochmed när jag höll dem med Apistogramma borelli blev de hela tiden fler...
Vuxna körsbär är säkra med de fiskar mindre än sisådär 5 cm, rentav med de flesta fiskar mindre än sisådär 10 cm, men nästan allt kan äta 2 mm långa nykläckta räklarver.

Annons