vilka finns i handeln?

#1 - 23 maj 2004 23:16
Jag undrar bara vilka olika arter av Poeciliidae som finns ute i handeln idag? Bortsett från de vanliga (de som är listade här på zoopet)
#2 - 23 maj 2004 23:23
Poropanchax normani (äggläggare), Girardinus metallicus, Heterandria formosa och Alfaro cultratus vet jag att jag sett senaste veckan. Dessutom två goodeider, Xenotoca eiseni och, öh, en till.
#3 - 24 maj 2004 05:23
när du säger handeln, menar du i butik då eller? Enklaste sättet att få tag på renrasiga levnadsfödare är att få tag på någon lokal klubb. Skandinavien har en klubb http://www.poecilia.org/ testa där om du kan få tag på någon som kan "hook you up" :)
#4 - 24 maj 2004 09:28
Har själv de senaste månaderna lyckats köpa på mig Girdanus Metalicus, samt godiderna Xenotoca eiseni och ameca splendes.

Har dessutom sett både alvaro cultratus, limia nigrofasiata (tigerlimia) och dvärgtandkarp i "mina" affärer. Plus förståss de vanliga sorterna...

/Bjorn
#5 - 24 maj 2004 17:19
Jag har nyss handlat Limia melanogaster, men det kanske är en av de vanliga sorterna. Hursomhelst en väldigt vacker, trevlig och algätande liten fisk. /Cecilia

Annons