vilka fina malar kan man ha i ett 120l akvarium?

#1 - 17 april 2009 18:38
vilka fina malar kan man ha i ett 120l kar med guppys, barber och fläckig pansarmal.

snälla, inga kommentarer om att använda sökfunktionen, har gjort det.
#2 - 17 april 2009 20:26
Om det är L-malar du letar efter så kolla in släktena Hypancistrus, Peckoltia, Panaqolus, Otocinclus och Parotocinclus.
Själv är jag förtjust i minimalarna Hyalobagrus flavus, Centromochlus (Tatia) perugiae, Hara jerdoni och Physopyxis lyra. Alla har gått att få tag i det senaste året.
Och så finns förstås en massa snygga pansarmalar.
#3 - 17 april 2009 20:29
daikai1 skrev:
snälla, inga kommentarer om att använda sökfunktionen, har gjort det.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du använt artregistret?[/COLOR][/FONT]
#4 - 17 april 2009 22:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du använt artregistret?[/COLOR][/FONT]

nej, men när jag köpte akvariet så gick jag med en knorrmal, den är så jävla snygg, synd bara att jag inte kan ha kvar den:(

men hur mkt kan man sälja en knorrmal för?
#5 - 18 april 2009 09:17
Har du fin sand på botten och någon rot i karet så skulle jag rekommendera 5-6 stycken Pitbull Pleco (http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=236). Har själv ett gäng sådana och de syns en hel del även under dagarna. De klumpar gärna ihop sig tillsammans på en rot och har man fin sand i botten så kan man ibland se ett par ögon sticka upp då de gillar att gräva ner sig vid fara. Den äter inte upp växter heller.
#6 - 18 april 2009 09:36
myslas skrev:
Har du fin sand på botten och någon rot i karet så skulle jag rekommendera 5-6 stycken Pitbull Pleco (http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=236). Har själv ett gäng sådana och de syns en hel del även under dagarna. De klumpar gärna ihop sig tillsammans på en rot och har man fin sand i botten så kan man ibland se ett par ögon sticka upp då de gillar att gräva ner sig vid fara. Den äter inte upp växter heller.

problemet e att jag inte har så bra ekonomi just nu.
i det stora akvariet så är det ganska grov sten, så jag undrar om det räcker att man har något hörn med fint grus.
#7 - 18 april 2009 09:54
#8 - 19 april 2009 11:17
[quote=daikai1;1283473]nej, men när jag köpte akvariet så gick jag med en knorrmal, den är så jävla snygg, synd bara att jag inte kan ha kvar den:(

varför kan du inte ha den kvar? jag har en som jag köpte i fjol som väldigt liten, nu har den växt och blivit superfet. Jag har en liten lerkruka som är lergrävd i sanden där han håller till. I övrigt har jag en hel del mollys och han lever förmodligen på deras yngel för jag matar honom inte med något, och några yngel har jag inte sett till sen jag köpte honom.
#9 - 4 maj 2009 19:04
Ancistrus mal

En Ancitrus sp är alldrig fel :D

Annons