VIlka ciklider till mit kar?

#1 - 8 januari 2010 18:43
Hej jag undrar vilka ciklider som passar bäst med guppys och kakaduor, jag har ett 75Liter kar men Kakaduaciklider (1Hane 2 Honor) och 4 guppys. Vilka ciklider passar bäst tillsammans med dom jag har? Helst någon som lägger rom lätt och får barn?
#2 - 8 januari 2010 18:48
jag har ett par grön bågfensciklid (Nannacara anomala) ihop med ett kakadua par och det funkar hur bra som helst!
#3 - 8 januari 2010 18:54
Hade guppy ihop med haplochromis... dum idé. Guppyna blev antagligen ihjälstressade av deras beteende - grävande & revirhävderi.
#4 - 9 januari 2010 15:27
Maccan, hur stort är akvariet? Jag håller på att starta upp ett 180-liters SA och skulle vilja trycka i så många dvärgciklider som möjligt, så om jag kunde ha både bågciklider och apistogramma vore underbart!!
#5 - 11 januari 2010 15:34
OK, men kan man ha typ 2 par fjärilsciklider elelr blir det för trång? och hur stort akvarium behöver man för Auratus CIklider? Kan jag ha dem sen alltså ensamma ?
#6 - 12 januari 2010 16:48
Är jag helt ute och cyklar om jag har för mig att auratus-ciklider kommer från malawi sjön och vill ha typ 200 liter vatten.
Det är i alla fall dessa jag menar Melanochromis auratus
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 12 januari 2010 17:19
Är jag helt ute och cyklar om jag har för mig att auratus-ciklider kommer från malawi sjön och vill ha typ 200 liter vatten.

Det är i alla fall dessa jag menar Melanochromis auratus

Ja, och de hör inte hemma i kategorin "amerikanska ciklider".
I denna kategori - nöj er med att diskutera amerikanska ciklider
#8 - 12 januari 2010 17:36
Och vilket forum ska man vända sig till för att diskutera både amerikanska och afrikanska ciklider?

Annons