Vilka arter rekommenderar ni till mitt 240liter's?

#1 - 3 mars 2008 13:58
Har som sagt ett 240 liter's och flyttade i det har jag just nu:
5 sebra fiskar
5 kilfläcksrasboror

Jag hade tänkt mig att tillägga:
praktbotior (minsta antalet så att de mår bra)
2 palettciklider
10 tetror (tänkte först på neon tetror, men verkar som att de är för små)
1 eldstjärt

Alla förslag är välkomna! :)
#2 - 3 mars 2008 14:30
Skippa tetrorna och utöka stimmet av sebrafiskarna och rasbororna istället så blir det inte så pluttrigt.
Tänk även på att eldstjärten antagligen kommer att bli aggro när den växer till sig och risk föreligger at den terroriserar hela karet sedan.
#3 - 3 mars 2008 18:34
Jag hade dessutom valt en mindre botiaart som inte "växer ur" karet. Tycker att det ser bättre ut med inte så himla stora fiskar i ett såpass litet kar som ett 240 liters är för praktbotier. Annars håller jag med om att utöka stimfiskarna du redan har.
#4 - 3 mars 2008 19:29
Ja det låter faktiskt mycket bra :) Ska föreslå det till gubben - det är han som är mest förtjust i tetrorna hehe.

Jag vet om det där med Eldsthärten och därför är jag inte helt säker än om vi skulle investera i en sådan rackare.

En mindre botia har jag oxå funderat lite på. Får se vad som finns i affärerna här i 'rollhättan.

Tack för era svar! :)
#5 - 9 mars 2008 15:38
ronjja skrev:
Ja det låter faktiskt mycket bra :) Ska föreslå det till gubben - det är han som är mest förtjust i tetrorna hehe.

Jag vet om det där med Eldsthärten och därför är jag inte helt säker än om vi skulle investera i en sådan rackare.

En mindre botia har jag oxå funderat lite på. Får se vad som finns i affärerna här i 'rollhättan.

Tack för era svar! :)

nej! Jag tycker du ska köra på ett stort mussepigg platy stimm. Riktigt bra effekt med en svart bakgrund :)

Annons