Nja, dom ska ju lyckas ta sig in också ;-) Har dom inte grotta kan dom själva gräva ut något under en rot eller nåt. Men en kokosnöt gör det lättare för dom. Stick hål med en mejsel i nötens "ögon" och tappa ur vätskan. Sen spänner du fast nöten i ett skruvstäd och sågar ut en öppning. Du kan liksom såga 2 spår så det ramlar loss en mindre kvartsbit. Det kanske går att borra ett större hål också, men det har inte jag testat. En del delar nöten istället och får 2 grottor. Hur du än gör...koka nöten i 20-30 min och skrapa ut kokosen med hjälp av t ex en kniv och en skruvmejsel. Kokosen är god att äta ;-) Du kan låta borsten på nöten vara kvar, ancistrusarna gillar att gnaga på den. Man kan använda en lerkruka i stället om man vill. Fast jag tycker nöten är snygg och har lagom storlek. En fördel om man inte använder halva nötter är att man kan flytta nöt, rom och hane till ett yngelakvarium väldigt lätt, med vattnet kvar inne i nöten. Om man vill flytta dom. Jag tycket det är väldigt praktiskt.