vildfångade Malawi

#1 - 6 april 2008 00:12
jag köpte en VF Lombardoi hona av Kent på Nols ciklidhobby.
har tidigare bara haft odlade fiskar.

vilken skillnad på färg & lyster på den VF, är det så stor skillnad på de flesta?

kommer i så fall att börja med att byta ut min andra Lombardoi hona också

Tomas
#2 - 6 april 2008 09:56
dom VF fångade fiskarna jag sett har alltid haft bättre färg ...jag har inte sett så mycke VF fisk men de har varit stor skillnad på dom jag har sett i alla fall :) tittade på ett par VF Msobo Magunga eller vad dom heter och vilken lyster de va,,,riktigt stor skillnad mellan dom vanliga msobo som fans i de karet...synd bara att dom är så dyra...men man kanske kan få tillbaka de efter en kull i alla fall
JeBoro
#3 - 6 april 2008 21:22
Jag tycker att F1:or brukar vara ändå finare. Jag har en Saulosi hanne med två honor som är F1 och dom är dom finaste saulosi jag har sett. Hanens blåa färger riktigt lyser
#4 - 6 april 2008 21:26
Jag vet inte om VF fiskar utmärker sig mer i färgintensitet eller täckning. Skulle faktiskt kunna tro att odlad fisk många gånger är finare. Speciellt om dom kommer från en odlare som urvalsodlar efter färg och form.
Har inga som helst belägg för detta men det är vad jag tror i alla fall. Det enda rätta är väl att titta på fisken i fråga och avgöra om man tycker den är fin eller inte. Sen betyder det väl mindre om den är VF elle odlad?

// Jim!
#5 - 6 april 2008 21:33
slusken skrev:
Det enda rätta är väl att titta på fisken i fråga och avgöra om man tycker den är fin eller inte. Sen betyder det väl mindre om den är VF elle odlad?

// Jim!

Instämmer helt och fullt
#6 - 7 april 2008 06:38
Många Ps.Salousi honor i sjön går oftast i en sotigare gulfärg än va man ser i hobbyn..så jag tror det varierar endel på vilken fisk det är

Annons