Min drygt ettåriga busiga kattkille bryr sig inte ett dugg om att tjejerna tycker han är jobbig. Tjejerna är familjens skogis Kajsa, ca 12 år (bor hos mamma och pappa), och syrrans katter Sessan och Zelda, som är hos mamma och pappa och hälsar på ibland. Kajsa är lite av en toffel när det gäller att försvara sitt revir. Visst, hon morrar och fräser, men gör inte mycket motstånd när syrrans katter jagar henne. Hon blir mycket stingslig när de är på besök. Men av nå´n anledning tycks hon acceptera min bråkstake bättre, trots att han älskar att retas med henne. Ju argare hon blir, desto roligare är det tycker han. Men hon är inte på hälften så dåligt humör som hon blir av syrrans katter, kanske för att de, liksom hon, är okastrerade honkatter, medan han är kastrerad hankatt.
Han har betett sig mystiskt mot Kajsa några gånger, och liksom lagt sig på henne, och börjat bita och slicka henne i pälsen, och hon bara ligger där. Ibland lägger han sig på henne, och en gång tog han ett livtag på henne, och brottade ner henne på rygg, men hon protesterade inte, och det såg ganska odramatiskt ut. Det som förundrade oss var hennes reaktion, eller snarare brist på reaktion.
Jag tror inte att det är nå´t ovanligt med beteendet på din nya katt, om man ska gå efter hur min beter sig. Han är inte aggressiv, utan älskar bara att retas, för tjejerna svär så roligt.