Vikten av att gå ned i vikt!

#1 - 9 november 2008 16:26
[COLOR=black][FONT=Verdana]Sitter och tittar lite på hur min viktminskningskurva ser ut. Ganska intressant på min ära. Under de första 65 dagarna lyckades jag genom flitig träning och rätt kost jaga bort i runda tal 10kg! Under de därefter följande 65 dagarna har jag "bara" lyckats bli av med ytterligare 4kg![/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Nu finns det massa förklaringar och orsaker till detta, men, helt klart är att det nu gå långsamt. V ä l d i g t långsamt![/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]En anledning till den långsammare viktminskningstakten är att det nu också byggs på allt mer muskler. Muskler väger mer än "fett" med samma volym vilket gör att man inte bara kan stirra sig blind på vågens siffror.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Om jag däremot ser hur mycket mer jag orkar så är det en himla skillnad på då och nu. Jag har blivit mycket starkare samtidigt som uthålligheten ökat enormt! Att jag sedan går ned i byxstorlek indikerar iofs att det händer saker [/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Hustrun tycker som sagt " att det räcker nu" men se det tycker inte jag. Jag kommer att fortsätta fram till jul med ökad intensitet och fler träningstillfällen.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Istället för 3 - 4 gånger i veckan har jag för avsikt att öka på till 4 - 5 gånger. Minst! Än slå länge är det "bara" konditionsträning till 85-90% varje pass. Ett pass som kan se ut så här:[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]10Min Roddmaskin (2km)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]13Min Löpband (2,5km)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]15Min Cross-trainer (2.5km)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]10Min Stegmaskin backe (1km)[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Därefter fria vikter (hantlar - skivstång) i cirka 10-15 minuter.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Ibland avslutar jag passet med 5min Löpband i "stresstempo"! Se där hur ett helt vanligt träningspass kan vara för en motionär modell äldre![/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Mår jag bra då? Jadå! Som faen! Det enda problemet jag har nu är att hitta kost som matchar kroppens behov av näringstillförsel. Tycker jag äter jämt numera men är i alla fall ständigt hungrig! [/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Anabola nästa?[/FONT][/COLOR]
#2 - 9 november 2008 16:49
Ärligt talat, träna inte ihjäl dig.
#3 - 9 november 2008 16:56
Härligt att höra:D Sen jag bröt benet har jag blivit 6kg mer och min man 12kg mindre. Men nu ska det bli ändring på det.:)
#4 - 9 november 2008 19:40
- Träna ihjäl sig! Icke då! Här tränas det lugnt och fint. Min tanke är att träna metodiskt. Och det gör jag. Inga farliga övningar med maxbelastning. Bara ett jämt fint tempo varje gång. Hemligheten är kontinuitet. Och regelbundenhet. Och lite vila då och då...
#5 - 9 november 2008 19:59
När man läser dina bloggar så får man intrycket av att du aldrig vilar. Du är inte stålmannen, bara så du vet! :)
#6 - 9 november 2008 22:05
Mitt mål var - 10 kilo till jul. Har idag gått ner 9 kilo så målet verkar ha varit realistiskt. Känner igen mig i dig. Man får ett visst träningsabstines och kroppen mår inte riktigt bra av att vila en längre period.

/B
#7 - 11 november 2008 18:55
Mitt mål var - 10 kilo till jul. Har idag gått ner 9 kilo så målet verkar ha varit realistiskt. Känner igen mig i dig. Man får ett visst träningsabstines och kroppen mår inte riktigt bra av att vila en längre period.

- Underbart! Stort Grattis! Visst är det härligt när man lyckas uppnå det som tidigare kändes onåbart:)

Annons