Surinam Jordätaren blev helt klart mycket intressantare när den blev presenterad på film. Klart bra det här - och bra gjort.
Som framkommit redan så är det här ett ypperligt sätt att få fram mer av hur fisken egentligen ser ut. Färg och nyans kommer fram på ett sätt som en bild sällan eller aldrig kan fånga + att man får sig en glimt av den i ett arttypiskt beteende.
Nu är jag en Malawisåld typ, så även om jordätaren var en klar läckerbit, så får den vänta (inte minst i fråga om behov av utrymme för min del). Men det här med att se frysta bilder, för att hålla oss till sammanhanget, är en av anledningarna att jag ännu inte bestämt mig för vad jag ska ha i mitt framtida Malawikar. Jag har sett några malawisar sporadiskt i en del affärer jag vart i (inte besökt en "äkta" butik ännu) och kan bara säga det att det är STOR skillnad att se dom live jämfört med att se en bild. Tillräckligt stor för att jag inte vill besluta mig innan jag får se så många av lämpliga och tänkta firrar som möjligt i verkligheten först. Att presentera fisk på video som du gjort är ett förnämligt sätt att få en "tydligare bild" som underlättar tankarna på valet och kvalet (i första hand när det handlar om utseende vill säga), hemma i lugn och ro.
Tänkte slutligen tipsa om fler filmer om någon missat dessa.
Inga amerikaner, men väl afrikaner i rörelse kan man hitta på denna sida http://www.vatoelvis.com/Videos.html
Smike