Nils Holmström skrev:Har letat runt efter info, och visst blir man glad när det verkar som att en fisk passar sådär perfekt i ens kar? Nästan samtliga källor anger "lagom aggressiva" mbunas (tex golden) som lämpligt sällskap, mörk bakgrund, mycket sten och endel robusta växter. Har redan ringt och bokat dem tills i morgon...
blir nog till att göra sig av med demasonin nu, eftersom det blir lite trångt annars. knepigt dock att hitta hem till tre demasonis varav två verkar ha stannat i växten...
Nils Holmström skrev:Då får du leta på Fiske & Fiskar för jag lämnade in dem där. De brukar inte ta så mycket för inlämnad fisk.
Nils Holmström skrev:I början var vår största goldenhanne ganska kaxig och jagade runt honom, men efter en timme eller så kände sig viktoriahanen lite kaxigare, han vände sig helt sonika om mot golden-hanen och öppnade munnen, varpå goldhanen beteede sig mycket märkligt. Han verkade inte riktigt kunna bestämma sig för om han skulle slåss eller simma iväg, så han la sig halvt på sidan och gjorde små utfall och backade ett par gånger, men till slut gav han upp. Viktoriahenan.
Nils Holmström skrev:Lyckades knäppa lite fler bilder idag. Hanen har färgat ut ordentligt, men han har rätt mycket svarta pigmentfläckar. Dåliga gener eller förmycket spirulina hos föregående ägare?
endymion skrev:Vanligtvis är svarta fläckar hos victoriaciklider en sjukdom, där en parasit borrar sig in i huden som gör att pigmentet visar sig. För vissa arter är det dödligt, men andra klarar sig bra. För victoriazebran vet jag inte hur det är. Men de är ju en rätt tålig art så jag tror inte de är så känsliga. Det är dock inte så vackert. I ditt fall tycker jag inte att det var jättemycket, så jag hade inte gjort någonting. Märker du att det blir mer och mer behandla med förslagsvis med Octozin.
JohanRex skrev:Lol @ filnamnen!
Båda är väldigt vackra.