vibrationer i filterboxen?

#1 - 14 september 2010 17:32
jag köpte ett begangnat juwel akvarium för ett tag sedan och pumpen som följde med gick sönder så då fick jag köpa en ny pump för det finns inga reservdelar till den gammla. Men nu till problemet jag har gjort alla ändringar som behövdes för att få pumpen att passa men den låter förjävligt det blir någon form av vibrationer i filterboxen. Är det någon som vet hur jag ska få dessa vibrationer att sluta?
#2 - 14 september 2010 18:02
är det precis nystartat. låt gå ett par dagar. är förmodligen luft i o det tar ett tag innan allt försvinner
#3 - 14 september 2010 18:10
ok tack jag ska avakta ett tag då:) men är det i filtren det är luft då eller?:)
#4 - 14 september 2010 19:17
Jag kan bara tala av egen erfarenhet om just pumpen och det är att den är väldigt ljudlig och vibrerar kraftigt, sån tur var så är jag på god fot med min akvarieaffär och fick häva köpet! Om jag hade en juwel filterbox så skulle jag mixtra och trixa för att försöka få dit en aquaclearpump istället, för dessa avger minimalt med ljud och vibrationer!
#5 - 14 september 2010 19:56
är det svårt att modifera om filterboxen så att en sådan aquaclearpump får plats?:)
#6 - 14 september 2010 20:11
är det svårt att modifera om filterboxen så att en sådan aquaclearpump får plats?:)
Jag vet inte riktigt hur svårt det är, om röret som pumpen sitter på går att plocka ur så kanske man kan kapa bort den speciella utformningen på toppen av röret där juwelpumpen endast passar och bara få det runda röret kvar och där sätta en slang som sen sätts på insuget till en aquaclear...?
#7 - 14 september 2010 20:16
ja röret går att plocka bort men det ser lika dant ut hela vägen ned bara att det e en fet klump i toppen som jag i prinsip redan tagit bort för att den nya juwel pumpen ska få plats:)

Annons