vi som vill ha fler honor

#1 - 27 februari 2003 10:49
Hur gör ni som håller tex ciklider där det rekomenderas flera honor på en hanne?
I de flesta (jag vet ingen annan) butiker säljer man inte bara honor.
"Vi säljer dom parvis, annars får vi ju bara hannar" kvar låter det. Jag förstår det också. Hannar är ju inte hårdvaluta precis.

Men vad ska man göra då? Köpa hem dom parvis och sen ta bort överflödiga hannar? Inte så trevligt för fisken, mig eller plånboken...
Bilagor:
#2 - 27 februari 2003 10:54
Köp i en annan affär. En seriös affär förstår problemet och rensar ut överflödiga hanar efterhand. Eller erbjud dig att betala lite mer för dom men bara för honorna, det brukar dom gå med på.
MVH
Magnus
#3 - 27 februari 2003 11:08
Visserligen så tycker jag nog att det är en seriös butik. (Uppsalas största renodlade akvarieaffär)
Hur mycket är relevant att lägga på i pris då?
Tex vanlig rödzebra som nu kostar 55:-/st eller annan malawi för 65:-/st (Fast som endast säljs parvis).

Det där med att handla från annan butik skiter sig ju lite då ingen annan butik har dessa fiskar till salu....
#4 - 27 februari 2003 11:18
åk till stockholm där finns det en massa butiker so msäljer både parvis och styckvis (akvarielagret tex.) Det är ju inte mer en någon timme imellan Uppsala och Stockholm så det är ju inget som fiskarna inte klarar.

Tea/GoSatta
#5 - 27 februari 2003 12:59
Det finns många i Uppsala som odlar ciklider. Släng ut en köpes annons här på Zoopet och på NCS och Akvarieguiden.

//Annika
#6 - 27 februari 2003 14:56
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Det finns många i Uppsala som odlar ciklider. Släng ut en köpes annons här på Zoopet och på NCS och Akvarieguiden.

//Annika
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Ja, det var min stora förhoppning också, men icke sa Nicke!
Jag har annonserat både här och där plus att jag försöker hänga med på säljes annonserna, allt utan någon vidare framgång tyvärr!
#7 - 27 februari 2003 15:08
Hej Sylvia!

Vad är det för slags ciklider du vill ha? Jag kan fråga mina kompisar i Uppsala Akvarieförening på nästa medlemsmöte (10/3) om de har några honor att sälja till dig. Ännu bättre idé!!! Dyk själv upp på nästa möte. Man måste inte vara medlem för att dyka upp på ett möte.

//Annika
#8 - 28 februari 2003 06:49
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej Sylvia!

Vad är det för slags ciklider du vill ha? Jag kan fråga mina kompisar i Uppsala Akvarieförening på nästa medlemsmöte (10/3) om de har några honor att sälja till dig. Ännu bättre idé!!! Dyk själv upp på nästa möte. Man måste inte vara medlem för att dyka upp på ett möte.

//Annika
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Tack det var snällt av dig!!! *glad*
Tyvärr så har jag ingen möjlighet att komma på mötet, det är för mycket annat som ska fixas. (bl.a. hästar som ska tas in och fordras.)
*Viskar* Jag letar Lombardoi och Rödzebra + en större Ancistrusmalhona (gärna albino el. splitt albino till min hanne.)

#9 - 28 februari 2003 08:10
Jag skall ta och fråga åt dig Sylvia så återkommer jag med priser om jag får något napp.

//Annika
#10 - 1 mars 2003 18:39
Jag håller med vad Tropfrog skriver:
Köp i en annan affär.
Jag har själv ciklider och det är inte någon i dom två zooaffärer där jag köper mina fiskar (Sandby ciklidhobby och Akvaritjänst) som har sagt till mig att jag inte får köpa enbart honor.

/Roger
#11 - 2 mars 2003 08:57
Jag var själv inne på Akvarieleasing i Stockholm nu i veckan och
köpte 2 rödzebra honor det var inga problem.
Jag tycker för övrigt att det är en jättebra butik om man
håller på med Malawi och Tanganyika det har dom mycket av.

Bara det bästa är gott nog;-)

Dennis..

#12 - 2 mars 2003 09:07
Hej!

I den affären jag brukar handla i, så säljer han ALLTID honor om man behöver fler, men då får man fråga honom, för på priset står det t.ex. 130 kr/par.

MvH Daniel

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=57729&gid=57731
"Utan krök bli vägen rak!"
#13 - 3 mars 2003 13:04
Det är ju bra att dom flesta av er har butiker som säljer enbart honor om man vill ha det. Men så är inte fallet här!
Förhoppningsvis så får jag tag på någon som har några fiskar att sälja privat....

Annons