Veteran- och sommarbilar

#1 - 9 december 2014 17:42
Jag upptäckte när jag läste i ansjo-Anders tråd att här verkar finnas ett visst motorintresse! :)

Kan ni inte dela med er av era veteranbilar (eller nyare "sommarbilar") i denna tråd? Gärna med bilder!

Själv var jag fram till i somras ägare av en MB W126 300se -87
Jag gråter en skvätt varje gång jag tänker på att jag faktiskt sålde detta det vackraste som Bruno Sacco någonsin ritat! [:-28]
Detta var den i särklass bekvämaste, tystaste och mest iögonfallande bil jag någonsin ägt, och jag njöt hejdlöst av att köra den trotts att det "bara" satt en rak sexa under huven!
Dock var den i behov av viss renovering, och eftersom jag insåg att jag aldrig skulle få tummen ur, så sålde jag den billigt till en bilmekaniker som tjatat om att få köpa den...

Inte min bil, men samma modell och färg. Bilen på bilden är dock en "sel", som är 10cm längre till förmån för baksätespassagerarnas benutrymme.
http://www.mbcars.ru/mb/s/w126/Mercedes-Benz-S-class-w126-001.jpg
#2 - 9 december 2014 17:54
Tyvärr har jag ingen sommarbil(ännu), men tanken finns där. Frugan är med på det, bara den är röd och cabbe...men jag vill ha en ny Camaro SS, och vare sig röd eller cab:p.
#3 - 9 december 2014 18:04
Gul med svart huv?
Själv hade jag kunnat tänka mig en Mustang Shelby -67 i den färgkombinationen...
#4 - 9 december 2014 18:24
Hmmm sommarbil... 4-dörrars Amazon -65:a... California vit! ;)
#5 - 9 december 2014 18:37
Hmmm sommarbil... 4-dörrars Amazon -65:a... California vit! ;)

Med lister och krom? ;)
#6 - 9 december 2014 18:40
Mr Woods skrev:
Gul med svart huv?

Själv hade jag kunnat tänka mig en Mustang Shelby -67 i den färgkombinationen...

Vit eller svart hade varit mumma, med rött skinn:).
#7 - 9 december 2014 20:19
Shepard skrev:
Med lister och krom? ;)

Visst! Bakelit ratt och röd galon klädsel! ;)
#8 - 9 december 2014 20:26
Visst! Bakelit ratt och röd galon klädsel! ;)

Låter bra ;) Hmm, måste säga att de där tvåtonslackade (t.ex röd eller blå med vitt tak), och vita däckssidor är riktigt tjusiga.

Annars är jag riktigt svag för dessa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#mediaviewer/File:1960_Corvette.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#mediaviewer/File:1963_Corvette_Sting_Ray.jpg
#9 - 9 december 2014 21:04
Njaaaa... Plymouth Cuda -71:a....
#10 - 9 december 2014 21:10
Bor i Kil, gamla amerikanska bilar suger ;)
#11 - 9 december 2014 21:17
Hade denna för några år sen. Det var min första bil någonsin faktiskt. :P Hade den strax under två år, köpte en mer pendlarvänlig bil sen då jag har 4,5 mil till jobbet. Blev lite dyrt att åka med den så mycket + att jag ville inte köra den i de värsta vinterväglagen.

Men så sinnessjukt rolig bil med sinnesjuk väghållning som jag saknar något enormt. Har sneglat mycket på RSvarianten men vi får se om det finns rum för det i framtiden. :-) Det är ju dock ingen familjebil...

[ATTACH=CONFIG]73125[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73126[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73127[/ATTACH]

Verkligne ingen veteranbil men det är en bil, är jag nästna helt säker på.
#12 - 9 december 2014 21:33
Ha ha ha, vad hände, pratar vi fortfarande bilar flera dygn senare?
#13 - 9 december 2014 22:13
Bor i Kil, gamla amerikanska bilar suger ;)

Ja där gäller väl sleten Volvo 745? ;)
#14 - 10 december 2014 08:32
Einarsson skrev:
Hade denna för några år sen. Det var min första bil någonsin faktiskt. :P Hade den strax under två år, köpte en mer pendlarvänlig bil sen då jag har 4,5 mil till jobbet. Blev lite dyrt att åka med den så mycket + att jag ville inte köra den i de värsta vinterväglagen.

Men så sinnessjukt rolig bil med sinnesjuk väghållning som jag saknar något enormt. Har sneglat mycket på RSvarianten men vi får se om det finns rum för det i framtiden. :-) Det är ju dock ingen familjebil...

[ATTACH=CONFIG]73125[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73126[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73127[/ATTACH]

Ja, bra väghållning när Audi, efter ett antal olyckor på grund av att den hade lyftkraft istället för downforce i bakvagnen, monterade en spoiler därbak ;) Chassit ändrades väl också får man gissa. Men snygg i svart är den :)
#15 - 10 december 2014 11:57
Einarsson skrev:

Lämplig som första bil?? :d

Jasså du bor på Hönseberget? ;)
#16 - 10 december 2014 12:02
Mr Woods skrev:
Lämplig som första bil?? :d

Jasså du bor på Hönseberget? ;)

Så du känner till Uddevalla, är du från Uddevalla med?
#17 - 10 december 2014 13:02
Jättelämplig som hela livet-bil egentligen, tycker jag. ;)

Jag bor inte kvar där längre dock. :-)
#18 - 10 december 2014 13:04
PiaJo skrev:
Så du känner till Uddevalla, är du från Uddevalla med?

Jag är från Masthugget, men är ändå gammal Uddevallabo!
Och min far bor där farfars, och sedermera vår sommarstuga stod, en dryg mil väster om staden.

Jag hatar Sverige 200-300 dagar om året, men på sommaren finns det nog ingenstans jag hellre vill vara! :)

[ATTACH=CONFIG]73134[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]73135[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73136[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]73137[/ATTACH]
#19 - 10 december 2014 13:09
Var är detta!? Ser havsöringslämpligt ut. En dåre som springer runt längs med kustlinjen halva sommaren med spöt i högsta hugg. :P

Jag bor på Gröngatan nu men jag ska flytta till Misteröd utåt Mollön-hållet i februari. Byta upp mig ett par steg. :-)
#20 - 10 december 2014 13:14
Utsidan Ammenäs. Du ser Skorstensholmen, Brattön, St. Hasselön, St. Dejen (med fyr) och Orust vid horisonten på bilderna.

Havsöring brukar vi hämta ja...
Men även makrill, vitling och skäddor. Man får typ inte fiska längre tyvärr, så det sker på egen risk... Det finns torsk i Havstensfjorden. Det har myndigheterna nyss upptäckt och då blir det förbud.
#21 - 10 december 2014 13:28
Havsöring är ju förbjudet nu men 1a april får du ju fiska igen. Jag är under Uddevallabron ibland och fiskar.

Nu spårade denna tråden också så nu får vi väl starta en ny tråd om sommarpåhitt istället. :D
#22 - 10 december 2014 13:32
Einarsson skrev:
Havsöring är ju förbjudet nu men 1a april får du ju fiska igen. Jag är under Uddevallabron ibland och fiskar.

Nu spårade denna tråden också så nu får vi väl starta en ny tråd om sommarpåhitt istället. :D

Kan vi inte starta småpratstråden? Jag kan aldrig hålla mig till ämnet...
#23 - 10 december 2014 13:43
Då får jag flika in med att jag är en fd Ljungskilekille som gick på gymnasiet i Ua ;)
#24 - 10 december 2014 14:58
Jag är från Uddevalla jag med, skall "hem" på fredag till lördag, bodde då i Kapelle, fast det är ca 25 år sen jag flyttade där i från men pappa bor kvar :)
#25 - 10 december 2014 14:59
PiaJo skrev:
Jag är från Uddevalla jag med, skall "hem" på fredag till lördag, bodde då i Kapelle, fast det är ca 25 år sen jag flyttade där i från men pappa bor kvar :)

Finns nice stigar att cykla på i skogarna vid kapelle! Där har jag kraschat många gånger.
#26 - 10 december 2014 15:00
Mr Woods skrev:

tror det behövs ;)

hade gärna tagit en audi r8 cab som sommarbil :D
#27 - 10 december 2014 15:09
Råttan är fin, den är inte ens dyr.. Eller ja.. I relation till dens prestanda så är den snorbillig jämfört med andra "superbilar" som Ferra, lambo etc.. :-)
#28 - 10 december 2014 15:12
Mr Woods skrev:

Den finns väl redan? :) https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=135802

När vänner (om än "bara" zoopetvänner) sitter och gaggar så är det väldigt svårt att undvika att det glider iväg åt olika håll :) Inget fel i det, och nog rätt naturligt.

Annons