Vet ni vad som är jobbigt?

#1 - 18 februari 2008 11:07
Jo, att försöka fånga in en speciell räkart när det finns tre olika arter i karet. Det kan man bli tokig av.
#2 - 18 februari 2008 12:32
Vi kan byta, du kan fånga in alla Endlers i mitt 960 liters växtkar så kan jag ta hand om ditt lilla problem;). Snacka om att bli tokig:p!
#3 - 18 februari 2008 12:52
Endlers! De är ju handtama jämfört med kardinaltetror :)

Jo, man kan verkligen bli tokig, och så känner man sig hemsk för att man vet att man stressar dem.
#4 - 18 februari 2008 14:58
Att fånga malawiyngel och/eller tuggande honor är också en bra väg mot mental ohälsa... :D
#5 - 18 februari 2008 15:04
Eller min sluga gamla ancistrus som gömmer sig och inte fattar att jag har ett nytt och större hem till honom. En gång fick jag honom i håven, men han sprattlade ut och tillbaka till karet när jag skulle lyfta ur den.

Funderar på om man ska bygga en fiskfälla.
#6 - 18 februari 2008 15:08
Whistler84 skrev:
Eller min sluga gamla ancistrus som gömmer sig och inte fattar att jag har ett nytt och större hem till honom. En gång fick jag honom i håven, men han sprattlade ut och tillbaka till karet när jag skulle lyfta ur den.

Funderar på om man ska bygga en fiskfälla.

testa med slam häverten..jag fångade in två L168:er igår på 5 minuter...lägg ner den där de brukar simma när de har bråttom...:D:):D
#7 - 18 februari 2008 15:24
Jag gjorde en mjärde. Den fungerar utmärkt! :D
#8 - 18 februari 2008 15:26
*S* Och jag älskar den här tråden. Den ger friskt utlopp för den frustration som man känner.. :D

För övrigt är det ingetning som slår fångst av malawis.. *Vis av erfarenhet*
#9 - 18 februari 2008 16:59
Risiga rubriker =)

När växterna flyter upp till ytan 2 timmar efter att jag varit där å plaskat ner hela mig när jag stoppat ner de i botten...
#10 - 18 februari 2008 20:32
När inte växterna växer så fort som jag vill ;)
#11 - 18 februari 2008 20:34
Kuhliålar är ju en annan höjdare när det gäller att fångas in :D
#12 - 18 februari 2008 20:59
Tja, det jobbigaste är att oavsett hur många fiskar man ska fånga, tre eller tio, så är det alltid den sista som gör att man får riva upp hela akvariet [:-5]

Särskilt som man har en massa fina rötter i. En av de jobbigaste fiskar jag vet är flaggcikliden. När de väl har fattat att de är jagade, så går de upp i rök. De gör sig pyttesmå, och och klämmer in sig under rötter, eller lägger sig mitt inne i ett växtsnår, så man får riva ut allt för att få fram dem.
#13 - 18 februari 2008 21:38
Okej, fiskar kan väl vara lite värre då. Sjukt jobbigt när någon fisk ska upp, då måste all inredning och alla växter upp först. Och när man sen väl har fått upp fisken, så får inte inredningen plats i karet mer. Hur jag än vänder på roten så går den inte ner, och om växterna får plats igen så flyter de bara upp till ytan när man försöker plantera dem.

Men räkorna är jobbiga på så sätt att de är så många. Det är alltid de som inte ska upp som hamnar i håven.
#14 - 18 februari 2008 21:55
Att fånga in två clariasmalar är bland det värsta jag försökt fånga in. Fy sjutton vilken snabb fisk. :( Tog mig 45 minuter att fånga in dem.

Annons