Kewell skrev:Hej! din guppy verkar inte må särskild bra och jag har haft samma problem. den kommer förmodligen att försöka vara ensam och min hade jag ingen nytta av när den var så. så mycket vet jag.
admin skrev:Mina har gjort så en gång. Jag fixade den gången en ny pump så det blev lite cirkulation på ytan. Gissar att det kan vara lite dåligt syre. Så var det hos mig men det kan ju vara massa andra anledningar som jag inte vet.
hannesc skrev:har du testat vattnet för nitrit? vad har du mer för värden på vattnet? hur sköter du karet idag? med vattenbyte osv?
hannesc skrev:ta gärna tester för nitrit o ph. byt ca 30% i veckan istället. hur länge har karet vart igång?
hannesc skrev:sätt inte in en syrepump utan se bara till att den pump du har nu ger ytrörelse. det räcker gott för att syresätta vattnet.
a köp tester i affären.
jag skulle nog itne ta bort han då det stressar fisken massor. salta gärna karet rätt ordentligt o se om det blir någon föräöndriong. typ 1 dl salt. ( men där kan jag ha fel så nån annan får gärna rätta mig om saltmängden där)
hannesc skrev:okej då kanske du skulle kunna ta upp han o lägga han i en bunke alternativt nytt kar med o saltbada han där.
pontusstridhh skrev:aa han ligger under mitt skepp. så ensam försöker han va. sen så ligger han ner. jag funderar på att ta bort honom ..
Majki01 skrev:Vissa skepp man kan köpa till akvarie innehåller faktiskt en hel del ämne som alla fiskar inte klarar av.. så kan lika bra va något i skeppets material/färg osv som fiskaren inte klarar av..
ansjo skrev:Jag tror att han är gammal och utsliten. Det är mycket stjärtfena att släpa omkring på så den orkar inte simma så mycket längre, och börjar en guppyhanne bli lite på ålderns höst är det tyvärr inte mycket att göra än att ta bort honom.
Nackdelen med köpta guppy (om den nu är köpt), är att du inte vet hur gammal den är.