Verktyg för rengöring

#1 - 26 februari 2013 15:38
Tjo! Tänkte kolla hur ni gör för att rengöra bottnen. Är inte ute efter att dammsuga bottnen soprent utan snarast bara möjligheten att få bort ansamlingar av "bös" som kan bli. Provade en slamsug och det var snarast katastrofalt dåligt eftersom rötter, lågväxande gräs osv gjorde det omöjligt att dammsuga utan att riva upp och välta allt. Plus att det var för grov slang så jag spenderade med tid med att kolla så inte spannen blev full än med att städa. ;)
Jag gjorde istället så att jag kapade till en bit elrör, tejpade fast den på slangen och borrade flertalet hål nära insuget så att suget fördelas ut lite. Funkade fint tycker jag. Slamsuger inte jättebra men det var jag inte ute efter och det åker inte med nämnvärt med sand. Snarare så slamsuger den litegrann och framförallt så får jag med skiten som rörs upp när jag rotar omkring så det inte blir som slaget vid lütsen i karet. Och att jag kommer åt in bakom röttor osv då.
#2 - 26 februari 2013 15:48
spann??

ne slang ut till badrummet. o sen använder jag slangen som damsugare vid de ställen jag behöver suga upp skit. vilket inte händer alls typ.
#3 - 26 februari 2013 16:07
jag kör soil hehe, dont touch!
#4 - 26 februari 2013 18:16
hehe, för långt bort till badrummet tyvärr för min del för att ha slang. :)
#5 - 26 februari 2013 18:59
Hur stort bor du när du har för långt för slang?
Jag har en 15m slang som jag använder.
Bara köpa en trädgårdsslang billigt på närmsta byggvaruhus.
#6 - 26 februari 2013 18:59
Sv: Verktyg för rengöring

Nåt fönster i närheten? Bara att skicka ut i trädgården! :D Så ska jag göra, måste bara köpa trädgårdsslang...
#7 - 26 februari 2013 19:13
Det är inte så stort men många vinklar och vrår och avlångt hus gör det jobbigt med slang. Satt och funderade på fönstret men i äkta 70-talsanda så är det fönsterluckor så då får jag bända lite för att få ut en slang, men det är nog risk för att det blir så sedan. ;)
#8 - 26 februari 2013 20:47
köp en 25meters slang då? du kan ju köra en pump på mitten för att underlätta om det inte rinner helt fritt :)

Annons