Venezuelas orange + neon greenstripe

#1 - 3 april 2010 14:47
Är det någon som vet vad som händer när dessa corydoras korsar sig:confused:
Mina pansarmalar håller på att leka just nu och jag har aldrig sett att dom korsar sig innan honorna är orange och hanarna är greenstripe jag har sett honorna ta mjölke ett antal ggr.
#2 - 3 april 2010 15:17
Eftersom de är väldigt närbesläktade arter bör du inte ha dem i samma kar om du inte vill få fram hybrider. Om de ändå skulle få yngel bör du aldrig låta dem lämna ditt akvarium.
Bilagor:
#3 - 3 april 2010 19:55
Guy Palm skrev:
Eftersom de är väldigt närbesläktade arter bör du inte ha dem i samma kar om du inte vill få fram hybrider. Om de ändå skulle få yngel bör du aldrig låta dem lämna ditt akvarium.

Försökte hitta hur besläktade dom är så tack för svaret, om det blir yngel så kan jag säga att pansarmalar aldrig lämnar detta hemmet dom är ju mina favoriter,
Jag har väldigt blandat med pansarmalar i mina kar men detta är första gången jag ser 2 olika sorter leka, många olika sorter har tramsat rundor tillsammans men aldrig tagit mjölke från någon annan sort.
#4 - 3 april 2010 20:42
oh vad spännande Solis! (du kan dumpa av några yngel hemma hos mig ;) )
Solpansarmalar kan de få heta ;)
#5 - 3 april 2010 20:45
Nubi skrev:
oh vad spännande Solis! (du kan dumpa av några yngel hemma hos mig ;) )

Solpansarmalar kan de få heta ;)

Får väll se om det blir något, och se om namnet passar in på dom;)
#6 - 3 april 2010 20:49
solis skrev:
Får väll se om det blir något, och se om namnet passar in på dom;)

Kul att Zoopet funkar för dig nu ;) *leR*
bilder på mamma och pappapansarmal har du det?
#7 - 3 april 2010 21:02
[ATTACH]29286[/ATTACH]mamma

[ATTACH]29287[/ATTACH]pappa
Det funkar med nöd och näppe inte felfritt
#8 - 3 april 2010 21:08
OWAOW!!! pappapansarmala ser riktigt snygg ut!! (och jag som inte är förtjust i pansarmalar)
#9 - 3 april 2010 21:11
Den har blivit min favorit bland pansarmalarna.
Synd att inte bara dom lekte men å andra sidan vet jag inte om jag har någón hona av dom me tydligen har jag hanar iallafall.

Annons