Vem/vilka är boven?

#1 - 15 december 2006 22:36
Har någon sorts akvariefisk i akvariet som mumsar neon-tetror! Alla jag har ska vara fredliga, tog bort den stora slöjstjärten vi hade igår då vi misstänkte den och vi blev tvugna (pga läckage) att lägga alla i sammma akvarium igen. Men trots att den är borta har några till försvunnit, de får lagom mkt. mat och allt är som de ska, så vilken av dessa, kan vara boven?

Har följande:
Platy
Tetror (olika sorter)
Black Molly
Black Moor
Svärdbärare (hane o hona)
Kampfisk (hane o hona)
Gurami
Malar (glasmal, hajmal och vanliga malar)
+ 2 st. oranga (mediumstora) som jag inte minns vad de hette.
#2 - 15 december 2006 23:59
Vad är det för hajmal och vilken storklek. Är det en Pangasius art så skulle ja satsa mina kulor på den. Kan vara något annat i din lista. "Orange" eller "vanliga malar" menja vet inte...

/Pete
#3 - 17 december 2006 21:25
Tänk på att slöjsjärtar gärna vill ha plus/minus 20 grader medan resten av dina fiskar gärna vill ha över 25 grader!

MVH Henrik!
#4 - 17 december 2006 23:30
kampfisken vill ha 28-30 grader
#5 - 20 december 2006 15:34
Hajmalshonan dog, så vi "fimpade" den andra, han led av att vara själv och jag har sökt lite på den och funnit att den är olämplig att ha i akvarium och att den är en rovfisk. Men nu är de borta så kanske fiskarna kan få vara ifred. Ska försöka ta ett kort på de okända 2 oranga fiskarna och lägga ut i lämplig kategori så kanske någon kan hjälpa till och klura ut fisksorten.

Ps. Så dina kulor förblir oskadda:o)
#6 - 20 december 2006 15:48
de där "oranga" fiskarna...jag tycker det låter som papegoj ciklid
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845...kanske de som är bovarna?

Annons