Vem skrämmer vem? - Rolig bild

#1 - 19 mars 2007 08:48
http://www.resmann.se/anja/Bilder/2007_Mar/anja_undulater.jpg

Önskar tillägga att fåglarna inte har blivit hundmat och att hunden inte har blivit ihjälpickad. :)
#2 - 19 mars 2007 08:55
underbar bild :)
#3 - 19 mars 2007 08:59
Ja hunden ser ju inte riktigt tillfreds ut med situationen precis
#4 - 19 mars 2007 09:25
Papegojor är oerhört orädda. Vår röda lori brukade springa runt på golvet och jaga våra katter - de vägde säkert 8-10 gånger mer, men när papegojan bara stövlade rakt emot dem blev de först osäkra, sen rädda.

Ibland går gojor över gränsen mellan mod och dumdristighet, som när vår dvärgpapegoja muckade gräl med våran blåpannade amazon. Amazonen hade lätt kunnat bita den rätt itu, men som tur var blev det bara lite fäktande med näbbarna och mindre blessyrer på dvärgpapegojan innan jag hann sära på dem.
#5 - 19 mars 2007 13:53
Azur skrev:
Papegojor är oerhört orädda. Vår röda lori brukade springa runt på golvet och jaga våra katter - de vägde säkert 8-10 gånger mer, men när papegojan bara stövlade rakt emot dem blev de först osäkra, sen rädda.

Ibland går gojor över gränsen mellan mod och dumdristighet, som när vår dvärgpapegoja muckade gräl med våran blåpannade amazon. Amazonen hade lätt kunnat bita den rätt itu, men som tur var blev det bara lite fäktande med näbbarna och mindre blessyrer på dvärgpapegojan innan jag hann sära på dem.

:D Ja, ibland kan man undra om inte de är trötta på livet. Den gula fågeln på bilden har varit i munnen på min hund (naturligtvis den på bilden) vid flera tillfällen. Tur är det att Anja (hunden) är så snäll som hon är.
#6 - 19 mars 2007 14:52
Kul bild! Hunden ser mycket nervös ut.
#7 - 19 mars 2007 15:10
haha fin bild:)

själv kommer jag ihåg när min undulat blev livrädd när en liten blomfluga flög förbi.. smal som en pinne blev han (de blir smala när de blir rädda) ! haha:)
#8 - 19 mars 2007 15:17
När vår äldsta katt var ung och skulle döda en mus så bet musen honom i tassen. Han blev mycket rädd och han nog aldrig dödat en mus i hela sitt liv. Så det kan bli ;) Det såg mycket roligt ut.

Annons