Har ett 180l akvarium, igång sen 2006, med två flyttar. Allt fungerar bra förutom att jag senaste året fått en platyyngel-boom. Tidigare har det aldrig blivit för många yngel utan det har överlevt några och några gamla platy har dött men nu har något ändrats. Jag har alltid haft mycket växter så gömma sig har de alltid kunnat, men tidigare hade jag tio stycken neontetror, de drabbades tyvärr av någon sjuka som enbart drabbade dem och dog ut för kanske två år sedan. Jag hade även då några guppys som dog när jag hade fiskvakt för ca två år sen. Så nu undrar jag om ni tror att någon av de två sorterna kan ha varit de som höll nere yngelbeståndet? Och i så fall vilken? Jag skulle gärna vilja få tillbaka balansen! De som bor i akvariet nu är 2 stycken mosaikgurami och 13 st colombiatetror och alldeles för många platy i olika storlekar! Colombiatetrorna är med sen jag startade akvariet så de är nog närmare 7 år och står mest och glor, så det kan även ha varit de som när de var lite yngre och piggare orkade fånga yngel, nu står de mest och väntar på manna från himlen. Så vad tror ni, ska jag köpa några neoner eller några guppys? Och om ni säger guppy, kan man köpa enbart hanar eller honor så att det inte blir guppy-boom också, eller är det elakt?