Bäckåbölja skrev:Haha, men finns det inga projekttrådar är det inte lika spännande, jag vill ju se!
Kjell Fohrman skrev:Ja är jäkligt dålig på att uppdatera min gamla tråd om mina akvarier - men det finns i alla fall en http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=78549&highlight=k%E4llarkontor
Betydligt bättre på att skriva om sina akvarier är Mats Bryzell och han ligger i startgroparna för att "bräcka mig" - det ser jag fram emot:D
Mats Bryzell skrev:Haha!:D Nä, Kjell - jag är inte ute efter att "bräcka dig" - men, helt sant, jag ligger i startgroparna för ett jävla gôtt kar, inspirerat av ditt enormt fina 3 000-litare! Men, det är långt dit - först lite annan "skit" som skall fixas - och det kommer att bli uppdateringar i "stugtråden" såklart!
Jag passar på att dra in ett litet 5-litare då, som kontrast!:)
erikthur skrev:två resp tre liters - men desto flera.
;)
Kjell Fohrman skrev:ja men det vet du väl mata att den som har största när han dör - den vinner:p
Snyggt akvarium på fotot - ser fram emot när du får ditt nya "akvariehus" färdigt
erikthur skrev:två resp tre liters - men desto flera.
;)
Bäckåbölja skrev:Oj, låter som om vi har en vinnare! Har du bilder? :)
ettfettbranamn skrev:är förövrigt ett par dårar i eskilstuna som har ett 10 000 men vet inte riktigt om det räknas.. jag räknar knappt källarkar som "riktiga".. de ska vara en del av inredningen annars räknas det inte! :D
ettfettbranamn skrev:typ så.. finns ju en holländare som svetsat ihop 3 10meterscontainers i bredd och gjort en btn i betong.. en annan dåre har 50 000 gallons + 15 000 gallons i källaren.. gillar tanken på att ha ett "growout" på 15 000 gallons.. helt vansinnigt.. men fortfarande inte ett akvarium.. i mitt tycke då.. :D
jag vet faktiskt inte vad jag har lagt upp och inte.. det är bara att youtuba "ettfettbranamn" så dyker nog det mesta upp tror jag.. om man nu har intresse av det :)
förmodligen är det 125x100x60 som kommit upp mest här.. har ett 160 också med 3 rockor i tills de klarar av att gå över till "stora" burken..
ettfettbranamn skrev:mm, jävligt bra mått om man bara har det som "growout" :D:P vilket innebär att man vet att fiskarna kommer att växa ur men inte orkar ha huvudvärken av det "slutgiltiga" karet innan man vet att fiskarna överlevt till den storleken då de faktiskt behöver karen.. det är ju det som gör att jag blir imponerad av det jag själv gör.. ser man någon som har en fengädda på 50cm eller en tigerfisk på över 40cm vet man ju att de har lyckats hålla sitt kar i skick i 5-10 år på raken.. det är ju det som lite är grejen.. när man gör det vi gör har man en chans, det är liksom inte så att man köper ett stim svarta rockor och köper till nya när de gamla dör.. :D
ettfettbranamn skrev:testa! :D haha.. annars kan det ju bli ett jävligt häftigt sydamerika-biotop ^^
det finns det många som har.. :)
Mats Bryzell skrev:Ah, jag håller mig till "pluttfisk" - och till det stundande "monsterkaret" blir det SA, fast med lite större ytor!:)