Vem är skyldig?

#1 - 24 juni 2012 09:57
Avslutar medlemskap
#2 - 24 juni 2012 10:10
Räkorna kan nog vara skyldiga..
#3 - 24 juni 2012 10:31
stefanr72 skrev:
Räkorna kan nog vara skyldiga..

va, dom va dom sista jag trodde skulle va skyldiga, dom minsta små rackarna i karet. det va inte kul, för jag vill ju ha räkor i det nya 30 Liters. hmm, surt.

Finns det någon som kan rekomendera en sida på nätet där dom säljer flytväxter till vettiga priser? Jag behöver ju nya flytväxter, vill ha det, men det är ju soperent nu :(
#4 - 24 juni 2012 11:14
Det är allra troligast dina guppy, har du inte lyckats få syn på någon som äter?
#5 - 24 juni 2012 13:47
åheim skrev:
Det är allra troligast dina guppy, har du inte lyckats få syn på någon som äter?

Jag ertappade just min största blå guppyhona när hon mumsade på en liten rest av en av flytväxterna. Hon mest tuggade-spottade-tuggade-spottade. så det verkade inte vara så gott. Men hon såg ändå bra nöjd ut när hon tuggade sönder den till pulver. Morrr..... Antar att det är hämden för att jag låst in hennes ungar. Fick hon inte smaska på dom så åt hon upp mina växter [:(!]
#6 - 25 juni 2012 20:36
Sen förstår jag inte varför du satte ner en syretablett med växterna. Du vet att de inte andas va. De tar upp koldioxid, så ta du ett sugrör och blås i vattnet eller nått istället för syretabletter :P
#7 - 26 juni 2012 05:54
david87 skrev:
Sen förstår jag inte varför du satte ner en syretablett med växterna. Du vet att de inte andas va. De tar upp koldioxid, så ta du ett sugrör och blås i vattnet eller nått istället för syretabletter :P

Syretabletter gör mer än bara tillför syre.
Om du tex läser på förpackningen så står det tydligt att dom även arbetar med den biologiska balansen och filterbakterierna och är även till för växterna. När man sedan tillsätter växtnäring som jag gjorde så är det viktigt med syre i vattnet för frisättningen och upptagningen av näringsämnena. Jag skulle ha sämre effekt av växtnäringen om vattnet va syrefattigt. Och även växter mår bra av ett frriskt syrerikt vatten.

Annons