Efter ett antal veckor och oräkneliga timmars betraktande av fiskarna så ser jag att ett antal personligheter i fiskgänget börjar framträda, vilket är kul, och har kommit fram till detta:
Lykttetran och "minipirajan" Bruce (uppkallad efter hajen i Nemo) är med sin grymma uppsyn, sin pondus och sitt underbett karets obestridde kung. Han är större, fetare och tuffare än de andra tetrorna och håller alla de andra firrarna i schack. Malmaffian bryr sig inte om honom direkt, trots att Bruce stjäl rätt myckt mat från dem.
Jag fattar inte heller hur han klarar av att proppa i sig de kvantiteter av käk som han gör. Matar jag med frozen live food trycker han lätt i sig 3-4 blood worms på raken som han naturligtvis stulit rätt ur gapet från corysarna och speciellt guramihannen Putte som gillar att tugga länge på sin mat. Släpper jag ner krossade sniglar till malmaffian så är Bruce där, och tappar corysarna greppet så snattar han snigeln och glufsar i sig allt i en enda tugga. Igår sysselsatte han sig med att stjäla stora mängder förvällda ärtor som jag släppt ner i karet.
Han är fräck, taskig, ett matvrak, och en riktig översittare som tar för sig utan att tveka. Jag tror trots allt jag är kär :D
Har ni några roliga fiskar i ert kar att berätta om :) ?