Växtkar för 6500...

#1 - 25 augusti 2007 09:22
Du vill köpa ett snyggt växtkar, med bra ljus, filter, bänk, värme, bottensubstrat och CO2.
Du har 6500 kr till rådighet.
Du vill att allt ska vara av riktigt bra kvalitet,men samtidigt får karet inte vara mindre än 100 liter och gärna minst 250. Karet ska åtminstonde vara lika brett som högt - gärna bredare. Det ska vara helglas, gärna med klara silikonfogar. Ljuset får gärna vara en snygg lampa som hänger över karet. Lampan ska också ge mycket ljus så dina växter trivs bra.

Ja, vad skulle ni välja? Jag står nämligen i den här situationen, men hittar inte något som uppfyller mina krav och som jag samtidigt har råd med.
Kanske ni kan hjälpa mig:)
#2 - 25 augusti 2007 09:41
Du kanske inte skall räkna med att köpa allt packat och klart från samma säljare... Utan får kanske köpa lite här och där när det dyker upp.
#3 - 25 augusti 2007 10:00
om du letar lite och köper en del delar begagnat så kan du få ett juste växtkar för 6500:-
www.aquaristic.net plockade jag ihop min co2 utrustning och köpte mh ramp hos.
du skulle ju kunna bygga en t5 ljusramp, beroende på hur stort kar du väljer.
#4 - 25 augusti 2007 11:01
petnym skrev:
Du kanske inte skall räkna med att köpa allt packat och klart från samma säljare... Utan får kanske köpa lite här och där när det dyker upp.

Jo, jag vet - jag får väl ha lite tålamod och ta en sak åt gången:)

om du letar lite och köper en del delar begagnat så kan du få ett juste växtkar för 6500:-

www.aquaristic.net plockade jag ihop min co2 utrustning och köpte mh ramp hos.

du skulle ju kunna bygga en t5 ljusramp, beroende på hur stort kar du väljer.

Vill helst inte köpa begagnat...
Är frakten dyr om man skal beställa hos aquaristic.net?
#5 - 25 augusti 2007 12:16
Helglas med klar siliconfog tror jag inte finns om du ska ha ett "fabrikstillverkat" och det är nog främst för att det är väldigt fult faktiskt[:o] utan de görs med svart fog!
#6 - 25 augusti 2007 13:49
åheim: Jag tycker inte att det är fult:)
#7 - 25 augusti 2007 15:52
frakten är inte särskilt dyr, men jag hade inte köpt något akvarium från nätet, känns som det är stor risk att det är trasigt.

därimot kan man ju göra ganska bra kap på beg. akvarium då dom inte har särkilt bra andrahansvärde. då kan du ju köpa lite större också ;)
#8 - 26 augusti 2007 15:08
Jag har gjort erfarenheten (ringa erfarenheten) att man gott och väll kan köpa begagnat kar och sen ny uttrustning. det ska jag göra nästa gång jag måste/vill köpa nytt kar.
#9 - 26 augusti 2007 15:23
Connyboy och hambli: Nja, jag vill nog ha nytt ändå... Då får det vara lite mindre. Vill absolut inte ha några repor i det och sen kanske jag ska beställa i specialmått. Är det föresten någon som vet vart man kan få kar framställda i specialmått?
#10 - 26 augusti 2007 15:42
Akvarielagret i Bromma gör vad du vill till i mina ögon rätt pengar.
#11 - 26 augusti 2007 15:57
ok, tack:)

Annons