Växthjälp önskas

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 27 augusti 2007 08:32
Det är på gång med en hel del nya växtartbeskrivningar. Många av dom ligger i helt nya släkten och för varje släkte har vi ju också en allmän info om just det släktet.
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med att skriva lite allmän info om just dessa släkten (ni kan ju kolla på några av de släkten som redan är inlagda så får ni en hum om vad som skall vara med).

De släkten som det behöver skrivas info om är
1/ Eleocharis
2/ Hemianthus
3/ Ludwigia
4/ Utricularia
5/ Prosperniala
6/ Pogostermon
7/ Nesaea
8/ Mayaca
9/ Elantine
10/ Azolla

De förstnämnda är viktigast eftersom det är de som står närmast i tur
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 29 augusti 2007 09:01
Oj, vad tyst det var här då[:o]
#3 - 29 augusti 2007 09:15
Oj, vad tyst det var här då[:o]

ja du, det var ju så knepiga växter alla de där, annars skulle jag gärna hjälpa till om jag bara kunde :)
#4 - 29 augusti 2007 11:21
Jag tror Kjell överskattar expertisen här på Zoopet... (Ta nu inte illa upp)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 29 augusti 2007 11:40
petnym skrev:
Jag tror Kjell överskattar expertisen här på Zoopet... (Ta nu inte illa upp)

Det verkar ju tyvärr som att så är fallet:(
#6 - 29 augusti 2007 18:35
Kjell
Har du inte sett mitt mail med Echinodorus rosea?
#7 - 30 augusti 2007 01:47
jag har en sorts azolla, men jag vet inte så mkt om den mer än att den flyter omkring i mina akvarier och inte förökar sig så väldans fort
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 30 augusti 2007 06:27
3 guppy skrev:
Kjell

Har du inte sett mitt mail med Echinodorus rosea?

Lägg in fotot i Goldmedlemmarnas fotoarkiv - jag plockar upp alla foton som är användbara för artbeskrivningarna där.
#9 - 30 augusti 2007 13:38
Lägg in fotot i Goldmedlemmarnas fotoarkiv - jag plockar upp alla foton som är användbara för artbeskrivningarna där.

Det är inne där.
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 31 augusti 2007 17:51
Någon hjälp har tyvärr inte anmält sig och imorgon stod en växtartbeskrivning på tur (en Eleocharis) dykt upp, men det går tyvärr inte att lägga in om jag inte har någon släktesbeskrivning. Därför blir det en ny fisk ist'ället.

Ingen som åtminstone kan tipsa om en bok eller en websida (på svenska, tyska eller engelska) som innehåller info om olika växtsläkten.
#11 - 31 augusti 2007 18:34
Nu kan jag inte så mycket om växter men en tanke är att du kanske fått mer hjälp om du erbjudet folk någon form av ersättning. Kanske guldmedlemskap, förlängt guldmedlemskap eller liknande.

Som det är nu så får folk betala för att skriva artiklar åt zoopet (eftersom du bara frågar efter hjälp i zoopet gold).

Bara en tanke..
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 31 augusti 2007 18:41
spazm skrev:
Nu kan jag inte så mycket om växter men en tanke är att du kanske fått mer hjälp om du erbjudet folk någon form av ersättning. Kanske guldmedlemskap, förlängt guldmedlemskap eller liknande.

Som det är nu så får folk betala för att skriva artiklar åt zoopet (eftersom du bara frågar efter hjälp i zoopet gold).

Bara en tanke..

Vi har ju under en längre tid haft en artikeltävling - och att skriva växtsläktinfo är ju också artiklar som vi kan tänkas belöna.
Däremot har jag haft lite svårt för att be de som inte är goldisar att hjälpa till med foton, artiklar etc. eftersom de ju inte kan ta del av allt - lite fel mot dom tycker jag.
Sedan har jag faktiskt ändå tagit in växtfoton från icke goldisar - men till syvende och sist så blev det ändå till sist som så att det var de som var goldisar som har ställt upp när det kom till kritan

Annons