Nu vet jag inte vart jag skulle skriva detta men ja, iaf..
Jag eller rättare sagt sambon fick in en massa hagtorn, vi fick veta här att det var det och när vi tänkte efter så stämde det, för för 2 månaders sen köpte vi tetror och botior och hon på affären bad om ursäkt för hon hade fått med en massa hagtorn i påsen med fiskarna men försökte fiska upp det mesta men ja, vi häller ju ändå inte ut vattnet ur påsen med fiskarna iaf, så det gjorde väl inte så mycket tänkte vi och vi visste inte riktigt heller vad Hagtorn var.
Men nu tog det ju över hela sambons RIOkar och han är inte så glad, det sitter fast på varenda cabomba, anubias, vatenpest, och andra växter och rötter och bakgrund m.m..
Han har försökt dra bort det men det funkar ju inte på cabomba m.m, inte särskilt bra..
Han tror han måste ta bort alla växter, hela rubbet och köra utan i ja, säkert en månad minst, för att kanske kunna rensa bättre och hålla det under kontroll och få bort det innan han får plantera nytt.
Nu undrar han om han måste ha en nitratsvamp eller nåt, om han kör utan växter helt, om det blir för mycket nitrat i karet annars men det är kanske inget måste?
Han kan ju ha såna svampar i sitt juwelfilterhus, men alla kan ju inte ha det så det kan ju inte vara ett måste..
Men ja, några idéer om det bara går bra att köra utan växter helt ett tag, eller andra tips att få bort hagtornen?
Byta alla växter måste han ändå, det sitter fast på allt..