Hej!
Hur länge klarar sig växter i akvariet om man inte har varken fisk eller näring? Alltså endast kranvatten
hannesc skrev:öh länge. det är inte så att de måste ha fiskar för att överleva. precis som att fiskar inte måste ha växter för att överleva
JonasOne skrev:Ja det var lite så jag tänkte också att dom måste ju gå ner sig rätt bra om dom inte får näring. Så Hannes.. Du kan ju se det som att växter klarar sig lika bra utan näring som fisk utan mat ;) haha
solis skrev:Hur är det om man bara skulle vilja ha växter i ett kar för att skydda dom från fiskar, klarar dom sig med bara växtnäring då eller mår växterna dåligt av att bara ha näring men inget liv runt sig:confused:
solis skrev:Min fundering med ett kar med bara växter var att om man säljer växter och vill ha dom i ett annat kar sålänge tills dom blir sålda som tex när man rensar i en massa olika kar och får en massa fina växter över så vill man ju ha dom någonstans under tiden tills dom säljs utan att dom blir tråkiga. Och det är ju inte säkert att alla växter säljs och får stanna kvar där och då hade det varit tråkigt om dom blev fula, så därför undrar jag om växterna kan må bra med bara växtnäring och inga djur.