Växter från akvakompis.se??

#1 - 7 mars 2005 20:38
Har gjort en beställning med växter och PMDD från www.Akvakompis.se är det nån som har beställt växter därifrån förut??
#2 - 7 mars 2005 21:44
Ah , häftigt !

Detta hade jag missat... måste genast flukta igenom vad de har för nått !

Dock så inbillar jag mig att man behöver ha lite tur så att de inte hamnar i någon nollgradig bil för lång tid.

Men när det slutar vara minusgradet så är det förståss nära hundraprocentigt !
#3 - 7 mars 2005 21:45
Hmmm... lite besviken efter en snabbtitt ! Inga ovanliga sorter...
#4 - 7 mars 2005 22:07
det är vad det är inte ovanligt eller jätte låga priser men det är nått iallafall...
#5 - 8 mars 2005 08:39
Tack!!!

Har länge letat efter Juwel-stuff till vettiga priser.
#6 - 8 mars 2005 08:59
Jag köpte pmdd från Granholmarna, snabbt enkelt och kanonbra! Rekomenderas.

www.granholmarna.se tror jag de är. =)
#7 - 8 mars 2005 09:16
Ett nytt Hjortgatanszoo är vad vi skulle behöva. Roliga växter till ett mycket bra pris. Saknaden är stor :(
#8 - 8 mars 2005 12:04
Å andra sidan så jobbade de ju halvt ihjäl sig på Hjortgatans, utan att ha vett att ta betalt för det. Det skall ju helst hålla i längden också, även om jag delar din saknad.

Växter på nätet i all ära, men det är svårt att skicka under vintersäsongen, och fraktkostnaderna gör inte växterna extremt billiga heller. Jag skulle hellre se att Zoo-butikerna förstod att det är en stor marknad med växter, och att de därmed satsade på ett bättre och större sortiment.
#9 - 8 mars 2005 12:12
Jag köper bara via nätet och det fungerar fint, sommar som vinter. Jag är jäkligt glad att det finns postorder för vi bor ute på landet och har inte sådär jättenära till nån vettig akvarieaffär.

Men visst skulle zoobutikerna kunna lära sig lite mer om både växter o djur. Absolut!
#10 - 8 mars 2005 12:49
[QUOTE=swetrot]Å andra sidan så jobbade de ju halvt ihjäl sig på Hjortgatans, utan att ha vett att ta betalt för det. Det skall ju helst hålla i längden också, även om jag delar din saknad.[/QUOTE]

Det var tyvärr den olycka sanningen bakom bolaget, men faktum kvarstår att de hade fina växter billigt. Även övriga saker de sålde var till bra pris. Jag är lite osäker på huruvida de hade vett att ta betalt. Om de inte tjänade något så hade de knappast sålt det.

[QUOTE=swetrot]Växter på nätet i all ära, men det är svårt att skicka under vintersäsongen, och fraktkostnaderna gör inte växterna extremt billiga heller. Jag skulle hellre se att Zoo-butikerna förstod att det är en stor marknad med växter, och att de därmed satsade på ett bättre och större sortiment.[/QUOTE]

Jag håller med dig fullkomligt. Det är för få olika växter i butikernas utbud även om jag anser att det finns några butiker i Stockholm som kan erbjuda ett lite mer annorlunda utbud.
#11 - 8 mars 2005 12:55
[QUOTE=peppito]jag anser att det finns några butiker i Stockholm som kan erbjuda ett lite mer annorlunda utbud.[/QUOTE]

Vilka?? Ska köpa växter snart men vet inte vart jag ska åka.
#12 - 8 mars 2005 14:12
Tre butiker som har bra utbud:
Djur och sånt i Tyresö har rätt ofta lite annorlunda växter.

Södermalmsakvariebutik (den på Krukmakargatan) hade när jag var där senast mycket roliga och lite annorlunda växter.

Akvarielagret brukar ha bra växter dock ganska dyrt i förhållande till andra butiker.
#13 - 8 mars 2005 14:21
Tack, Akvarielagret tycker jag inte har så roligt utbud på växter men iof mer än vad min lokale nasare i strängnäs har.
Ska kolla in butiken på söder iaf.
#14 - 8 mars 2005 15:06
Den hade faktiskt riktigt mycket roliga växter när jag var där för en månad sedan. Klart värt ett besök.
#15 - 12 mars 2005 07:07
fick växterna förut, snabbt och fina växter funkade bra!:)
#16 - 12 mars 2005 08:38
Jag har köpt växter på Akvarielagret och de var riktig kvalité ska jag säga. De hade sorter som inte såldes i andra djur och akvarieaffärer t.ex.

Annons