växtbubblel

#1 - 10 november 2013 05:10
alltså, jag har haft akvarium i många år, men alldrig fått växter att bubbla utan co2, men i mitt 180liters bubblar det! jättekul! trodde inte det gick utan co2. men man lär sig nått nytt varjedag:) ja jag göder med pmdd så klart
#2 - 10 november 2013 07:02
Man får gratulera. När jag var liten, så hade vi akvarium utan pump, cirkulation eller gödning. Det fick rensas på växter regelbundet och det bubblade friskt. Så visst kan det bubbla utan Co2 tillskott även om det ju inte blir som Mathias kar där man kan tro det är ramlösa i karet.
#3 - 12 november 2013 20:26
Bluewing skrev:
Man får gratulera. När jag var liten, så hade vi akvarium utan pump, cirkulation eller gödning. Det fick rensas på växter regelbundet och det bubblade friskt. Så visst kan det bubbla utan Co2 tillskott även om det ju inte blir som Mathias kar där man kan tro det är ramlösa i karet.

å tack! ibland får man tur:) men är inte insatt i denna djungel, det bubblar bara framåt kvällen, är vattnet syremättat då? och då börjar det bubbla eller?
#4 - 12 november 2013 20:27
måste byta ljus, har cabomba, dom växer men sakta, kommer inte ihåg ljustyrkan nu, men vi har reflektorer,
#5 - 13 november 2013 14:10
Hella2 skrev:
å tack! ibland får man tur:) men är inte insatt i denna djungel, det bubblar bara framåt kvällen, är vattnet syremättat då? och då börjar det bubbla eller?

Så är det.
#6 - 13 november 2013 16:37
Sleaper skrev:
Så är det.

Härligt:)

Annons