Växtakvarister i Göteborg!

#1 - 13 oktober 2005 15:27
Jag tänkte jag skulle kolla intresse för att ev dra ihop ett glatt gäng i Göteborgstrakten som har växterna i sitt kar som prioritet. Tänkte vi kunde börja träffas då och då å byta erfarenheter och plantor över en kopp kaffe. Kanske en gång i månaden eller när nån känner sig manad att bjuda in!
Vad tror ni om detta? Finns det nått intresse?
#2 - 13 oktober 2005 15:35
skulle det bara vara för "de redan frälsta" eller även för oss som försöker få till djungel men inte riktigt fattar hur man gör?
#3 - 13 oktober 2005 15:40
Jag är givetvis på. Vi kan köra ett möte hos mig så fort hantverkarna är färdiga.
MVH
Magnus
#4 - 13 oktober 2005 15:42
Jeu... jag e på! Det vet du brams!

/johan
#5 - 13 oktober 2005 16:26
Jag med, om jag bara kunde få igång ordentligt bubbel ;)

Det verkar finns ett bra intresse tycker jag.
#6 - 13 oktober 2005 16:48
Jag är också sugen.

/Kenneth
#7 - 13 oktober 2005 20:43
Kul med snabb respons... kan nog bli nått av detta!
Tanken är val att alla ska vara välkommna men att det inte ska glömmas att växterna ska stå i centrum....
Jag hade tänkt att det skulle inriktas endel åt aquascaping oxå.
#8 - 13 oktober 2005 20:50
Brams, du kan ju ha en sån inredningsdemonstration som amano brukar ha. :)
#9 - 13 oktober 2005 20:53
Jaa, eller farför inte inte en "gästföreläsning" i Eskilstuna ;)
Man bor då alltid på fel ställe :(
#10 - 13 oktober 2005 21:41
Det är mest vad jag tycker... Jag är villig att kompromissa om ni kommer med andra förslag,..
Eftersom det verkar finnas ett intresse så tror jag nog att det blir ganska lagom tidsmässigt att lägga en första träff hemma hos Tropfrog. (besökte nyligen hans WC, det tar nog några veckor innan det är brukbart igen!, inte pga det jag gjorde utan utav den anledningen att hela golvet + väggarna var upprivna) Det brukar ju ta ett tag innan hantverkarna är klara okk!
Magnus - Vågar du säga nått datum?
Kan tänka att det finns några mer som är intresserade, bara att dom inte hittat hit än!
#11 - 13 oktober 2005 23:13
Jag är intresserad av att starta upp några nanokar så jag vill gärna hänga på.
#12 - 14 oktober 2005 05:36
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag vet inte om jag vågar kalla mig växtakvarist ännu, men vill definitivt lära mig mer :D och skulle gärna hänga på.[/color][/font]
#13 - 14 oktober 2005 12:26
Mitt kar är ju egentligen inget växtkar.....Eller ja, inte hightec iallafall. Jag funderar dock på att trycka i lite co2, det växer ju så oerhört sakta utan.

Nanokar har jag ju också att visa, eller som Brams kategoriserade det: naturbelyst paladuriumnano ;)

Hantverkarna trodde att de skulle vara färdiga i slutet av nästa vecka, så vi får väl räkna med minst två veckor :)

Någon gång vecka 44 skulle väl bli bra? Kom gärna med förslag på vilken dag.
MVH
Magnus
#14 - 14 oktober 2005 12:29
[QUOTE=heeke]Jaa, eller farför inte inte en "gästföreläsning" i Eskilstuna ;)
Man bor då alltid på fel ställe :([/QUOTE]

Gör som BAK bjud in Defdac eller någon liknande som gästföraläsare i den lokala akvarieföreningen.
#15 - 14 oktober 2005 18:22
[QUOTE=peppito][QUOTE=heeke]Jaa, eller farför inte inte en "gästföreläsning" i Eskilstuna ;)
Man bor då alltid på fel ställe :([/QUOTE]

Gör som BAK bjud in Defdac eller någon liknande som gästföraläsare i den lokala akvarieföreningen.[/QUOTE]

Hahaha, den var nästan rolig.
Var ner på den lokala akvarieföreningen en gång, en av de äldre i sverige om jag minns rätt. Problemet är att den typ inte är aktiv mer än att dom (styrelsen?) har lokalen för personligt bruk. Verkade inte finnas något som helst intresse att få nya medlemar eller ett mer aktivt program. Själv har jag inte tid att engagera mig mer än att vara "vanlig" medlem tyvärr.
#16 - 14 oktober 2005 20:29
[QUOTE=Tropfrog]Mitt kar är ju egentligen inget växtkar.....Eller ja, inte hightec iallafall. Jag funderar dock på att trycka i lite co2, det växer ju så oerhört sakta utan.

Nanokar har jag ju också att visa, eller som Brams kategoriserade det: naturbelyst paladuriumnano ;)

Hantverkarna trodde att de skulle vara färdiga i slutet av nästa vecka, så vi får väl räkna med minst två veckor :)

Någon gång vecka 44 skulle väl bli bra? Kom gärna med förslag på vilken dag.
MVH
Magnus[/QUOTE]
Även om du inte kör "rent" växtkar jusst nu så har du ju haft ett "mäkta snyggt växtkar" tidigare. Erfarenheten å kunskapen finns ju så...
V44 kör vi! Tid: på kvällen... 18, 19 nått???
Dag???
kom med förslag.

Alla som tycker att dom har nått att lära eller lära ut eller dela med sig av eller vad som helst är välkommna.
Huvudsaken är att inte huvudämnet glöms bort!
/C
#17 - 14 oktober 2005 20:55
Ja, en vardagskväll är deffinitivt det som gäller. För mig passar alla dagar....Tror jag. Om vi säger onsdagen preliminärt så får de som inte kan komma säga stopp. Om det är tillräckligt många som inte kan komma får vi byta. Nå??? Vad sägs om onsdagen den 2a november? passar det?
MVH
Magnus
#18 - 14 oktober 2005 22:46
Ny i gamet

Hallo!
Ny här, på forumet, i vatten bland akvarier... Så jag röstar för att ni startar upp en grupp och så kan experterna få ha "tipsstunder" för oss mindre vetande (lr är jag ensam sådan här...?)!

Lycka till m växterna!
#19 - 15 oktober 2005 10:53
Jag tycker att 2:a november låter jättebra Magnus.

Ska vi hålla oss till inbitna växtnördar? Ialla fall första mötet kanske? (vill inte låta dryg)
Vi kanske får se hur många vi blir också, alltid kul att träffa lite folk som är lika nördig som en själv... eller som håller på att bli! Kan ju ha ett möte senare med noviser med, som man kan lära "the basics".(nu lät jag dryg ändå)

Hoppas att hantverkarna e klara då Magnus, annars får vi vara hos Christian, eller kanske hos mig.(om jag fått ordning på karet tills dess...)

/johan
#20 - 15 oktober 2005 21:41
Johan - Sluta var dryg! ;)
Håller med dig, självklart är alla välkommna, sålänge ni kan erkänna för er själva att ni är inbitna växtnördar. :)
Vi säger 2:a nov hemma hos Tropfrog, om hantverkarna inte är klara kör vi hos johan. Annars tar vi nästa träff där.
#21 - 16 oktober 2005 15:53
[font=Comic Sans MS][color=red]Onsdagar är lite körda för mig, men jag hänger gärna på nå´n annan gång :D[/color][/font]
#22 - 17 oktober 2005 15:42
OK, vi får väl ta uppnån sorts anmälan här så vi vet vilka som kan och inte! Om det är många som inte kan på onsdagar så får vi väl byta dag!
Vilka kan och vill och kommer att komma den 2:a Nov?
/C
#23 - 17 oktober 2005 18:11
måndag och onsdag är dagar som är kört för min del :(.
/kenneth
#24 - 17 oktober 2005 20:03
[QUOTE=kenneth.n]måndag och onsdag är dagar som är kört för min del :(.
/kenneth[/QUOTE]
ok, det var två st som inte kan... vi kanske ska byta? (Tisdag eller torsdag är kvar då!)
/C
#25 - 17 oktober 2005 20:27
och vi kan tyvärr inte vara hos mig... så vi får hoppas att hantverkarna blir klara i tid hos Magnus.

/johan
#26 - 17 oktober 2005 21:08
Är det någon som inte kan på Torsdagen?
MVH
Magnus
#27 - 18 oktober 2005 18:24
måndag och onsdag är dagar som är kört för min del :(.

/kenneth

[font=Comic Sans MS][color=red]*s* Samma här :p [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000][/color][/font]
Är det någon som inte kan på Torsdagen?

[font=Comic Sans MS][color=red]Torsdagar är väldans mycket bättre :D Då kommer jag gärna med.[/color][/font]
#28 - 18 oktober 2005 20:52
ok, men då kör vi torsdag då istället!
ska vi ta en liten anmälningsbokföring kanske.. bara så man vet hur många som man ska koka kaffe till!
#29 - 19 oktober 2005 09:45
Fick besked av hantverkarna att jobbet blir färdigt innan onsdag 26e, så då borde det vara lugnt. Berätta här om ni tänker komma så att jag kan ordna sittplats åt alla, jag bor trångt men mysigt.
MVH
Magnus
#30 - 19 oktober 2005 16:50
juo, Il be there!,...
#31 - 19 oktober 2005 17:11
jaup, jag kommer...

/Johan
#32 - 19 oktober 2005 19:13
[QUOTE=brams]ska vi ta en liten anmälningsbokföring kanske.. bara så man vet hur många som man ska koka kaffe till![/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][color=red]Jag anmäler mig oxå. Fast jag hoppar över kaffet. ([size=1]Har inte lärt mig dricka kaffe ännu ;))[/size][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Men jag kan ta med nå´t gott till kaffet om så önskas [:-21] bröd (hembakad hönökaka) eller kaffebröd om så önskas.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Tid?[/color][/font]
#33 - 20 oktober 2005 09:51
Klockan 1900 känns väl bra? Då hinner alla från jobbet utan stress och så blir det ett par timmar innan man börjar bli trött och vill hem.
MVH
Magnus
#34 - 21 oktober 2005 14:18
1900 känns bra!

/johan
#35 - 21 oktober 2005 14:43
[QUOTE=jower]1900 känns bra!

/johan[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Kanon![/color][/font]
#36 - 27 oktober 2005 19:27
[font=Comic Sans MS][color=red]Lyfter i tråden lite. Några nypåstigna? :)[/color][/font]
#37 - 28 oktober 2005 20:10
JO!, upp å hoppa alla växtfantaster. Vart håller ni hus...
Jag vet flera som sett tråden och som skulle passa in fint! Men jag vägrar tjata på er!
/C
#38 - 28 oktober 2005 21:31
[QUOTE=brams]JO!, upp å hoppa alla växtfantaster. Vart håller ni hus...
Jag vet flera som sett tråden och som skulle passa in fint! Men jag vägrar tjata på er!
/C[/QUOTE]

Från Skåne:( !
#39 - 1 november 2005 16:12
[font=Comic Sans MS][color=red]Skall jag ta på bagarmössan [:-21] och fixa nå´t till kaffet tills på torsdag?[/color][/font]
#40 - 1 november 2005 19:53
Det finns redan hembakta kakor till kaffet, men fler sorter skadar ju aldrig, du tar med vad du vill men känn inget tvång.

Synd att vi inte blir så många, men om vi fortsätter att hålla kontakt i denna tråden så hoppar väl folk på inför senare möten.

Klockan 1900 så står kaffe och kakor på bordet. Hantverkarna är inte färdiga i badrummet, så det är lite stökigt. Akvariet släcks klockan 2200. Välkommna!!!
MVH
Magnus
#41 - 1 november 2005 20:00
[font=Comic Sans MS][color=red]Tackar!! Då kör jag den lata varianten ;) så får jag fixa nå´t till ett senare tillfälle. Skickar du över en liten vägbeskrivning kanske? :)[/color][/font]
#42 - 2 november 2005 16:33
jag kommer! om det finns tvivel?
#43 - 2 november 2005 17:31
Om det blir på någon Lördag middag eller nåt skulle jag vilja haka på
#44 - 2 november 2005 18:16
Jag bor i början av Kungsgatan, vid Esperantoplatsen. Adressen är Surbrunnsgatan 8c, A Lindström på porten.

Om man kommer med bil så följ leden och kör av mot rosenlund-kungsgatan, parkera på någon av parkeringsplatserna intill leden och knalla upp mot kungsgatan. Jag bor nästan mittemot energiverket, deras skorsten är ett bra landmärke.

Om ni åker spårvagn så gå av vid domkyrkan och knalla längst kungsgatan över kungshöjd tills bygget stoppar dig, där bor jag på höger sida.

Om mina något torftiga vägbeskrivningar inte räcker så skriv ut en karta på gulasidorna, adressen är surbrunnsgatan 8c.

Väl mött
Magnus
#45 - 2 november 2005 19:53
Haha, dit skulle tom jag hitta !! Stockholmare som jag är... fast jag har ju bott några år på Hvitfeltsgatan :)
#46 - 2 november 2005 20:43
[QUOTE=>>13<<]Om det blir på någon Lördag middag eller nåt skulle jag vilja haka på[/QUOTE]
varför kommer du inte imorgon?
#47 - 2 november 2005 20:44
[QUOTE=oveb]Haha, dit skulle tom jag hitta !! Stockholmare som jag är... fast jag har ju bott några år på Hvitfeltsgatan :)[/QUOTE]
nämen. sätt dig på tåget å kom då! =)
#48 - 3 november 2005 04:55
[QUOTE=brams][QUOTE=>>13<<]Om det blir på någon Lördag middag eller nåt skulle jag vilja haka på[/QUOTE]
varför kommer du inte imorgon?[/QUOTE]

Skall en sväng till Österrike med jobbet så just nu är det kört tyvärr.
#49 - 3 november 2005 11:29
Det här verkar ju sketkul

Såg denna tråden nu, har varit lite passiv med att kolla av forumet sista halvåret. Är tyvärr uppbokad idag, men kommer gärna framöver. Alla dagar utom tisdag passar.

Hoppas ni får en trevlig träff idag och så får ni skriva lite om hur det gick.

...Johan...
#50 - 3 november 2005 21:30
Hemma efter träffen. Var trevligt tyckte jag. Hade hoppats på lite fler folk men... det verkar ju somom det kommer fler nästa gång!
Vi hade inga problem att hålla låda i alla fall =)

Förslag till nästa träff!
#51 - 3 november 2005 21:43
Jag kommer va med på kommande träffar förhoppningsvis. Hade gärna sett Tropfrogs kar men va så extremt trött efter jobbet idag.

Aja.. Nästa ggn!
#52 - 3 november 2005 21:43
[font=Comic Sans MS][color=red]Tack Magnus för jättegod fika![/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jättetrevligt och mysigt har vi haft det, så det är bara att hänga på nästa gång.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Ett förslag kan kanske vara adventsfika/glögg 3-4/12. [/color][/font][font=Comic Sans MS][color=red]:D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000](Nästa gång skall kameran finnas med i alla fall)[/color][/font]
#53 - 4 november 2005 18:48
Jag tyckte att vi hade trevligt... ialla fall den timmen som jag va med :P

Tjöta va vi ju bra på allihop! Jag lovar att va med hela mötet nästa gång....var och när det nu blir!

Snart hoppas jag!

/Johan
#54 - 6 november 2005 19:23
[font=Comic Sans MS][color=red]Inga idéer om när och var? :D[/color][/font]
#55 - 6 november 2005 22:01
jag kan ju ha här om det kniper... kanske om ett par veckor?
Vore kul om vi kunde träffas nån annanstans, jag har sett mitt akvarie så många ggr! :)
#56 - 6 november 2005 22:31
[QUOTE=brams]jag kan ju ha här om det kniper... kanske om ett par veckor?
Vore kul om vi kunde träffas nån annanstans, jag har sett mitt akvarie så många ggr! :)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Vi kan vara här oxå, fast jag har ju sett i alla fall det ena ganska många gånger oxå ;) [/color][/font]
#57 - 7 november 2005 00:02
jo, så är det väl. Men det som är tråkigt är att både johan, magnus, hotan, mm mm mm har sett mitt kar dagligen... men det kvittar ju kanske, jag har ju sett deras lika många ggr.
Johan - se till å snacka med jonas så kanske vi kan vara där... eller se till att han kommer med i alla fall!
Bilagor:
#58 - 7 november 2005 12:02
Synd att ni fick för er att byta dag. Var ju nere i förra veckan men åkte hem i tisdags kväll.
Var det föresten dig brams som jag växlade några ord med på hornbach när du packade upp lite varor. Det var jag med tre högljuda barn en och en hysterisk fru (förlåt familjen ;)) som frågade efter bla. reptil-rör i tisdags.
#59 - 7 november 2005 12:17
hmm, det låter som de flesta familjer som är här...
Har ett svagt minne av nån som skulle ha ett reptiglo, vi har ju bara 2.0 så. Jag rekommenderade ett JBL rör istället, det motsvarade ett reptiglo 8,0. hmmm var det du?
Kommer inte riktigt ihåg.
Men jag är den eda killen under 40 som jobbar på zoodelen så...
Bilagor:
#60 - 7 november 2005 15:30

Kom på det efter jag skrivit :D
Men det stämmer, blev ett JBL Repti sun eller vad det nu hette.
#61 - 7 november 2005 17:31
[QUOTE=heeke]

Kom på det efter jag skrivit :D
Men det stämmer, blev ett JBL Repti sun eller vad det nu hette.[/QUOTE]
hehe, synd att du inte presenterade dig då! Jag minns dig inte mer än så! Det var till nån sköldpadda va?

Sry om det blev lite offtopic nu men...
#62 - 7 november 2005 17:39
Tänkte inte på det först, men din kommentar om priset på grus fick mig att förstå att du är en "riktig" akvarist :D, det var då det slog mig att det kunde varit du, men då var jag ju redan ute ur butiken.
#63 - 7 november 2005 17:48
[QUOTE=heeke]Tänkte inte på det först, men din kommentar om priset på grus fick mig att förstå att du är en "riktig" akvarist :D, det var då det slog mig att det kunde varit du, men då var jag ju redan ute ur butiken.[/QUOTE]
ehh ok, vad sa jag då? =)
#64 - 7 november 2005 17:56
Var det svarta tror jag för 119kr säcken, eller något sånt. Du sa "det är ju billigt/billigast", men med det lilla tilläget, "av dom vi har". :D

Kan ju meddela att det blev 2x25kg Rådasand för 120kr när jag kom hem istället ;)
#65 - 7 november 2005 21:23
lol, jo jag ljuger inte,... men det betyder ínte att man är akvarist!
#66 - 8 november 2005 07:15
Iofs sant, men det är sällan en säljare, som inte är intresserad av det han säljer, gör annat än att just försöka sälja och tjäna så mycket pengar som möjligt (lite självransakan är nog på sin plats här, men å andra sidan har inte jag en industrilokal som hobbyrum ;)).
Nog om det, får ta och hälsa ordentligt nästa gång jag är nere istället.
#67 - 8 november 2005 19:19
[font=Comic Sans MS][color=red]Skall vi ta och bestämma oss för nå´t?[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Vad säg som här hos mig söndagen den 4/12?[/color][/font] :D
#68 - 8 november 2005 21:14
Just helger är lite knepigt för mig. Helgerna planeras tillsammans och Annas idé om en bra söndag är nog inte akvariesnack. Hon har redan fått en viss överdos av den varan.
MVH
Magnus
#69 - 8 november 2005 21:28
Håller med Tropfrog, helger blir svårt. Var inte torsdagar en bra dag? Fast onsdag eller måndag passar ännu bättre...

/Johan
#70 - 8 november 2005 22:13
mig kvittar det! =)
jag kan vara hemma å hångla nån annan dag, TOFFEL! =)
#71 - 9 november 2005 06:36
[font=Comic Sans MS][color=red]Fast det é ju lite roligt om det blir fler än bara du och jag Brams ;)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Är torsdag 1/12 bättre? Skall försöka få fram ett gäng hönökakor lagom till dess [:-21] [/color][/font]
#72 - 9 november 2005 07:50
mmm, hönkaka vore fint... Vad ska jag bidra med då? Jag kanske kan ta med lite pålägg?...
#73 - 10 november 2005 12:04
Jag kan nog den 1/12. Ska till och med komma i tid! ;p

Nu när jag fått lite ordning på mitt kar kan vi vara här med...

Och jag håller med Magnus, helger med akvariesnack får man passa sig för :D

Brams, du e ju värsta toffeln ju!!

Ska snacka med jonas med, men han verkar ha ledsnat lite på sitt kar...

/johan
#74 - 10 november 2005 12:36
[font=Comic Sans MS][color=red]Då fixar jag en liten lista då :D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Hönökaksfika hos Maria torsdagen 1/12 kl. 19.00 [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Anmälda hittills:[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Maria[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]brams[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]jower[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Du får gärna fixa pålägg om du vill brams ;)[/color][/font]
#75 - 10 november 2005 12:43
Hmmm, har han ledsnat på sitt kar redan!, han har ju jusst startat upp det juh!
Toffel!, visst. Zoonie är fan värst i alla fall! :) Shit va han kommer grina över detta!
Pålägg är min grej.
#76 - 10 november 2005 12:47
[font=Comic Sans MS][color=red]Värsta toffelträffen eller ;) *S*[/color][/font]
#77 - 10 november 2005 13:08
Jag kan förmodligen komma den här gången.
#78 - 10 november 2005 13:25
[QUOTE=marcuspajp] Jag kan förmodligen komma den här gången.[/QUOTE] [font=Comic Sans MS][color=#ff0000][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Välkommen på:[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Växt-toffel-träff ;) med hönökaksfika hos Maria torsdagen 1/12 kl. 19.00 [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]marcuspajp[/color][/font]
#79 - 10 november 2005 14:51
Jag kommer gärna.

/Johan
#80 - 10 november 2005 15:29
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Välkommen på:
Växt-toffel-träff ;) med hönökaksfika hos Maria torsdagen 1/12 kl. 19.00 [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Jodahl[/color][/font]
#81 - 10 november 2005 19:48
ahhh, 5st.
-Rekord!
:)
#82 - 12 november 2005 17:50
lyfter tråden ngt!
HÄJJ!
#83 - 12 november 2005 18:42
Jag är på, då är vi sex tofflar då!!
MVH
Magnus
#84 - 12 november 2005 19:01
[QUOTE=Tropfrog]Jag är på, då är vi sex tofflar då!!
MVH
Magnus[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Kuligt :D[/color][/font]

Växt-toffel-träff ;) med hönökaksfika hos Maria torsdagen 1/12 kl. 19.00 [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Tropfrog[/color][/font]
#85 - 13 november 2005 13:23
Synd att ni har det på vardagagskvällar *snyft*

Jag jobbar kontinuerlig kvällsskift, annars så hade jag kommit med.
#86 - 13 november 2005 18:28
[QUOTE=Marie J]Synd att ni har det på vardagagskvällar *snyft*

Jag jobbar kontinuerlig kvällsskift, annars så hade jag kommit med.[/QUOTE]
vi kan väl ha det nån helgkväll eller???
#87 - 13 november 2005 18:36
[QUOTE=brams][vi kan väl ha det nån helgkväll eller???[/QUOTE]

Jag är på Bishops Arms nästa fredag mellan 22-01, det är bara att komma förbi.

...Johan...
#88 - 13 november 2005 18:40
ja, vi ska ju ut å dricka öl....
Nästa träff efter den 1/12 bjuder jag in till mig för "en öl före" å kanske en pizza eller nachos.... sen tar vi vagnen in till nån pub å tar ett par kalla!
Nån som e på?
#89 - 13 november 2005 18:40
[QUOTE=brams][QUOTE=Marie J]Synd att ni har det på vardagagskvällar *snyft*

Jag jobbar kontinuerlig kvällsskift, annars så hade jag kommit med.[/QUOTE]
vi kan väl ha det nån helgkväll eller???[/QUOTE]Ja det vore trevligt om någon av gångerna kunde vara på en helg. Jag jobbar måndag till fredagkväll så på helgerna funar de mesta tiderna.
#90 - 13 november 2005 19:45
[QUOTE=brams]ja, vi ska ju ut å dricka öl....
Nästa träff efter den 1/12 bjuder jag in till mig för "en öl före" å kanske en pizza eller nachos.... sen tar vi vagnen in till nån pub å tar ett par kalla!
Nån som e på?[/QUOTE]

Hahaha... det vet du Brams!!! :D
#91 - 16 november 2005 17:36
Nån som e på?[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Hmmm, ett antitoffelrace då ;) *S*[/color][/font]
#92 - 16 november 2005 17:44
Nån som e på?[/QUOTE]Jag är på!!!
#93 - 16 november 2005 18:58
Då får min bättre hälft säga vad hon vill............Jag är på (men bara för att bevisa att jag inte är en toffel, egentligen dricker jag inte öl)
MVH
Magnus
#94 - 17 november 2005 21:10
[QUOTE=Tropfrog]Då får min bättre hälft säga vad hon vill............Jag är på (men bara för att bevisa att jag inte är en toffel, egentligen dricker jag inte öl)
MVH
Magnus[/QUOTE]
ok, du kanske slipper "toffelstämpeln" men om du inte dricker öl är du en mes!...
Moahahaha
#95 - 18 november 2005 06:37
[QUOTE=brams]ok, du kanske slipper "toffelstämpeln" men om du inte dricker öl är du en mes!...
Moahahaha[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Då kan du och jag vara mesar tillsammans Tropfrog, såja, inte vara ledsen för att brams retas *tröstande* ;)[/color][/font]
#96 - 19 november 2005 16:13
ser ut som om det blir du och jag som får stå för ölandet Brams!

Ska la iof inte vara några problem.... ;)
#97 - 19 november 2005 17:09
[QUOTE=jower]ser ut som om det blir du och jag som får stå för ölandet Brams!

Ska la iof inte vara några problem.... ;)[/QUOTE]Jag sviker er inte så 3 st öldrickande blir vi alla fall.
#98 - 20 november 2005 16:00
[font=Comic Sans MS][color=red]Japp! Då var det bakat då [:-21] Trevligt sällskap vid bakbänken har jag oxå numera :D. Hoppas bara det finns kvar tills den 1:e annars får jag göra en ny omgång ;)[/color][/font]
#99 - 20 november 2005 17:51
[QUOTE=Marie J][QUOTE=jower]ser ut som om det blir du och jag som får stå för ölandet Brams!

Ska la iof inte vara några problem.... ;)[/QUOTE]Jag sviker er inte så 3 st öldrickande blir vi alla fall.[/QUOTE]

Gött att höra!
#100 - 20 november 2005 17:52
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Japp! Då var det bakat då [:-21] Trevligt sällskap vid bakbänken har jag oxå numera :D. Hoppas bara det finns kvar tills den 1:e annars får jag göra en ny omgång ;)[/color][/font][/QUOTE]

Men hallå eller... det e ju långt kvar till träffen. Ska ju vara nybakat! Du får allt baka en omgång till.... ;)
#101 - 20 november 2005 18:42
[font=Comic Sans MS][color=red][QUOTE=jower]Men hallå eller... det e ju långt kvar till träffen. Ska ju vara nybakat! Du får allt baka en omgång till.... ;)[/QUOTE][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Skall det vara riktigt nybakat så lär jag få gå från jobbet vid lunch och stå och slava några timmar innan Ni dyker upp ;). Men vem vet, det bor ju ett gäng glupska individer här.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Annars ligger dom och vilar i frysen så länge, så det blir "nästan" lika bra!![/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Har nu fått hem en helt underbar bok oxå. "Akvariefiskar i färg" från 1957, dock tryckt 1964. Ljuvligt rolig :D Författare: Paul Jacobsson.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Hör bara här:D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=black]"Innan man börjar inreda akvariet, måste detta stå på den plats, där man säkert vet att man vill ha det. Det går absolut inte att flytta med sand, stenar och vatten." [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Nähääää! *S*[/color][/font]
#102 - 20 november 2005 18:43
Jag skiter i såvida ni ska dricka öl eller inte, Jag SKA iallafall ;)
Jag håller på å finslipar på pålägget, int eriktigt klar! =)
#103 - 23 november 2005 18:18
[font=Comic Sans MS][color=red]é det nå´n som skall på auktionen på lördag, skall försöka ta mig förbi en liten stund.[/color][/font]
#104 - 23 november 2005 19:56
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]é det nå´n som skall på auktionen på lördag, skall försöka ta mig förbi en liten stund.[/color][/font][/QUOTE]
Jupp, jag kommer att finnas där...
Jag har bestämt mig för att riva hela mitt akvarie (inredning) imorgon. Jag har tröttnat på min design nu efter ett år.
Detta kommer resultera i att mycket som finns i karet nu kommer säljas på auktionen. Är det nån av er växtakvarister som är intresserade av antingen rötter eller växter från mitt kar får ni hojta till. Självklart har ni förtur. ;)

Det roliga för mig kommer först efter helgen... då ska jag ominreda karet! KUL!
Är det nån som sitter på en het layout som ni vill dela med er av så är det bara å höra av síg!
Själv kommer jag förmodligen inte kunna sova på ett par nätter för jag måste fundera ut hur jag ska ha det :)

C ya on saturday!
#105 - 23 november 2005 20:05
[QUOTE=brams]Själv kommer jag förmodligen inte kunna sova på ett par nätter för jag måste fundera ut hur jag ska ha det :)
[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag é precis likadan, det är kass när man ligger vaken timmevis! :) . Men det é kul med nytt oxå.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Hoppas få lite tips när ni kommer hit den 1:a, se´n é det jag som ligger sömnlös ;)[/color][/font]
#106 - 26 november 2005 21:44
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Några nypåstigna ??[/color][/font]

Växt-toffel-träff ;) med hönökaksfika hos Maria torsdagen 1/12 kl. 19.00

Anmälda hittills:[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Tropfrog[/color][/font]
#107 - 27 november 2005 11:31
jag och sambo skulle gärna kommit men tyvärr skall vi vara barnvakter så.. och jag vet att vissa av er gänra vill höra från oss oxå... och om ni vill se hur mitt kar ser ut efter annonsen (BOMB) så skall jag ge er en liten bild :)...

Märk väl det stora tomrummet där en Ech. sp "red" har varit.... 75:- föresten på auktionen...

:).. jaja.. dax att göra nått nytt...
#108 - 28 november 2005 09:56
Vore bra att veta var du bor bor Maria

/Johan
#109 - 28 november 2005 10:27
[QUOTE=Jodahl]Vore bra att veta var du bor bor Maria

/Johan[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag skickar ut ett privat meddelande till Er alla, skall bara skriva om det då dom slängt ut ett gäng extra rondeller från ena hållet, det kommer ;)[/color][/font]
#110 - 30 november 2005 06:34
Det börjar att dra ihop sig!
Nån som är sugen på nått speciellt pålägg?
Jag får nog förmodligen med mig min bättre hälft också, vet inte om hon är superintresserad men...
#111 - 30 november 2005 06:50
[QUOTE=brams]Jag får nog förmodligen med mig min bättre hälft också, vet inte om hon är superintresserad men...[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Hon är hjärtligt välkommen, intresserad eller inte ;)[/color][/font]
#112 - 1 december 2005 09:07
[QUOTE=jower]Men hallå eller... det e ju långt kvar till träffen. Ska ju vara nybakat! Du får allt baka en omgång till.... ;)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Lucky you!! :D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Det är en omgång till på G i detta nu![/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Blev hemma med lillkillen idag, han var lite hängig i morse så jag blev lite skraj att jag skulle bli tvungen att ställa in, men nu é det fullt ös igen! :)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Ses ikväll!![/color][/font]
#113 - 1 december 2005 09:44
inga speciella pålägg på lut?
Då blir det typ skicka ost å nån grönsak! =)
#114 - 1 december 2005 09:44
ska jag köpa smör me?
#115 - 1 december 2005 10:44
[QUOTE=brams]ska jag köpa smör me?[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Det behöver du inte göra. Ost blir väl kalas, har lite hemma vi kan komplettera med om det skulle vara så :D[/color][/font]
#116 - 1 december 2005 21:48
Jag vill tacka för en trevlig träff och jättegoda hönökakor.
#117 - 1 december 2005 21:55
jupp,. tack maria för goa brön!
#118 - 1 december 2005 21:56
Instämmer!!!
MVH
Magnus
#119 - 1 december 2005 21:59
[font=Comic Sans MS][color=red]Tack själva, brams för goa pålägg och marcuspajp för växt och allihopa för trevligt sällskap :D[/color][/font]
#120 - 2 december 2005 10:31
kan bara hålla med dom andra...mmmmmm....hönekaka......
:D

/Johan
#121 - 2 december 2005 19:38
Jag fick min didiplis diandra idag! Något frusen men den verkar ganska ok i alla fall!
bara så ni vet!
#122 - 3 december 2005 17:03
För att reda ut en del frågetecken som uppstod vid förra mötet:
Den lite ljusare "lotusen" heter mycket riktigt nymphea stellata.
Utställningen dödliga skönheter har tidigare varit på naturhistoriska museét, inte sjöfartsmuseét.
Göteborgs ciklidgrupp har också sin ciklidutställning på naturhistoriska 17e-22a dec.
Marinariet som är en nyöppnad saltvattensutställning är dock på sjöfartsmuseét.
Då var det klart!!
Kanske kan vi tillsammans besöka någon av ovanstående utställningar på en träff?
MVH
Magnus
#123 - 3 december 2005 20:02
[font=Comic Sans MS][color=red]Låter väl som en trevlig idé Magnus, kanske i samband med brams och öldrickandet?[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Nu när Ni sett min burk live, har Ni några tips för hur det kan bli bätter:) , glömde ju bort det i allt annat trevligt tjöt i torsdags ;) [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Vad é det växten heter som Marcus hade med sig??[/color][/font]
#125 - 3 december 2005 20:17
[QUOTE=marcuspajp]http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=49[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Tack! Hoppas den klarar sig då, har ju ingen CO2. :D[/color][/font]
#126 - 3 december 2005 20:24
Ja, den är ju väldigt snygg.
#127 - 3 december 2005 23:09
[QUOTE=Tropfrog]För att reda ut en del frågetecken som uppstod vid förra mötet:
Den lite ljusare "lotusen" heter mycket riktigt nymphea stellata.
Utställningen dödliga skönheter har tidigare varit på naturhistoriska museét, inte sjöfartsmuseét.
Göteborgs ciklidgrupp har också sin ciklidutställning på naturhistoriska 17e-22a dec.
Marinariet som är en nyöppnad saltvattensutställning är dock på sjöfartsmuseét.
Då var det klart!!
Kanske kan vi tillsammans besöka någon av ovanstående utställningar på en träff?
MVH
Magnus[/QUOTE]
å hur var det med Crispusen då? Crypto eller Aponogeton?;)
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=083
#128 - 4 december 2005 00:50
tänkte passa på att säga hejhej till er växtakvarister...så...hejhej :)
ska när ekonomin tillåter starta upp ett växtakvarium modell större och kommer då antagligen komma dragandes med frågor och funderingar....be prepared!! ;)
håller just nu på att spana in olika växter, fiskar och inredningsattiraljer och är så peppad att väntan på ny burk börjar bli jobbig.....men den som väntar på nåt gott heter det ju tydligen.

weo!
#129 - 4 december 2005 18:26
å hur var det med Crispusen då? Crypto eller Aponogeton?

Vi snackade olika växter, jag menade denna :)
http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=25
MVH
Magnus
#130 - 4 december 2005 19:04
[font=Comic Sans MS][color=red]Shoppade loss hos brams idag :D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Som vanligt vet jag inte vad det är jag har köpt[/color][/font] :p
#131 - 4 december 2005 19:29
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Shoppade loss hos brams idag :D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Som vanligt vet jag inte vad det är jag har köpt[/color][/font] :p[/QUOTE]
är dett malen i mitten ell??;)
#132 - 4 december 2005 19:41
[QUOTE=Tropfrog]

MVH
Magnus[/QUOTE]
mmmm, det är ju den som jag har!!! som du sa att du inte mena...
Shit va velig du ä! ;)
#133 - 4 december 2005 19:41
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Shoppade loss hos brams idag :D[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Som vanligt vet jag inte vad det är jag har köpt[/color][/font] :p[/QUOTE]
snyggt!
#134 - 4 december 2005 19:43
[QUOTE=janne dansk]är dett malen i mitten ell??;)[/QUOTE]
:p[font=Comic Sans MS][color=red] *S* näää, det är ju en Kajcistrus ju ;)[/color][/font]
#135 - 4 december 2005 19:47
[QUOTE=brams][QUOTE=Tropfrog]

MVH
Magnus[/QUOTE]
mmmm, det är ju den som jag har!!! som du sa att du inte mena...
Shit va velig du ä! ;)[/QUOTE]

OKI, jag har helt enkelt fått fel info när jag köpte min "krusblad" och hållt fast vid det liiiite för länge. Men jag kollar på crispusen och kan konstatera att det är inte den växten jag och wrang hade i våra tanganyikakar, vilken det är kan jag dock inte säga nu.
MVH
Magnus
#136 - 5 december 2005 06:12
Maria- det är 1.Althernatntera Reineckii 2. Ec. Rubin "narrow leaf" och 3. Ludwigia Iclinata.
Hoppas att dom tar sig. I alla fall den sista!
#137 - 5 december 2005 07:00
[QUOTE=brams]Maria- det är 1.Althernatntera Reineckii 2. Ec. Rubin "narrow leaf" och 3. Ludwigia Iclinata.
Hoppas att dom tar sig. I alla fall den sista![/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Tack :D[/color][/font]
#138 - 23 december 2005 21:53
God Jul

[center][font=Comic Sans MS][size=3][color=red]En rikitgt[/color][/size][/font][/center]
[center][font=Comic Sans MS][size=5][color=red]GOD JUL[/color][/size][/font][/center]
[center][font=Comic Sans MS][size=3][color=red]till alla Gbg-växt-vänner[/color][/size][/font][/center]
[center][:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [:-121] [/center]
#139 - 4 januari 2006 00:14
Ok, dags att vakna upp nu efter julmat å nyårsraketer!

När ska vi ha nästa träff?
Vart?
Ska vi dricka öl? =)

Under tiden ni fundear så har jag hittat en sida man lätt fastnar framför.... ta en titt på:
http://www.victri.net/
#140 - 4 januari 2006 06:33
Kom med förslag du.
#141 - 4 januari 2006 08:33
Detta har helt undgått mig fram till nu, men visst verkar det kul! Tyvärr är jag ganska ofta upptagen, men har jag möjlighet kan det mycket väl hända att jag dyker upp på något möte.

Olle
#142 - 4 januari 2006 17:01
[quote=Lars-Olof Arvids]Detta har helt undgått mig fram till nu, men visst verkar det kul! Tyvärr är jag ganska ofta upptagen, men har jag möjlighet kan det mycket väl hända att jag dyker upp på något möte.

Olle[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, vi får väl se om nå´n dyker upp med nå´t förslag!! :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Var är alla partyglada växtvästare då?? :confused: [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=1][COLOR=red]Vill ni ha med mig så får ni välja bort måndagar/onsdagar och den 14/1 (för då är västingarna på akvarieutställning) ;) [/COLOR][/SIZE][/FONT]
#143 - 5 januari 2006 23:28
ÖL! ÖL! ÖL! ÖL! ÖL! ÖL!

vilken dag som helst!

/johan
#144 - 5 januari 2006 23:31
låter som nån skulle behöva dra ner :p
#145 - 6 januari 2006 22:51
Eftersom Brams inte svarar föreslår jag att vi väljer ett lämpligt datum och sen tar med öl och våldgästar honom.
#146 - 7 januari 2006 08:33
fredag den 27 eller lördag den 28:e januari får det bli!
#147 - 7 januari 2006 08:46
Jag kommer!
MVH
Magnus
#148 - 8 januari 2006 21:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Värsta rusninge :) Jag vill oxå med. Fast jag vet inte om jag hänger med i ungdomarnas tempo [:I] Fast vad gör det :cool:[/COLOR][/FONT]
#149 - 9 januari 2006 20:15
Öl!Öl!Öl!Öl!Öl!

jippiiie :D
#150 - 9 januari 2006 20:53
Tjenare!!

En kille som kanske kunde tänka sig att va med på nån träff om det skulle gå bra.
Men den 28:e är jag i Skåne och firar 80års födelsedag (inte min egen), så det funkar inte för mej isf, kanske nästa gång då.

Ganska ny på forumet, men Brams har iaf sett mig på Hornbach.
Jag frågade efter pH controller för nån da sen, killen.
Hoppas det går bra att va me, även om man inte e en superväxtakvarist, fast snart e man ju de =)
#151 - 9 januari 2006 21:28
Det blir på fredagen om det är ok, jag har annat för mig på lördagen.

Förslag:
Vi träffas hemma hos mig (gamlestan)(jag kan skicka beskrivning åt er som inte vet vart jag bor, skicka ett p.mess isf.)
Tar en pizza å nån öl, snackar skit (som vanligt)!
Sen tar vi vagnen inåt, sätter oss på nån pub eller bar med hyffsade priser, fortsätter å snacka skit å dricker mer öl!

Jag har börjat få fart på mitt akvarium igen så jag hoppas att det har växt till sig rejält så att vi har nått att vila ögonen på!

Leonard:
-Kul att du hitta hit! Nu blir nog denna träffen på fredagen, du kanske är borta hela helgen?... annars så tycker jag att du ska vara med. Jag antar att du inte är 18 så jag hur det blir med krogen men... du ska ju defenitivt kolla förbi här på en pizza å lite cola!
#152 - 9 januari 2006 22:06
Utmärkt förslag!

Edit: du menar nästa fredag va som du skrev innan?
#153 - 9 januari 2006 22:33
fredagen den 27:e...
#154 - 10 januari 2006 06:30
Hänger gärna me på de =)
#155 - 10 januari 2006 09:34
[quote=brams]fredagen den 27:e...[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Attans oxå, då sitter jag och fryser på stallet medans lillan hopptränar.[/COLOR][/FONT] :(
#156 - 10 januari 2006 10:46
Låter kul Brams, jag kikar nog förbi, med lite öl i kroppen kanske jag får en syl i vädret också... Har länge velat se en "riktig" CO2-setup och detta blir ju ett bra tillfälle. Skicka vägbeskrivning är du hygglo.

Tänkte ta en titt på Hornbach ikväll, skall titta på nytt akvarium, kanske ses vi då.

/Johan
#157 - 10 januari 2006 13:40
Får se hur de blir me puben, men ja e iaf me på träffen hos dej, Brams!
#158 - 10 januari 2006 19:53
Maria- Faen va trist, kan du inte komma efter hon hoppat klart???
Jodahl- Tar det som att du kommer?!?, tror jag såg dig i all hast idag!, hade precis stämplat ut å var MYCKET stressad... sry!, hitta du nått?

Vart är Marie då??? det är ju för henne vi har det på en helg jue!:(

Anmälda till den 27:e för växt/öl träff hos mig!
Brams
Jower
Tropfrog
Leonard
Maria-sjöjungfru?
Marcuspajp?

Här har ni en karta.
http://kartor.eniro.se/query?streetname=kanongr%E4nd&what=map&asearch=1
behövs bättre beskrivning så ring mig 0739163132.
#159 - 10 januari 2006 20:03
[quote=brams]Maria- Faen va trist, kan du inte komma efter hon hoppat klart???
[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi é inte hemma förrän 21, å se´n måste man ju hem och piffa till sig [:I] , fast då har Ni väl inte ens hunnit iväg ;) .[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kanske slår en pingla när jag kommit hem så får vi se hur långt ni kommit. Jag skall påminna Marie på lördag om hon inte kikar in tidigare :)[/COLOR][/FONT]
#160 - 10 januari 2006 20:36
ok
#161 - 11 januari 2006 05:14
[quote=brams]Jodahl- Tar det som att du kommer?!?, tror jag såg dig i all hast idag!, hade precis stämplat ut å var MYCKET stressad... sry!, hitta du nått?
[/quote]

Ja, du såg lite stirrig ut :) . Kollade bara priser på akvarium, har planer på att köpa ett ca. 100-liters. Men 160-litarn är kanappt dyrare än 112-litarn så vi får väl se. Tar nog nåt år att övertala sambon också.

Ses den 27:e

/Johan
#162 - 11 januari 2006 15:25
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi é inte hemma förrän 21, å se´n måste man ju hem och piffa till sig [:I] , fast då har Ni väl inte ens hunnit iväg ;) .[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kanske slår en pingla när jag kommit hem så får vi se hur långt ni kommit. Jag skall påminna Marie på lördag om hon inte kikar in tidigare :)[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
Klart att du hinner... du kan väl snygga till dig lite medans du kollar på totton?
Sen släpper du bara barnen å kommer till oss!
#163 - 11 januari 2006 19:43
jag ska komma
#164 - 11 januari 2006 20:06
Ok!

Brams
Jower
Tropfrog
Leonard
Maria-sjöjungfru- kommer på efterslänten men lovar att dricka ikapp ;)
Marcuspajp

Här har ni en karta.
http://kartor.eniro.se/query?streetn...=map&asearch=1
behövs bättre beskrivning så ring mig 0739163132.
#165 - 11 januari 2006 20:08
Brams, länken funkar inte
#166 - 11 januari 2006 20:30
[QUOTE=Raven]Brams, länken funkar inte[/QUOTE]
ok, ring då! =)
#167 - 13 januari 2006 19:19
Kan inte komma pga transporter och att ja ska o på 80års party dan efter, synd =(
#168 - 13 januari 2006 21:03
[quote=brams]Ok!

Brams
Jower
Tropfrog
Leonard
Maria-sjöjungfru- kommer på efterslänten men lovar att dricka ikapp ;)
Marcuspajp

Här har ni en karta.
behövs bättre beskrivning så ring mig 0739163132.[/quote]

Och så jag då.
Du kan väl maila din adress iaf. Att irra omkring i Gamlestan en fredagskväll är ju direkt livsfarligt...

/Johan
#169 - 14 januari 2006 09:35
Ok!

Brams
Jower
Tropfrog
Maria-sjöjungfru- kommer på efterslänten men lovar att dricka ikapp
Marcuspajp
Jodahl

Min adress är kanongränd 4.
Det är bottenplan på kortsidan av huset längst inne på gå´rn!
#170 - 18 januari 2006 18:24
Har vi sagt nån tid?
#171 - 18 januari 2006 19:53
[quote=brams]
[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du é rolig du [:-36] vet inte om jag kan leva upp till detta rykte :p[/COLOR][/FONT]
#172 - 18 januari 2006 20:10
Kanske kan komma, men är inte säkert alls...
#173 - 18 januari 2006 20:59
[QUOTE=marcuspajp]Har vi sagt nån tid?[/QUOTE]
nej kanske inte men... vi kan väl säga 18:00!? Ok med alla???
#174 - 18 januari 2006 21:00
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du é rolig du [:-36] vet inte om jag kan leva upp till detta rykte :p[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
klart du kan!
#175 - 18 januari 2006 21:24
18 blir bra, jag kommer nångång runt då.
#176 - 20 januari 2006 10:22
jag kommer nog lite senare... måste vänta på sköpet... typ vid 7

/johan
#177 - 20 januari 2006 16:48
Kollektivtrafiken är grymt slö idag, det tog en timme längre att komma hem än vanligt. Men jag är hemma nu iaf, jag ska duscha och så sen åker jag.

oj, det va visst nästa fredag. Tur att jag inte åkte då..
#178 - 20 januari 2006 20:09
Nån som har nått förslag vart vi kan gå när vi klämt pizzan?
Funderar på halta lottas!?, lagom hippt och relativt billigt! Det ligger ganska närma hit oxå!
#179 - 20 januari 2006 20:10
[QUOTE=marcuspajp]Kollektivtrafiken är grymt slö idag, det tog en timme längre att komma hem än vanligt. Men jag är hemma nu iaf, jag ska duscha och så sen åker jag.

oj, det va visst nästa fredag. Tur att jag inte åkte då..[/QUOTE]
mmmm, idag vill jag inte ha några besök!
#180 - 20 januari 2006 20:57
Ja,det blir bra. Jag ska ändå till redbergsplatsen sen.
#181 - 20 januari 2006 21:01
Jag kommer ändå
#182 - 21 januari 2006 10:40
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det verkar lösa sig i alla fall, hoppträningen avbokad för lillstumpan blev bjuden på ett kalas som hon inte vill missa. Så ni slipper nog inte mig i alla fall :)[/COLOR][/FONT]
#183 - 21 januari 2006 17:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Opp opp...[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Kan man inte få sluta upp vid Halta Lottas?? Fat man inte är växtakvarist??? Jag skall dra med grannen på bio och kanske lite party efteråt??? Hur länge skall ni sitta hemma hos brams och pilla navelludd?? [:D] [/COLOR][/FONT]
#184 - 21 januari 2006 22:21
[quote=brams]Nån som har nått förslag vart vi kan gå när vi klämt pizzan?
Funderar på halta lottas!?, lagom hippt och relativt billigt! Det ligger ganska närma hit oxå![/quote]

Halta Lottas blir väl bra. Mitt gamla stammisställe från tiden då jag bodde vid Olskrokstorget.

/J
#185 - 22 januari 2006 11:46
HL låter väl som en bra idé... billig öl :)
#186 - 24 januari 2006 10:31
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då lyfter jag lite och kör en nedräkning ;)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]3 dgr kvar [:-58] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lenmar, ring mig och kolla läget när du é på G [8D][/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#187 - 25 januari 2006 11:14
Har raderat ett antal inlägg eftersom det rörde sig om Annonser (köpes, säljes, bytes och/eller skänkes) för växter.

Självklart kan ni sälja, byta etc. växter med varandra på era träffar men skicka priva mess om det istället för att lägga in det som annonser i forumet.
Det finns en speciell annonsavdelning på Zoopet om ni vill annonsera - i forumet är det inte tillåtet.
#188 - 25 januari 2006 19:55
Kjell - Ska skärpa oss!
Lenmar - självklart kan du ansluta, du kan komma hit oxå om du vill. Vet inte när vi kommer att avlägsna oss härifrån, kanske runt nio typ!?!
#189 - 26 januari 2006 20:14
jau kommer oxå

vore skoj att lära sig lite mer om det där ämnet växter.....

vilken tid är det sagt?

edit: tittade igenom tråden! kanske ska göra det nästa gång innan jag frågar! kommer gör jag ialla fall.... kanske kommer en stund innan om man får!?
#190 - 26 januari 2006 21:15
Ok!

Anmälda till den 27:e för växt/öl träff hos mig! Kl 18:00.

Brams
Jower
Tropfrog
Leonard
Marcuspajp
Jodahl
Knockimov
(Lenmar)?

Var och en ser till att ha med sig nått att dricka (hett tips: ÖL) samt en 50 lapp till pizza. Vi tar vagnen till Halta lottas på redbergsplatsen vid 21 tiden.
Det kan funka att droppa in lite tidigare men man får då räkna med att hjälpa till att plocka trådalger! :)

VART ÄR MARIE?

Här har ni en karta.
behövs bättre beskrivning så ring mig 0739163132
#191 - 26 januari 2006 21:17
http://www.andreapenna.it/
sug pårenna till imorrn! ;)
#192 - 26 januari 2006 21:19
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur hade du tänkt dig med pizzan? Smiter vi iväg till nå´t ställe i närheten? [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skulle tro att Marie jobbar eftersom det är en fredag, glömde fråga [:I][/COLOR][/FONT]
#193 - 26 januari 2006 21:34
Jag frågade marie på naturhistoriska och hon jobbar då.

Jag kommer nog inte hinna till 18, men jag dyker upp innan 19 iaf och jag kommer nog vara grymt hungrig då.
#194 - 26 januari 2006 22:04
synd att hon inte kunde va mä!
Jag tänkte vi kunde beställa. Det finns en pizzeria precis här brevé!
Vi kan vänta med maten till 19....
#195 - 27 januari 2006 06:58
[quote=brams]synd att hon inte kunde va mä!
Jag tänkte vi kunde beställa. Det finns en pizzeria precis här brevé!
Vi kan vänta med maten till 19....[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det blir ju kanon det ju :D[/COLOR][/FONT]
#196 - 27 januari 2006 09:17
öl öl öl öl öl!!!!!

#197 - 27 januari 2006 15:49
Nu närmar det sig.
MVH
Magnus
#198 - 27 januari 2006 16:17
[quote=Tropfrog]Nu närmar det sig.
[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jajamensan [:D] ses snart![/COLOR][/FONT]
#199 - 27 januari 2006 16:19
tar med mig jonna oxå..... ska bli gött detta!

seeya in an hour!
#200 - 28 januari 2006 00:03
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jasså! Är de bara jag som är vaken ännu :p [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack Christian och Helena![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kul att träffa alla! Nyss hemkommen [:D][/COLOR][/FONT]
#201 - 28 januari 2006 10:33
jupp, tack för igår, synd att jag var så sjukt trött bara....
#202 - 28 januari 2006 15:50
Det va väldigt trevligt. Fast jag glömde min halsduk och mina vantar hos brams.
#203 - 28 januari 2006 18:27
[QUOTE=marcuspajp]Det va väldigt trevligt. Fast jag glömde min halsduk och mina vantar hos brams.[/QUOTE]

bara en ursäkt för att hälsa på :)..
#204 - 28 januari 2006 22:13
[quote=MagicFingers]bara en ursäkt för att hälsa på :)..[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, nästa gång får du faktiskt hänga på oxå! :D[/COLOR][/FONT]
#205 - 29 januari 2006 07:52
Tack alla! De va gött me lite öl och skitsnack :D

/Johan
#206 - 31 januari 2006 19:34
Ska ni inte ha fler möten? Det är ju jättekul att läsa om!
#207 - 31 januari 2006 19:39
[quote=Linnet_90]Ska ni inte ha fler möten? Det är ju jättekul att läsa om![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jo, det hoppas jag verkligen![/COLOR][/FONT]
#208 - 1 februari 2006 11:21
Kanonbra träff Brams! Läckert akvarium du har. Och tack för ölen Marcus.

/J
#209 - 1 februari 2006 18:48
Kul o se ditt kar, vad var det växten jag fick av dej hette?
Didiplis diandra, eller var det inte nåt liknande som börjar på "t" ...
#210 - 1 februari 2006 21:55
[QUOTE=Leonard]Kul o se ditt kar, vad var det växten jag fick av dej hette?
Didiplis diandra, eller var det inte nåt liknande som börjar på "t" ...[/QUOTE]
Elantine triandra.
#211 - 2 februari 2006 14:11
Ok =)
#212 - 3 februari 2006 23:12
är det inte dags att nån erbjuder sig inför nästa träff!??!
Kanske jower?? slutet av månaden??
#213 - 5 februari 2006 15:27
mja...kanske det... ska kolla med myllefia.
Men det ska nog inte vara omöjligt :D

/Johan
#214 - 5 februari 2006 22:11
det tycker jag absolut att du ska göra! =)s
#215 - 6 februari 2006 10:06
vad ska vi knapra på denna gången? Buffalo wings?

/Johan
#216 - 6 februari 2006 23:02
Jupp. det vore gött!..
(tack för idag)
#217 - 6 februari 2006 23:09
[quote=jower]vad ska vi knapra på denna gången? Buffalo wings?

/Johan[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, det bästa med att bjuda in är ju att man kan bestämma själv var och hur och allting ;) Låter smaskens![/COLOR][/FONT]
#218 - 7 februari 2006 09:20
Vilket datum skall vi säga då? I slutet av februari är ju lämpligt...

/Johan
#219 - 7 februari 2006 09:37
jo det blir väl bra,. eller lite senare ändå kanske! mitten av mars!?
#220 - 14 februari 2006 20:51
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Dags för ett litet lyft. Vad hända??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lägger in en lite bild på "växtakvarist in action", kanske inte som växtakvarist men änndå ;)[/COLOR][/FONT]
#221 - 15 februari 2006 13:11
kul kul! snygge mangan! =)
Johan!?.
#222 - 16 februari 2006 15:33
mitten av mars funkar ju det med!
#223 - 16 februari 2006 20:13
[quote=jower]mitten av mars funkar ju det med![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sätt du ett datum som passar dig :) Passa på nu när du får bestämma ;)[/COLOR][/FONT]
#224 - 19 februari 2006 10:28
Vem av er var det som röstade på mitt bidrag i apc?
MVH
Magnus
#225 - 24 februari 2006 14:56
[quote=Tropfrog]Vem av er var det som röstade på mitt bidrag i apc?
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hade jag bara vetat att jag kunde och hur jag gjorde skulle jag gjort det :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=1][COLOR=red]pssst! jower, händer det nåt![/COLOR][/SIZE][/FONT]
#226 - 24 februari 2006 15:19
Hoj alla goa gubbar och gummer :D

Jag tycker att ni ska ha nästa träff den 11:e mars, för då är jag nämligen nere i lite familje ärenden :D
Vore kul att kunna vara med.
#227 - 26 februari 2006 11:19
Mjo 11 kan funka hos mig... om jag blivit frisk...*host*brams fel*host*

#228 - 27 februari 2006 06:47
Du tänker väl inte vara sjuk i 2 veckor heller? ;)
#229 - 27 februari 2006 17:42
[QUOTE=heeke]Du tänker väl inte vara sjuk i 2 veckor heller? ;)[/QUOTE]
Om det är jag som har smittat han med samma skit som jag sitter på så är det inte omöjligt! =)
#230 - 7 mars 2006 07:22
[quote=jower]Mjo 11 kan funka hos mig... om jag blivit frisk...*host*brams fel*host*

:D[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur har vi det med sjuklingen [xx(] Den 11 nämar sig ;)[/COLOR][/FONT]
#231 - 7 mars 2006 09:29
Ja, jag tror minsann att det är dags att bestämma sig!...
Kan bli lite svårt att få folk att komma om det är mindre än 4 dagar innan!!!!
Är inte säkert att jag kan komma.
#232 - 7 mars 2006 12:14
Jag skulle vara intresserad av en träff. Är det nå´n som vet nå´n plats? SÅG INTE TRÅDEN FÖRÄN IDAG.
#233 - 7 mars 2006 15:12
[quote=Pannecke]Jag skulle vara intresserad av en träff. Är det nå´n som vet nå´n plats? SÅG INTE TRÅDEN FÖRÄN IDAG.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi har inte något 100% bestämt just nu, om inte jower vaknar snart förstås ;) men fortsätt bara hålla koll så dyker det upp nå´t. Eller kom med förslag så kanske det är ett gäng som hugger :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vilka skall till Auktionen i Trollhättan den 25:e??[/COLOR][/FONT]
#234 - 8 mars 2006 09:54
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Detta kanske kan va nå´t?? :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Nå´n som vet om det bara är att stövla in eller om det bara är för medlemmar??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][QUOTE=Första sidan]
[FONT=Arial]2006-04-20
[/FONT][FONT=Arial]Defdac-föredrag om växter
Arrangör: Uddevalla Akvarieförening

[/FONT]
Program: Daniel "Defdac" Larsson håller föredrag om växterna i akvariet.
Tid: Torsdagen den 20 april kl. 19.00
Plats: Bulid (Uddevalla Orienteringklubbs stuga)
För mer info: Kontakta Morgan Thorsson tel. 0520/761 28 eller Torgerd Stockman 0520/42 04 23
[/QUOTE][/FONT]
#235 - 8 mars 2006 09:59
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=756096#post756096

får ni ett uppslag om va de kanske kommer handla om :)
#236 - 8 mars 2006 11:49
jahopp... då har man vaknat... :D

Vi kan vara hos mig den 11:e, men som brams säger så kan det vara lite sent påkommet. Nån som har andra datum förslag?
#237 - 8 mars 2006 11:52
Den 25e är det zoopet-träff och auktion i trollhättan. Så det blir nog lite mycket fisk om vi tar det samma helg.
#238 - 8 mars 2006 12:14
[quote=marcuspajp]Den 25e är det zoopet-träff och auktion i trollhättan. Så det blir nog lite mycket fisk om vi tar det samma helg.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja men det är ju i mars, en hel månad innan ju ;)[/COLOR][/FONT]
#239 - 8 mars 2006 16:34
Spelar nog ingen större roll för mig tror jag...[:-13]
#240 - 8 mars 2006 20:41
hur många kan den elfte?
#241 - 8 mars 2006 20:46
Jag och min sambo har ett low-tech akvarium och är på god väg att fixa ett med CO2 också, akvariumet är inköpt och CO2-grejer beställda, vore kul att träffa andra med erfarenhet och få se andras akvarium, så vi kanske kunde få haka på den 11:e?

Edit: plockade bort lite
#242 - 8 mars 2006 21:48
jag skulle kunna den 11 mars.
#243 - 8 mars 2006 23:28
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja men det är ju i mars, en hel månad innan ju ;)[/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Jag tänkte mer om vi skulle vara hos jower.
#244 - 9 mars 2006 07:18
[quote=marcuspajp]Jag tänkte mer om vi skulle vara hos jower.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]ahaa! Jag förstår. Nej helgen den 25-26/3 är helbokad. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men jag kan säkert smita ifrån på lördag (11/3).[/COLOR][/FONT]
#245 - 9 mars 2006 09:27
Så det verkar vara ett gäng som kan den 11:e. Har ju inte världens största lägenhet, men vi kan nog få plats allihop. ;)

Och det e alltid kul att lite fler vill va med :D

ok, dom som kan då...

Jag(dooh)
Maria
mattsve
pannecke

hur e det med marcus, brams och leonard?
#246 - 9 mars 2006 09:30
[quote=jower]hur e det med marcus, brams och leonard?[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]och Heeke, det var ju han som ville att det skulle bli den 11:e[/COLOR][/FONT]
#247 - 9 mars 2006 09:30
[QUOTE=mattsve]
Vi är också intresserade av att köpa växter om ni har några över :)[/QUOTE]

kan bara nämna att det inte e så poppis hos moderatorerna att vi annonserar i forumet, vi har fått skit för det innan. :(

bara så du vet ;)
#248 - 9 mars 2006 09:45
[quote=jower]kan bara nämna att det inte e så poppis hos moderatorerna att vi annonserar i forumet, vi har fått skit för det innan. :(

bara så du vet ;)[/quote]

Oops, skall inte göra om det.
#249 - 9 mars 2006 10:06
Jo den 11:e vore kanoon :D
#250 - 9 mars 2006 10:12
vilka tider pratar vi? Jag ska upp tidigt och köra på söndag.
#251 - 9 mars 2006 13:48
närsomhelst funkar för mig.
#252 - 9 mars 2006 14:47
[quote=jower]närsomhelst funkar för mig.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]14-15-tiden kanske??[/COLOR][/FONT]
#253 - 9 mars 2006 19:00
Ja, e med.

Var bor du, adress?
#254 - 9 mars 2006 19:32
ok då säger vi kl.14 hos mig då eller?:D

Jag bor här!

Det står inte mitt namn där nere, men den knapp som det står Larry & Schiöld på går till oss.
Så det e bara att ringa när ni e här!

Dom som kan än så länge...

Jag
Maria
mattsve
pannecke
Heeke
Leonard
#255 - 9 mars 2006 19:58
Jag kommer nog också
#256 - 10 mars 2006 07:57
Ooops känner mig lite dum nu när jag fick vara med att bestämma tidpunkt.
Kan tyvärr bli så att familjens planer ändras och att jag inte kan komma.
Jag ska göra vad jag kan för att få dom på bättre tankar.
Sorry!
#257 - 10 mars 2006 08:26
[QUOTE=heeke]Ooops känner mig lite dum nu när jag fick vara med att bestämma tidpunkt.
Kan tyvärr bli så att familjens planer ändras och att jag inte kan komma.
Jag ska göra vad jag kan för att få dom på bättre tankar.
Sorry![/QUOTE]

Haha, lugnt! Sånt som händer ju.
Men vi verkar ju bli ett gäng ändå...
#258 - 10 mars 2006 08:27
Dom som kan än så länge...

Jag
Maria
mattsve
pannecke
Heeke
Leonard
Marcuspajp
#259 - 10 mars 2006 08:27
Brams? Hur blir det med dig?
#260 - 10 mars 2006 08:29
Jo, jag kommer givetvis om jag kan. Det är bara att dyka upp isf eller?
#261 - 10 mars 2006 08:39
[QUOTE=heeke]Jo, jag kommer givetvis om jag kan. Det är bara att dyka upp isf eller?[/QUOTE]

Japp, bara att dyka upp! ;)
#262 - 10 mars 2006 09:34
jo, jag kommer nog...
#263 - 10 mars 2006 09:39
gött... Dom som kan än så länge...

Jag
Maria
mattsve
pannecke
Heeke
Leonard
Marcuspajp
brams

shiit va många vi blir :)

nån som vet om jodahl kommer?
#264 - 10 mars 2006 10:42
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du får säga till om man skall ta med sig nå´t att fika eller så :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan hända att jag får med mig ett litet barn oxå, fast den märks knappast *S*[/COLOR][/FONT]
#265 - 10 mars 2006 10:45
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du får säga till om man skall ta med sig nå´t att fika eller så :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan hända att jag får med mig ett litet barn oxå, fast den märks knappast *S*[/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Det blir lite flottiga goa chicken wings och folköl/kaffe. Vill nån ha bullar el sånt får dom gärna ta med det ;)...

Då får man skynda sig att rengöra karet och lägenheten då...

Barn e välkomna! :D
#266 - 10 mars 2006 10:58
Vill bara klargöra att både jag och min sambo kommer.
#267 - 10 mars 2006 11:00
[QUOTE=mattsve]Vill bara klargöra att både jag och min sambo kommer.[/QUOTE]

Jus, det e noterat! :D
Bilagor:
#268 - 10 mars 2006 11:01
hehe... det blir många wings! =)
#269 - 10 mars 2006 15:08
[QUOTE=brams]hehe... det blir många wings! =)[/QUOTE]
japp... tur att man har 3 kilo i frysen ;)
#270 - 10 mars 2006 16:11
[quote=jower]Det blir lite flottiga goa chicken wings och folköl/kaffe. Vill nån ha bullar el sånt får dom gärna ta med det ;)...

Då får man skynda sig att rengöra karet och lägenheten då...

Barn e välkomna! :D[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är ju strååålande [:-174] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Inser att tidsschemat är lite tajt men några muffins eller nå´t kanske jag kan hinna smälla ihop. Jaja, men som lever får se :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ses[/COLOR][/FONT]
#271 - 10 mars 2006 16:14
[quote=jower]Det står inte mitt namn där nere[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vaaaaa [:O]! Står det inte jower?? ;)[/COLOR][/FONT]
#272 - 10 mars 2006 16:30
Mitt i stan ju, antar att det blir kollektivtrafiken då. Vad heter hållplatsen där nära dig?
#273 - 10 mars 2006 16:44
det går att ta 1:an till brunnsgatan, det e den närmaste hållplatsen.
Men det går även att ta 9:an, 11:an, 3:an och 6:an till hagakyrkan och gå därifrån... ingen längre sträcka.
#274 - 10 mars 2006 16:45
kan även meddela att parkeringen direkt utanför mig kostar 20kr i timmen...gäller att ha mynt om man har bil ;)
#275 - 10 mars 2006 17:26
eller liten bil så man kan plocka med den upp! ;)
#276 - 10 mars 2006 19:20
Låter som det får bli spårvagn istället för bil.
#277 - 11 mars 2006 07:35
[quote=brams]eller liten bil så man kan plocka med den upp! ;)[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nästan som att våra 2 små bilar får plats i samma ruta ju :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tar inte P-automaten kort? Det kanske får bli en liten promenad, men det löser sig.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ses senare!![/COLOR][/FONT]
#278 - 11 mars 2006 09:29
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nästan som att våra 2 små bilar får plats i samma ruta ju :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tar inte P-automaten kort? Det kanske får bli en liten promenad, men det löser sig.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ses senare!![/COLOR][/FONT][/QUOTE]

P-automaten tar dom flesta bensinkort...
#279 - 11 mars 2006 11:13
shit jag är bakis,,, ska bli gött med buffalo wings...
#280 - 11 mars 2006 12:23
Oj, vi har inte kommit hemifrån än, vi dyker upp men lite senare, tog lite längre tid med fiskarna och akvariet än vad vi tänkte.
#281 - 11 mars 2006 16:28
Kul träff!
#282 - 11 mars 2006 16:37
Tack för en trevlig stund Jower!
#283 - 11 mars 2006 17:00
Kul att träffas och få se andras akvarium.
#284 - 11 mars 2006 17:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack för idag :D alltid lika trevligt.[/COLOR][/FONT]
#285 - 11 mars 2006 18:30
jag håller med föregående talare
#286 - 11 mars 2006 19:33
Jag och maria diskuterade utveckling av våra möten på vägen hem, förslag var dels en utflykt till udevalla å höra på Defdacs föreläsning. En annan var ett studibesök till Nygaards växtodling i Halmstad. Skulle detta vara av intresse?
#287 - 11 mars 2006 20:22
Ja på båda punkerna.
#288 - 11 mars 2006 20:45
Ja, det ena utesluter ju inte det andra. Jag skulle vilja se defdac IRL ;)
#289 - 11 mars 2006 20:56
JA, båda
#290 - 11 mars 2006 21:26
Det vore kanonkul att träffa er alla! Fast jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska prata om ännu. Funderar på en genomkörare av lowtech och hightech och varför dom funkar hmm.. Förslag mottages tacksamt.
#291 - 11 mars 2006 21:53
Hightech och lowtech är väl rätt bra ämnen, och kanske nån kul växtart (kanske tråkigt?)?
CO2-rektorer, gödning, ljus mm, aquascaping?
#292 - 11 mars 2006 21:58
Tack för besöket alla! De va mkt trevlig! Imorgon skall det byggas Belysning!:D

Defdac: Låter skitbra med en genomkörning av båda! Co upptag kan ju vara ett ämne att tala om...eller nått
#293 - 11 mars 2006 22:09
Jag ska kolla med ingrid på Nygaards om det skulle funka, kanske lite längre fram när sommaren närmat sig?
Defdac: Själv tycker jag det vore kul med en genomgång av grunderna i acuascaping samt närings å co2 upptag.
Kan nog kanske vara bra att hålla sig till grunder och inte sväva in för djupt! Tror att det finns många mer än jag som skulle uppskatta lite "Aquascaping for dummies". :)
Även om vi kommer till din föreläsning eller inte så hoppas jag (vi) att du kan kolla förbi på nån av våra växtträffar framöver.
#294 - 11 mars 2006 22:14
[QUOTE=brams]Jag ska kolla med ingrid på Nygaards om det skulle funka, kanske lite längre fram när sommaren närmat sig?
Defdac: Själv tycker jag det vore kul med en genomgång av grunderna i acuascaping samt närings å co2 upptag.
Kan nog kanske vara bra att hålla sig till grunder och inte sväva in för djupt! Tror att det finns många mer än jag som skulle uppskatta lite "Aquascaping for dummies". :)
Även om vi kommer till din föreläsning eller inte så hoppas jag (vi) att du kan kolla förbi på nån av våra växtträffar framöver.[/QUOTE]

Lol...som om du behöver hjälp med aquascapingen... ;)
#295 - 11 mars 2006 22:22
Jag vill också tacka för idag.
#296 - 11 mars 2006 22:28
[QUOTE=jower]Lol...som om du behöver hjälp med aquascapingen... ;)[/QUOTE]
Jag har faen ingen aning om gyllene snittet å balans hit å dit... Kan vara kul att veta varför det blir harmoniskt. Inte bara gå på känsla.
#297 - 11 mars 2006 22:46
Jower... Du pratade om nå´n adress eller nå´t med de holländska växterna? Vad var det? Eller missförstod jag dig?
#298 - 11 mars 2006 22:47
[QUOTE=brams]Jag har faen ingen aning om gyllene snittet å balans hit å dit... Kan vara kul att veta varför det blir harmoniskt. Inte bara gå på känsla.[/QUOTE]

känslan e guld!
#299 - 11 mars 2006 22:57
Bra uppslag!

Lol...som om du behöver hjälp med aquascapingen...

Håller med =) Tror Brams skulle kunna hålla ganska många sådana föredrag all by himself =)
#300 - 12 mars 2006 11:01
[QUOTE=defdac]Bra uppslag!

Håller med =) Tror Brams skulle kunna hålla ganska många sådana föredrag all by himself =)[/QUOTE]
Tack för det men...
Det vore fortfarande kul att höra dig förklara både det ena och det andra.
#301 - 12 mars 2006 18:25
Här har det hänt grejer ser jag. Kunde tyvär inte komma för jag har varit i Alperna och pumpat puder i en vecka.

Att lyssna på Defdac i Uddevalla låter kul. Jag röstar för lowtech/hightech-föreläsning!

...Johan...
#302 - 13 mars 2006 09:39
[QUOTE=Pannecke]Jower... Du pratade om nå´n adress eller nå´t med de holländska växterna? Vad var det? Eller missförstod jag dig?[/QUOTE]

Ja just det... ska beställa när det blir lite varmare...

http://www.aquarium-planten.com/

eller

http://www.aquaplantsonline.nl/catalog/index.php

beställer från den som har roligast grejor just då...
kan nämna att den andra sidan har en billig co2 controller...
#303 - 13 mars 2006 14:48
Jaha så missade man ännu än träff, fast det var den dagen jag bad om.
Tyvärr så var det lite släktaktiviteter som satte stopp för att jag skulle kunna komma.
Var dessutom inte mer än 5-10min gångväg bort, men nära skjuter som bekant ingen hare.
Ja, ja, hoppas ni som var där hade det trevligt iaf, jag får göra ett nytt försök en annan gång. :D
#304 - 13 mars 2006 14:53
[QUOTE=heeke]
men nära skjuter som bekant ingen hare.
[/QUOTE]

Jorå... skaffa hagelbössa! :D
#305 - 13 mars 2006 15:02
[quote=jower]Jorå... skaffa hagelbössa! :D[/quote]
sån här då ;)
ja det ÄR en hagelbössa Saiga12 Kalashnikov
http://www.geocities.co.jp/Athlete-Rodos/7149/shotgun/saiga/big/019.jpg
#306 - 13 mars 2006 15:28
[QUOTE=Raven]sån här då ;)
ja det ÄR en hagelbössa Saiga12 Kalashnikov
http://www.geocities.co.jp/Athlete-Rodos/7149/shotgun/saiga/big/019.jpg[/QUOTE]

fast det där va väl en kalashnikov med hagelbössan under huvudpipan... finns till svenska ak5 med. men den här...http://world.guns.ru/shotgun/sh06-e.htm
#307 - 13 mars 2006 15:31
nope ingen ak47 men däremt är hagelbössan baserad på ak47ans konstruktion.

en bild framifrån
http://www.geocities.co.jp/Athlete-Rodos/7149/shotgun/saiga/big/014.jpg
#308 - 13 mars 2006 16:05
[QUOTE=Raven]nope ingen ak47 men däremt är hagelbössan baserad på ak47ans konstruktion.

en bild framifrån
http://www.geocities.co.jp/Athlete-Rodos/7149/shotgun/saiga/big/014.jpg[/QUOTE]

coolt...
#309 - 13 mars 2006 16:35
inget man direkt vill va framför :rolleyes:
semi-automatic 9-10 skott per magasin.

men tycker allt denna e snyggare
http://www.modelguns.co.uk/images/MMaxa13.jpg
#310 - 13 mars 2006 19:45
det var ett jävla snack om massa vapen...
Är det ingen som kan erbjuda ett siktigt skjut =) Haha lol...
Ehm!
#311 - 13 mars 2006 20:03
[QUOTE=brams]det var ett jävla snack om massa vapen...
Är det ingen som kan erbjuda ett siktigt skjut =) Haha lol...
Ehm![/QUOTE]

öhö hö hö hö hö... :D
#312 - 13 mars 2006 20:38
Oj, vad mycket aktivitetet det varit här då! Det märks att jag inte har haft så mycket tid över på ett tag. Men samma sak gäller i karet, saker händer trots att jag inte har tid för det. Så snart man slutar att försöka så .....Blommar lotusen!! Kul!
MVH
Magnus
#313 - 13 mars 2006 22:04
[QUOTE=Tropfrog]Oj, vad mycket aktivitetet det varit här då! Det märks att jag inte har haft så mycket tid över på ett tag. Men samma sak gäller i karet, saker händer trots att jag inte har tid för det. Så snart man slutar att försöka så .....Blommar lotusen!! Kul!
MVH
Magnus[/QUOTE]
grattis!
#314 - 14 mars 2006 16:13
Jag har pratat med Ingrid på Nygaard trädgård idag. Det är helt ok att vi kommer dit på studiebesök. Bäst passar det nån helg, förslagsvis i slutet av April början av Maj. Vi kommer att få en rundvisning samt svar på ev frågor om akvarieväxter, vi kommer att få handla av henne till relativt bra priser.
Jag tänkte kanske att vi kunde komma på nått mer kul som vi kan kombinera med detta när vi ändå är ute på resande fot! Ett förslag är att vi kollar förbi på Åled!?!
Kom gärna med förslag vad som kan passa...
Allsammans kommer att ske till självkostnadspris. Dom som kan tänka sig att köra ner får ersättning av dom andra i bilen (typ 15:-/mil).

Jag hade tänkt att jag skulle ta upp en intresseanmälan. Det är alltså inte bindande utan bara för att se intresset. Om två veckor eller nått så bestämmer vi ett datum SEN tar vi den riktiga anmälan!
Frågor?
/C
#315 - 14 mars 2006 17:57
Jag kan köra. Åled är alltid kul också.
#316 - 14 mars 2006 19:00
Jag kan nog tänka mig att hänga med, fast jag kan nog inte köra då... ;)
Gärna inte helgen 6:e och 7:e Maj.
#317 - 14 mars 2006 19:03
Jag är på, beroende på datum.
MVH
Magnus
#318 - 14 mars 2006 19:49
Vi är på, och jag kan köra.
#319 - 14 mars 2006 19:54
Jag e alltid på!!!!!!
#320 - 14 mars 2006 20:14
Jaha ska Jower med så ska jag också det :P

/Jonas
#321 - 14 mars 2006 21:28
jag som inte har varit med sålänge.... vad hanlar det om???
#322 - 14 mars 2006 21:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Är det utflykt på gång så vill jag gärna hänga med!! :) Får man det??[/COLOR][/FONT]
#323 - 14 mars 2006 21:52
Det handlar om en utflyckt till halmstad, där ska vi besöka Nygaards trädgård som är en ganska stor (sveriges största) producent och importör av akvarieväxter. Akv delen är iof bara en liten del av det hela, det finns vanliga växter oxå om nån är intresseradav det!
Sen ska vi kanske hitta på nått mer... typ åled... å äta nått me!

Maria - Klart du kan åka med!

Måste kanske förklara för andra "Zoopetare" att om intresset blir stort så finns en viss begränsning för hur många vi kan bli. Hur många vet jag inte än. Dom som har varit med på nått av våra växtträffar kommer att ha förtur. Resten av platserna kommer att fyllas upp med dom som var "först till kvarn".
/C
#324 - 15 mars 2006 06:57
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då har vi helt plötsligt 2 aktiviteter på G ju, kuligt![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Torsdag 20/4 Defdac håller föredrag i Uddevalla.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]En vacker dag i Maj Västväxtrace till Nygaards trädgård i Halmstad.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag är oxå på, gärna på båda :D Vi kanske skall sätta ett datum för Nygaards![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nå´n som vet hur det funkar i Uddevalla, om man skall anmäla sig? Kostnad?[/COLOR][/FONT]
#325 - 15 mars 2006 07:15
[quote=brams]Det handlar om en utflyckt till halmstad, där ska vi besöka Nygaards trädgård som är en ganska stor (sveriges största) producent och importör av akvarieväxter. Akv delen är iof bara en liten del av det hela, det finns vanliga växter oxå om nån är intresseradav det!
Sen ska vi kanske hitta på nått mer... typ åled... å äta nått me!

Maria - Klart du kan åka med!

Måste kanske förklara för andra "Zoopetare" att om intresset blir stort så finns en viss begränsning för hur många vi kan bli. Hur många vet jag inte än. Dom som har varit med på nått av våra växtträffar kommer att ha förtur. Resten av platserna kommer att fyllas upp med dom som var "först till kvarn".
/C[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Man kan ju inte va me på allt så jag kan banga annars.... Är ju å härjar så mycket med zoopetvästgänget så jag kan ge mig å inte härja runt hos er...[/COLOR][/FONT]
#326 - 15 mars 2006 07:19
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Man kan ju inte va me på allt så jag kan banga annars.... Är ju å härjar så mycket med zoopetvästgänget så jag kan ge mig å inte härja runt hos er...[/COLOR][/FONT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men hallåååå! Det är klart du skall med. Det är alldeles för få Marior som det är ;)[/COLOR][/FONT]
#327 - 15 mars 2006 07:31
jupp. helt klart för få marior!?!?

Vi kanske ska börja med å rikta in oss på Udevalla först. Jag ville bara kolla intresset av Halmstad!
Vi får ta reda på om man bara kan dyka upp och om det kostar nått!
/C
#328 - 15 mars 2006 07:55
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tycker helt klart att bägge aktiviteterna låter jättekul!![/COLOR][/FONT] :) [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Hänger gärna med då!! [:o] [/COLOR][/FONT]
#329 - 15 mars 2006 17:51
Jag har precis snackat med en ansvarig i Udevallas akvarieförening. Vi är hjärtligt välkommna. Det kommer kanske att kosta en symbolisk summa, pengar som går till Daniel i reseersättning mm.

Jag tar härmed emot anmälningar till denna event! (tala om ifall ni kan/vill köra!)

Anmälda är

Brams + Helena
#330 - 15 mars 2006 18:19
ja e med på Udevalla-grejen om jag inte ska göra nåt annat jättevikigt just den dan, ska kolla nogrannare...
#331 - 15 mars 2006 19:15
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kalas brams, jag är med till U-valla och jag kan köra.[/COLOR][/FONT]
#332 - 15 mars 2006 19:27
vilket datum gäller det? Uddevalla...brrrrr
#333 - 15 mars 2006 19:29
[quote=jower]vilket datum gäller det? Uddevalla...brrrrr[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Torsdag 20/4, undrar om det stod nå´t om tid?
Jo, det gjorde det. Kl. 19.00 :D[/COLOR][/FONT]
#334 - 15 mars 2006 19:31
oj.. du va snabben du... ;)
#335 - 15 mars 2006 19:32
Jag kanske e på beror lite på vad som händer runt det datumet. Men jag e troligtvis på...:D
#336 - 15 mars 2006 20:05
Anmälda till föreläsning av Defdac mm i Udevalla den 20/4 kl 19:00 är

Brams + Helena (ev ½ bil om det blirtrångt:))
Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
#337 - 15 mars 2006 20:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Maria, kan vi samåka då kanske? Vägen till Uddevalla går väl via Sävedalen?? Eller skall jag hämta dig?:) Läs: Jag vill oxå mä![/COLOR][/FONT]
#338 - 15 mars 2006 20:41
Jag anmäler mig och min sambo, vi har därefter 2 platser kvar i bilen (alternativt tre om man vill trängas)
#339 - 15 mars 2006 20:51
Jag vill med till uddevalla, jag har bil.
MVH
Magnus
#340 - 15 mars 2006 21:00
Jag med!
#341 - 15 mars 2006 21:28

Brams + Helena (ev ½ bil om det blirtrångt)
Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
#342 - 15 mars 2006 21:29
[QUOTE=marcuspajp]Jag med![/QUOTE]
Fattade inte om du menade att du okk ville med eller om du hade en bil! antog att du skulle med iallafall.
#343 - 15 mars 2006 21:39
Jag har en bil om det behövs.
#344 - 15 mars 2006 22:50
Hej alla!

Tänkte att det kunde vara dags att sticka upp näsan och visa mig. Jag är växtakvarist boendes i Alingsås och jag hakar gärna på till Uddevalla. Eventuellt kan det bli en eller ett par mer från "trakten", det får jag återkomma om i så fall.

Jag kan troligen inte köra men jag jobbar i Göteborg så jag kan åka med därifrån om det går bra.

/P
#345 - 16 mars 2006 06:43
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Maria, kan vi samåka då kanske? Vägen till Uddevalla går väl via Sävedalen?? Eller skall jag hämta dig?:) Läs: Jag vill oxå mä![/COLOR][/FONT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Abselut :D[/COLOR][/FONT]
#346 - 16 mars 2006 09:11
Va många vi blir! :D

Vi får la bilda förening snart ;)
#347 - 16 mars 2006 10:34

Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
#348 - 16 mars 2006 11:28
Jag hänger förmodligen med till Uddevalla, det beror lite på vad föreläsningen kommer handla om. Åker i så fall troligen från Trollhättan.

...Johan...
#349 - 17 mars 2006 12:34
Här står man nu med delar till en komplett co2-anläggning och så har scalarerna bestämt sig för att lägga ägg just i den delen av akvariet där jag behöver rota.
#350 - 17 mars 2006 12:48
[QUOTE=mattsve]Här står man nu med delar till en komplett co2-anläggning och så har scalarerna bestämt sig för att lägga ägg just i den delen av akvariet där jag behöver rota.[/QUOTE]

höhö.. bara att vänta ju... eller rota i andra delen av akvariet ;)
#351 - 17 mars 2006 13:35
f*n vilka elaka fiskar du har ;)
#352 - 17 mars 2006 14:19
Det löste sig genom att ge sig på de andra scalarerna som stod snällt i andra änden av akvariet, under tiden smög de luriga platysarna fram och mumsade i sig allt.
#353 - 17 mars 2006 15:03
Hur går det med växtakvaristerna i Götet? Om ni fått ihop något kul och har mycket att berätta skulle Göteborgs Ciklidgrupp hemskt gärna vilja fixa någon träff med er i höst, alternativt ha en slags växtworkshop med er som sträcker sig över flera kvällar. Det vore riktigt trevligt.

Hör av er om det finns intresse.
#354 - 17 mars 2006 20:35
Nu är alting inkopplat och körandes, ph-t är påväg ner och imorgon bitti blir det gödning.
#355 - 17 mars 2006 22:50
Jag är intresserad att följa med till uddevalla den 20/4, Jag har bil om det behövs eller om någon kan hämta mig i västra frölunda. Eller tar jag bilen och hämtar upp 3 eller 4 pers. Det beror kankse på vilket som är smidigast.
#356 - 18 mars 2006 07:18
Nån som bor i närheten av Gbg station?
Jag tar nog pendeln in om nån bor där eller är där nånstans.
#357 - 18 mars 2006 07:31
Jag bor närma centralen och tänker köra. Jag kan hämta upp folk på stationen, några fler därifrån?
MVH
Magnus
#358 - 18 mars 2006 10:36
Jag kan kanske åka med dig Magnus... nära å bra ju ;)
#359 - 18 mars 2006 14:08
[quote=Tropfrog]Jag bor närma centralen och tänker köra. Jag kan hämta upp folk på stationen, några fler därifrån?
MVH
Magnus[/quote]

Skulle nog passa mig rätt bra...

/P
#360 - 18 mars 2006 19:22

Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
Jodahl
pannecke
#361 - 18 mars 2006 19:25
[QUOTE=Zaphi]Hur går det med växtakvaristerna i Götet? Om ni fått ihop något kul och har mycket att berätta skulle Göteborgs Ciklidgrupp hemskt gärna vilja fixa någon träff med er i höst, alternativt ha en slags växtworkshop med er som sträcker sig över flera kvällar. Det vore riktigt trevligt.

Hör av er om det finns intresse.[/QUOTE]
Självklart!
Berätta mer om "worshop tanken", vad har ni tänkt er?

Det har förövrigt börjat bubbl tankar kring att starta en förening. Detta skulle öppna en del dörrar, typ att det går at´t beställa växter ex moms mm.
Löst snack än sålänge men kanske,...
#362 - 19 mars 2006 08:50
Nu har inte jag hand om finanserna i vår förening, men jag är ganska säker på att föreningar betalar moms som privatpersoner gör. Jag kan dock ha fel.

Sedan kan jag även upplysa om att butiksägare inte blir sådär jätteglada när föreningarna driver företagsliknande verksamhet, men det är ju upp till er såklart.
#363 - 19 mars 2006 17:37
[QUOTE=Zaphi] företagsliknande verksamhet[/QUOTE]
vem har sagt att det skulle förekomma?
#364 - 21 mars 2006 15:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan man förvänta sig att springa på någon Göteborgsväxtakvaristkompis i Trollhättan på lördag? :D[/COLOR][/FONT]
#365 - 21 mars 2006 21:36
njae,,, jag funderade på att släpa mig dit men jag stannar nog hemma. Mor å far kjommer på besök! =)
#366 - 21 mars 2006 21:41
Jag kommer iaf..
#367 - 22 mars 2006 14:27
Jag kommer också på lärdag.
MVH
Magnus
#368 - 23 mars 2006 06:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kuligt att det blir många "kändisar" där :D[/COLOR][/FONT]
#369 - 27 mars 2006 17:20
jag har varit i halmstad hos ingrid idag. Vi kommer att åka dit den 20:e maj.
Jag tar inte emot några anmälningar nu utan jag tycker att vi riktar in oss på Defdacs föreläsning först!
#370 - 27 mars 2006 18:46
Ok!

Såg du dom krabborna dom hade på Zoomässan?
#371 - 27 mars 2006 18:56
ja, dom var snygga!
#372 - 27 mars 2006 19:07
dyra, 159kr/ st!!
#373 - 27 mars 2006 19:12
Mangrove krabborna va coola.
Men såg ni inte dom 2 paren Betta Macrostoma han hade?
#374 - 27 mars 2006 19:38
Haha Johan har blivit lika biten som mig :)
och ja dom kraborna var riktigt coola.

/jonas
#375 - 27 mars 2006 20:21
jo, dom var jurre!
Är sjukt sugen på hans "aquaakvarie". Jower- du vet vicket jag menar... kommer nog bli ett sååånt inom kort... Sugen på lite emersed woods! ;)
#376 - 28 mars 2006 11:16
Det blir mycket för oss växtakvarister att göra nu, jättekul att ni hittar på så mycket. :)

Betta Macrostoma är en av mina favvisar. Synd att de är så dyra bara. Ni får köpa och odla, fast den är rödlistad så man kanske behöver massa tillstånd för att sälja dem om man odlar.
#377 - 30 mars 2006 06:48
3 veckor kvar nu

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Anmälda till föreläsning av Defdac mm i Udevalla den 20/4 kl 19:00 är

Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
Jodahl
pannecke[/COLOR][/FONT]
#378 - 30 mars 2006 10:21
Så hämtar Topfrog mig vid göteborg station?
#379 - 30 mars 2006 11:10
...och mig! Please, pretty please! :)

/P
#380 - 30 mars 2006 11:20
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Mariorna d v s Sjöjungfru och Lenmar åker ihop (från Partille). Med plats för (om jag kör) ytterligare 2 st. Vet inte hur många som går in i Marias bil :)[/COLOR][/FONT]
#381 - 30 mars 2006 12:15
Jag vill boka in mig på en plats nå´n stans.
#382 - 30 mars 2006 19:17
Jag tar med mig leonard, jower och peber. Om det är en till som inte får plats kan jag ta en till, men annars ser jag bilen som full.
MVH
Magnus
#383 - 30 mars 2006 19:31
jag åker gärna med mariorna... helena kommer inte att åka med så det kanske får plats nån vid min sida =)
Jag har fortfarande min bil vi kan ta om det inte går jämt ut.
#384 - 30 mars 2006 19:35
Vet ännu inte om jag åker från Trollhättan eller Göteborg. Förmodligen kan jag köra om det blir snålt om bilar. Finns det plats kvar i nån bil annars?

/J
#385 - 30 mars 2006 19:35
[quote=brams]jag åker gärna med mariorna... helena kommer inte att åka med så det kanske får plats nån vid min sida =)
Jag har fortfarande min bil vi kan ta om det inte går jämt ut.[/QUOTE][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du får gärna åka med oss :) Vet inte varifrån alla åker, det är ju lättare om dom som åker ihop finns lite från samma håll ;). Men vi har ju gott om tid så alla skall väl få plats :D[/COLOR][/FONT]
#386 - 30 mars 2006 23:59
Är det nå´n som åker från frölunda?
#387 - 31 mars 2006 21:20
Ingen som har tagit någon plats i min bil än (om den nu vill starta när det är dags) så där finns 2 platser. Vi utgår från Kortedala.
#388 - 31 mars 2006 22:06
Pannecke: jag bor i Majorna så om jag kör kan jag hämta dig. Lite svårt att säga så här långt i förväg om jag kan ta bilen bara men det är iaf 90% att jag kan ha den.

/Johan
#389 - 1 april 2006 10:50
Jag slipper gärna köra också.
#390 - 6 april 2006 11:11
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 veckor kvar.[/COLOR][/FONT]
#391 - 6 april 2006 23:24
Marie J kommer dit med;)

Jag har fått ledigt från jobbet för denna ytterst viktiga aktivitet. Tar mig dit från Stenungsund och har troligtvis sällskap med mig. Annars så kanske jag får lifta med någon av er. Är ju inte roligt att åka själv...
#392 - 7 april 2006 06:16
[quote=Marie J]Marie J kommer dit med;)

Jag har fått ledigt från jobbet för denna ytterst viktiga aktivitet. Tar mig dit från Stenungsund och har troligtvis sällskap med mig. Annars så kanske jag får lifta med någon av er. Är ju inte roligt att åka själv...[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Såklart du får lift :D[/COLOR][/FONT]
#393 - 7 april 2006 11:58
Jag vet en till som ska åka med, hon heter linda,. hoppas att hon anmäler sig här... =/
Även hotan ska med till uddevalla. hoppas även där att han anmäler sig häääär!
#394 - 7 april 2006 12:47
[quote=brams]Jag vet en till som ska åka med, hon heter linda,. hoppas att hon anmäler sig här... =/
Även hotan ska med till uddevalla. hoppas även där att han anmäler sig häääär![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vet du att dom skall med kan du väl peta in dom på listan så vi vet hur vi har det med transporter :)[/COLOR][/FONT]
#395 - 7 april 2006 13:57
Wohoooo!!!! Vi blir ju många ju! Rock on!!!!!!!! :p
#396 - 8 april 2006 09:40
Det ser ut som om det behövs fler som kör. Jag kan ta min bil och hämta upp folk om det behövs.
#397 - 8 april 2006 13:05

Brams (ev ½ bil om det blirtrångt)
Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
Jodahl
pannecke(4 bil)
Marie J
"Linda"
#398 - 9 april 2006 09:01
Jag tar med mig Walle77 till Uddevalla.
#399 - 9 april 2006 22:34
Hehe äntligen!

Sorry att jag inte hoppat på tåget tidigare ;) Hänger gärna me till Defdac, med reservation för ändringar :P

Gött miiiiuus så länge!
#400 - 9 april 2006 22:35
Jag kan också köra om det behövs eller om ingen vågar hämta mig ;)
#401 - 15 april 2006 18:23
Vi som åker till föreläsningen med Defdac mm i Udevalla den 20/4 kl 19:00 är

Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
Jodahl
pannecke(4 bil)
Marie J
"Linda"
Zoonie

Det blir 4 bilar med 4 i varje utom en som åker 5.
Jag åker med Maria och Maria, vilka som åker med andra får vi göra upp här och nu. Om varje chaufför skriver vart dom bor så hänger de som känner sig träffade på.
Om det inte funkar så får jag likt en diktator bestämma vart alla ska åka! =)
#402 - 16 april 2006 16:36
[quote=brams]Vi som åker till föreläsningen med Defdac mm i Udevalla den 20/4 kl 19:00 är

Leonard
Maria Sjöjungfru (1 bil)
Jower
Lenmar
mattsve + sambo (2bil)
Tropfrog (3 bil)
Marcuspajp
peber
Jodahl
pannecke(4 bil)
Marie J
"Linda"
Zoonie

Det blir 4 bilar med 4 i varje utom en som åker 5.
Jag åker med Maria och Maria, vilka som åker med andra får vi göra upp här och nu. Om varje chaufför skriver vart dom bor så hänger de som känner sig träffade på.
Om det inte funkar så får jag likt en diktator bestämma vart alla ska åka! =)[/quote]

Jag bor och åker från Tynnered, Västra frölunda. Jag vill veta hur många som vill åka med så jag vet innan. Behöver plocka ur barnstolar...
#403 - 16 april 2006 17:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Maria/Lenmar/Brams-bilen utgår från Partille.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Marie, hur var det? Ville du hänga på oss?[/COLOR][/FONT]
#404 - 16 april 2006 17:39
Min bil utgår från Kortedala.
#405 - 17 april 2006 19:35
[quote=Pannecke]Jag bor och åker från Tynnered, Västra frölunda. Jag vill veta hur många som vill åka med så jag vet innan. Behöver plocka ur barnstolar...[/quote]

Jag bor i Majorna så det passar väl bra om jag åker med dig?

...Johan...
#406 - 18 april 2006 06:09
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det närmar sig :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nå´n som har koll på vägbeskrivning?[/COLOR][/FONT]
#407 - 18 april 2006 07:33
Fick tyvärr reda på idag att jag inte kan komma, och därmed inte min bil. Istället för att gå på föreläsning så är jag i Stockholm och jobbar :( (Första gången jag inte är glad på mitt jobb)
#408 - 18 april 2006 07:39
Det ser ut som jag får köra då.. Jag måste nog ändå ha bilen senare på kvällen.
#409 - 18 april 2006 09:46
Jag liftar gärna med dig Maria! Det är ganska nära mig från E6:an och Lenmar hittar hit. Vilken tid hämtar ni mig?
#410 - 18 april 2006 10:37
[quote=Marie J]Jag liftar gärna med dig Maria! Det är ganska nära mig från E6:an och Lenmar hittar hit. Vilken tid hämtar ni mig?[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, hur lång tid kan det tänkas ta från dig och till U-valla?[/COLOR][/FONT]
#411 - 18 april 2006 10:42
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, hur lång tid kan det tänkas ta från dig och till U-valla?[/COLOR][/FONT][/quote]Räkna med 40 minuter i alla fall. Vill ju vara där i tid och det är bra med marginal då vi inte vet vart det är någonstans riktigt.
#412 - 18 april 2006 11:07
[quote=Marie J]Räkna med 40 minuter i alla fall. Vill ju vara där i tid och det är bra med marginal då vi inte vet vart det är någonstans riktigt.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Abselut, och det kan kanske ta ca 40 minuter från mig till dig oxå om jag hämtar upp Maria och Christian. Om jag startar vid 17.30 så har vi nog så vi klarar oss.[/COLOR][/FONT]
#413 - 18 april 2006 11:09
Det tar ca 30 minuter till tingstadstunnel vid laglig körning i alla fall.
#414 - 18 april 2006 11:15
[quote=Marie J]Det tar ca 30 minuter till tingstadstunnel vid laglig körning i alla fall.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]OK! Startar 17.15 då ;). Kan ju vara kö genom tunneln vid den tiden så det får kanske bli Bohus- eller Angeredsbron istället :D Kanske skall starta 17.00 för bästa marginal :)[/COLOR][/FONT]
#415 - 18 april 2006 11:22
Ja det är ju bättre att vara för tidig än för sen. Det är ju pinsamt och komma dit om det redan har börjat *s*
#416 - 18 april 2006 16:57
Jag har sagt till de som åker med mig att vi utgår ifrån från stationen klockan 17,30. Det bör innebära att Jower måste vara hos mig allra senast klockan 17,15.

Finns det rimliga schanser att ta sig från centralen till udevalla och hitta föreläsningsstället på 90min? Hur hittar vi? Kanske vi alla skulle sammanstråla på någon punkt på vägen för att köra i samlad skara?
MVH
Magnus
#417 - 18 april 2006 17:47
Är det bara Johan som skall åka med mig?
#418 - 18 april 2006 18:28
[quote=Tropfrog]Kanske vi alla skulle sammanstråla på någon punkt på vägen för att köra i samlad skara?
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tycker jag låter som en strålande idé. Någon bra plats att sammanstråla på??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har försökt leta upp någon karta eller adress, men det enda jag hittar är att det skall vara på "Bulid skola" Det finns ingen karta på eniro och ingen vägbeskrivning på [/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]www.uok.se[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red] (orienteringsklubbens hemsida) Nå´n som vet var det ligger??[/COLOR][/FONT]
#419 - 18 april 2006 18:30
[quote=Marie J]Jag tar med mig Walle77 till Uddevalla.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skall Walle77 hämtas hos dig oxå?[/COLOR][/FONT]
#420 - 18 april 2006 18:38
jag har vägbeskrivning!
Betyder det att det är fullt i min bil?
Jag känner lite ansvar för linda. tänkte att hon skulle få plats däri oxå..
Annars så bor hon i bagaregården tror jag... hon kan nog ta spårisen till stationen el liknade okk!
#421 - 18 april 2006 18:50
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tycker jag låter som en strålande idé. Någon bra plats att sammanstråla på??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har försökt leta upp någon karta eller adress, men det enda jag hittar är att det skall vara på "Bulid skola" Det finns ingen karta på eniro och ingen vägbeskrivning på [/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]www.uok.se[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red] (orienteringsklubbens hemsida) Nå´n som vet var det ligger??[/COLOR][/FONT][/quote]

om du bara skriver in "bulid" på kartdelen i eniro så får du en ungefärlig bild om var i Uddevalla det ligger...

Djäklar vad jag är avundsjuk! Vill också med men det är dags att trappa ner på nöjena nu*s*
#422 - 18 april 2006 19:01
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tackar Morellen :) Hoppas på Brams vägbeskrivning oxå ;)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Försöker mig på en liten sammanställning:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Maria, Lenmar, Marie, Brams, Linda, Walle77? (Vi blir ganska många för en bil ;)speciellt min lilla, skulle haft kvar zafiran hu :D)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tropfrog, leonard, jower, peber [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke, Jodal [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]marcuspajp [/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Återstår Zoonie ?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]har jag glömt nå´n??[/COLOR][/FONT]
#423 - 18 april 2006 19:27
[QUOTE=brams]jag har vägbeskrivning!
Betyder det att det är fullt i min bil?
Jag känner lite ansvar för linda. tänkte att hon skulle få plats däri oxå..
Annars så bor hon i bagaregården tror jag... hon kan nog ta spårisen till stationen el liknade okk![/QUOTE]

Om det kniper så kan jag förståss ta en till i min bil.
MVH
Magnus
#424 - 18 april 2006 19:33
[quote=Tropfrog]Om det kniper så kan jag förståss ta en till i min bil.
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fast det finns ju plats i både Pannecke-bilen och marcuspajp-bilen. Kanske kan vi stuva in Brams och Linda där?! :)[/COLOR][/FONT]
#425 - 18 april 2006 19:35
Jag vill gärna ha lite sällskap och kartläsning.

Fast det finns en liten risk att man får lyssna på prog om man åker med mig ;)
#426 - 18 april 2006 19:37
Marcus kanske kan plocka upp Marie och Walle i Stenungsund om det är fullt i din bil Maria? Har du inte varit där förut Mackan?
#427 - 18 april 2006 19:40
[quote=marcuspajp]Jag vill gärna ha lite sällskap och kartläsning.

Fast det finns en liten risk att man får lyssna på prog om man åker med mig [/quote]

Kör du via Majorna så :) Eller om du hämtar upp i stan? Vad säger du Pannecke?
#428 - 18 april 2006 19:47
Gör ett försök på vägbeskrivning :
Kör av E6:an motet efter avfarten mot Ljungskile, håll höger mot Uddevalla
Sväng av 44:an mot sjukhuset.
Kör Fjällvägen förbi sjukhuset
Sväng vänster in på Fasserödsvägen
Följ Fasserödsvägen till den tar slut.
Sväng vänster (denna väg har inget namn på eniros karta)
Framme ??
#429 - 18 april 2006 21:00
[quote=Jodahl]Kör du via Majorna så :) Eller om du hämtar upp i stan? Vad säger du Pannecke?[/quote]

Finns det nå´n plats där det är något sådär säkert att dumpa bilen och att det inte kostar skjortan att ställa den. Annars skulle jag kunna utgå från partille /Sävedalen om nå´n har plats. Jag jobbar i närheten (Utby). Jag känner mig inte tvungen att åka i egen bil. Eller om jag skall plocka upp å´n från bil 1
#430 - 18 april 2006 21:02
Brams bor ju nära utby, jag kan ta den vägen.

Jag kan nog stanna vid centralen också, men jag slipper nog gärna åka igenom stan och tillbaks..
#431 - 18 april 2006 21:20
[quote=marcuspajp]Brams bor ju nära utby, jag kan ta den vägen.

Jag kan nog stanna vid centralen också, men jag slipper nog gärna åka igenom stan och tillbaks..[/quote]

Kan du hämta och lämna mig vid Jet tappen i Utby då? Det skulle vara det bästa, så låter jag bilen stå på jobbet under kvällen.
#432 - 18 april 2006 23:11
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skall Walle77 hämtas hos dig oxå?[/COLOR][/FONT][/quote]Jag tror att han gärna åker med under förutsättning att han har blivit helt befriad från förskylningen. Jag kollar upp det!
#433 - 19 april 2006 04:54
[QUOTE=Pannecke]Kan du hämta och lämna mig vid Jet tappen i Utby då? Det skulle vara det bästa, så låter jag bilen stå på jobbet under kvällen.[/QUOTE]

Visst, inga problem. Ligger det på den "stora" vägen som går igenom utby?
#434 - 19 april 2006 07:34
jag ser till att linda och zoonie kommer hem till mig. så kan antingen marcus eller pannecke hämta upp där!
#435 - 19 april 2006 07:43
[quote=marcuspajp]

Jag kan nog stanna vid centralen också, men jag slipper nog gärna åka igenom stan och tillbaks..[/quote]

Bestäm lämpligt ställe i stan så kommer jag dit. Jag kör aldrig bil i stan så jag har ingen aning om var som är bäst.

Tid?? Risken är att det tar en stund att hitta i Uddevalla så det är bra om vi inte är för sent ute. 17.00 i Gbg och 17.30 i Utby??
#436 - 19 april 2006 07:46
Vi som åker till föreläsningen med Defdac mm i Udevalla den 20/4 kl 19:00 är

Mitt förslag ser ut såhär:

Maria Sjöjungfru (1 bil)
Lenmar
MarieJ
Walle77

Tropfrog ( bil)
Jower
Leonard
peber

pannecke/Marcuspajp(3 bil)
"Linda"
Jodahl

Brams(4 bil)
Zoonie

Linda kan fortfarande hämtas upp hos mig!
#437 - 19 april 2006 07:50
Du är ett organisatoriskt geni Brams.

Är det någon som har verifierat min vägbeskrivning? Snodde ihop den lite snabbt under periodpausen i hockeyn igår.
#438 - 19 april 2006 08:03
Har kollat med Walle77 och han hänger med på torsdag!
#439 - 19 april 2006 08:08
[QUOTE=Tropfrog]Jag har sagt till de som åker med mig att vi utgår ifrån från stationen klockan 17,30. Det bör innebära att Jower måste vara hos mig allra senast klockan 17,15.

Finns det rimliga schanser att ta sig från centralen till udevalla och hitta föreläsningsstället på 90min? Hur hittar vi? Kanske vi alla skulle sammanstråla på någon punkt på vägen för att köra i samlad skara?
MVH
Magnus[/QUOTE]

Kommer till dig senast 17.15. Kör vi lite över lagligt på mototvägen, så borde vi hinna på 90 min.
#440 - 19 april 2006 08:34
[quote=Marie J]Har kollat med Walle77 och han hänger med på torsdag![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Okidoki! Hämtar Maria 17.15 vi kan ju ringa när vi är på G.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur gör vi? Skall vi mötas på vägen?[/COLOR][/FONT]
#441 - 19 april 2006 08:41
Kanonbra att du ringer för då kan vi gå ut så det går snabbare.

Man kan ju träffas vid rastplatsen efter Ödsmålsbron för det ligger ju efter Stenungsund. Det ligger direkt efter bron på högersidan och är lätt att svänga av på och komma ut igen.

Är det någon som fixat vägbeskrivning?
#442 - 19 april 2006 09:28
Kolla vad jag hitta:
http://66.98.224.22/uwpresse.com/SERVER/reportages/NATURE/LAC_BAIKAL/index.htm

Man skulle kanske satsa på en ny biotop:) Aquascaping med gröna korallliknande svampar.
MVH
Magnus
#443 - 19 april 2006 10:12
[quote=Jodahl]Är det någon som har verifierat min vägbeskrivning? Snodde ihop den lite snabbt under periodpausen i hockeyn igår.[/quote]

ingen som har microsoft autoroute ?
där kan man få bra färdbeskrivningar med karta.
#444 - 19 april 2006 11:28
[quote=Tropfrog]Kolla vad jag hitta:
http://66.98.224.22/uwpresse.com/SERVER/reportages/NATURE/LAC_BAIKAL/index.htm

Man skulle kanske satsa på en ny biotop:) Aquascaping med gröna korallliknande svampar.
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fräckt!! Verkar vara riktigt "kallvatten" om man tittar på övervattensbilderna :)[/COLOR][/FONT]
#446 - 19 april 2006 12:43
Olle har gett en vägbeskrivning under föreningstråden med.
#447 - 19 april 2006 13:40
www.viamichelin.com brukar kunna ge bra vägbeskrivningar med karta.
Nu har det ändrats här på jobbet och de tror sig klara sig utan mig i Stockholm, bara jag är standby på telefon, så om inte läget ändras igen åker jag också till Udevalla. Bilen utgår nu från Lindholmen istället.
#448 - 19 april 2006 14:11
[QUOTE=Jodahl]Bestäm lämpligt ställe i stan så kommer jag dit. Jag kör aldrig bil i stan så jag har ingen aning om var som är bäst.

Tid?? Risken är att det tar en stund att hitta i Uddevalla så det är bra om vi inte är för sent ute. 17.00 i Gbg och 17.30 i Utby??[/QUOTE]

Baksidan av centralen, där vid nils ericsson är nog lättast för mig att köra, det är precis vid leden.. Men 17 är ingen vidare bra tid att åka i till stan. Risken finns att vi fastnar i trafiken.. Om jag måste åka till stan är det nog bättre om jag är där 17:30 och hos brams 17.. Då kan jag köra över bergsjön till utby också, det går fortare..

(du får gärna ta 9an till angered och vänta där ;) )
#449 - 19 april 2006 14:44
[quote=marcuspajp]
(du får gärna ta 9an till angered och vänta där ;) )[/quote]

Eftersom du ändå ska till Brams och jag vet var han bor så tar jag mig dit. Är där vid 17.15.
#450 - 19 april 2006 15:10
pannecke: När vill du bli hämtad? Det är nog lättast om jag hämtar dig först.

Det räcker väl om vi åker fråm brams 17:30?
#451 - 19 april 2006 17:43
[quote=marcuspajp]Visst, inga problem. Ligger det på den "stora" vägen som går igenom utby?[/quote]

Ja. Det är den som ligger innan bergsjöbacken från stan sett . 17:15 är nog inte för tidigt om vi skall vara i bergsjön 17:30, eller vad tror du?
#452 - 19 april 2006 18:05
Jag kommer dit nångång runt 17:10-15 då, jag har inte stenkoll på hur lång tid det tar att köra dit. Du kan PMa mig ditt mobilnr om du vill.
#453 - 19 april 2006 18:24
jag har fixat en vägbeskrivning samt nr till Ulf (en av arr).

Varför kan vi inte alla utgå från mig? är ju inte alltför långt från tingstadstunneln och nån i varje bil vart vart jag bor!
17.30 räcker gott!
#454 - 19 april 2006 18:55
[quote=brams]jag har fixat en vägbeskrivning samt nr till Ulf (en av arr).

Varför kan vi inte alla utgå från mig? är ju inte alltför långt från tingstadstunneln och nån i varje bil vart vart jag bor!
17.30 räcker gott![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är ingen dum idé ju. Vi kan ta vägen om där oxå :)[/COLOR][/FONT]
#455 - 19 april 2006 19:41
Lena skall inte med vilket innebär att jag är ensam, så nu undrar jag om det möjligtvis finns plats för mig i någon bil, känns onödigt att åka ensam i bilen. Jag kan kliva på på Lindholmen, centralstationen eller hos brams.
#456 - 19 april 2006 19:55
Jag har en V70 så man kan sitta 3 där bak hyfsat bekvämt.
#457 - 19 april 2006 20:46
om alla möts hos mig så kan vi stuva runt på folket då.
Mattsve - du ska nog gå å klämma in i nån bil!
#458 - 20 april 2006 07:26
Jag kan också komma till brams. När skall vi träffas där?
MVH
Magnus
#459 - 20 april 2006 07:28
[quote=Tropfrog]Jag kan också komma till brams. När skall vi träffas där?
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Blir nog lagom mellan 17.15 och 17.30. Eller vad tror ni?[/COLOR][/FONT]
#460 - 20 april 2006 07:35
Då måste vi träffas tidigare på centralen. Kan vi säga att vi lämnar 17,15 istället?
MVH
Magnus
#461 - 20 april 2006 21:21
Jag vill tacka vår eminenta föreläsare defdac, Udevalla akvarieförening samt alla goa zoopetare för en trevlig kväll!

Riktigt trevligt att få träffa min guru defdac som var så duktig och lättsam. Så fick man lära sig lite nytt med vilket aldrig är fel.

Tack så mycket för den säkra skjutsen fram och tillbaks med Maria sjöjungfrun som chafför!

Det var lite kul att få sjunga för vår allas lilla Brams som fyller år i morgon....
#462 - 20 april 2006 21:33
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan bara hålla med Marie. En mycket trevlig kväll. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack till defdac och Uddevalla Akvarieförening och alla inblandade.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]:D [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]En mycket nöjd och lite trött sjöjungfru ;)[/COLOR][/FONT]
#463 - 20 april 2006 21:42
Yes! Tackar för en härlig träff, och tack till Daniel för strålande föreläsning!
Jag har gjort det enda rätta och postat ett par bilder på mitt kar nu så jag kan sluta bry mig om hur det ser ut hädan efter hehe
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=782783#post782783
#464 - 20 april 2006 22:02
Japp, mycket trevligt och roligt, hoppas jag inte störde för mycket de gånger telefonen ringde, ett pris jag fick betala för att slippa åka till Stockholm. (Sitter och skriver detta från kontoret, priset blir högre och högre). Ser fram emot nästa träff när vi åker och tittar på växter.
#465 - 20 april 2006 22:24
Det va mycket trevilgt. Fast jag insåg begräsningarna hos en 2-tons dieselbil på vägen hem.. ;)
#466 - 20 april 2006 22:42
Jag vill också stämma in i tackkören, tack defdac för en mycket trevlig kväll!

Och tack tropfrog för skjutsen, tajmingen var lysande i båda riktningarna!

/P
#467 - 21 april 2006 05:11
Hade sett fram emot att träffa er göteborgare lika mycket som att höra defdac. Eran bra gemmenskap märks i hummorn här på Zoopet :-)
#468 - 21 april 2006 06:15
På Pebers bild ser det mer ut som om det är Zoonie som talar om för Defdac hur det här med växter fungerar :)

Trevligt som vanligt att träffas, och tack till våran utmärkta chaufför.

...Johan...
#469 - 21 april 2006 06:59
Tack själva, det var riktigt kul att träffa alla =) Tillbaks på jobbet efter att jag kom isäng halv två *pust*
#470 - 21 april 2006 08:10
Grymt trevlig föreläsning! Tack Daniel och Uddevallagänget!

ps. Du får Sova på Lunchen Daniel ;)
#471 - 21 april 2006 08:12
[quote=jower]ps. Du får Sova på Lunchen Daniel ;)[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Eller du kanske har sovmorgon imorr´n ;)[/COLOR][/FONT]
#472 - 21 april 2006 09:03
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Superdupertack till Er alla!![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tack defdac (gosh... the man, the myth, the legend....!! :D ), tack Uddevalla AF (vicket gott gäng ni verkar vara!! Till och med tjejer med i föreningen!!=pluspoäng juh ;) ), Mightyice - va kul att träffa dig irl, Maria - tack för säkert transport till och från och för det trevliga sällskapet, vilket omfattar även Marie, Walle och Olle. Christian, Massor av GRATTISKRAMAR TILL DIG, 25 år, WOW!!! Du e ju bara så bra å Zoonie - va kul att se dig!![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, nu jobbar jag vidare så jag kommer hem igen... Fasen va trött jag är. Klockan väckte ju livet ur mig 4.28 i morse.... å kom la isäng kl 01.00... [:-36] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Kram på er alla!!![/COLOR][/FONT]
#473 - 21 april 2006 10:47
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Fasen va trött jag är. Klockan väckte ju livet ur mig 4.28 i morse.... å kom la isäng kl 01.00... [:-36] [/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Kram på er alla!!![/COLOR][/FONT]
*asg* jag vet en som går i zombie mode idag då...
#474 - 21 april 2006 17:42
[QUOTE=Jodahl]På Pebers bild ser det mer ut som om det är Zoonie som talar om för Defdac hur det här med växter fungerar :)
[/QUOTE]

Vadå "ser ut som"? Hahaha :D

Maria, kul o se er me! :) Ska försöka bli bättre på att hänga me oftare. Hmm nice meningsuppbyggnad lol
#475 - 21 april 2006 17:56
Tack alla för gratulationerna...
å JA!, det var trevligt!
Defdac- kul å se irl! Hoppas på ett par öl tilsammans i sommar.
#476 - 22 april 2006 17:10
Kul o få träffa alla =)
#477 - 22 april 2006 19:08
...
#478 - 22 april 2006 19:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Paparazzi-Marcus har varit i farten :)[/COLOR][/FONT]
#479 - 22 april 2006 19:18
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Vart tog kortet som papparazzi-Lenmar tog på marcus och defdac då?? Var det otjänligt?? [:o][/COLOR][/FONT]
#480 - 22 april 2006 19:20
Skärpan va rätt fel när jag gav kameran till dig, så det blev otjänligt :(
#481 - 22 april 2006 19:23
[quote=marcuspajp]Skärpan va rätt fel när jag gav kameran till dig, så det blev otjänligt :([/quote][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Kan du inte ens shoppa till det det minsta??? Färga det grönt?? :rolleyes:[/COLOR][/FONT]
#482 - 23 april 2006 10:56
Oh, det var en fin bild på mig 8)
#483 - 29 april 2006 16:48
Nu är det dax att anmäla sig till nästa träff:

Vi åker till Halmstad och besöker Nygaards, en stor växtleverantör i Sverige. Det kommer att finnas tillfälle att köpa växter till bra priser mm...
Tänkte också att vi skulle besöka Åled på vägen hem, ev nått annat också. Förslag!?

Anmälda hittils:
Brams (har smarten om det behövs)
#484 - 29 april 2006 16:53
Jag va på nygaards idag, men jag vill med på en vända till :)
#485 - 29 april 2006 21:16
Är det nå´t krav på att vara medlem nå´n stans då. Jag har fått färmig det.
#486 - 30 april 2006 08:15
Jag e på!!! De vet du! :D
#487 - 30 april 2006 08:23
Tänkte också att vi skulle besöka Åled på vägen hem, ev nått annat också. Förslag!?

Eftersom Åled stänger 14,00 så är det kanske bättre att besöka dem innan Nygaard.
Hemresan måste besöka Hasse på Zoomässan i så fall hänger jag på, Var på Nygaarrds i går men där är alltid lika trevligt
http://www.brosaters.se/halland/studiebesok/vaxt.html
#488 - 30 april 2006 14:31
Ja e med också! =)
#489 - 30 april 2006 14:32
[QUOTE=Guy Palm]Eftersom Åled stänger 14,00 så är det kanske bättre att besöka dem innan Nygaard.
Hemresan måste besöka Hasse på Zoomässan i så fall hänger jag på, Var på Nygaarrds i går men där är alltid lika trevligt
http://www.brosaters.se/halland/studiebesok/vaxt.html[/QUOTE]

Kan säga att mässan har lite utplockat nu innan flytten.
#490 - 30 april 2006 16:03
När??
#491 - 30 april 2006 16:57
Zoomässan ska flytta (är det tänkt) den 1:a Juni.
Dom flyttar bara en bit bort, typ 0,5km.
#492 - 30 april 2006 21:13
Jo, men när är besöket till Nygaards planerat?
#493 - 1 maj 2006 20:00
Och ar man tvungen att vara medlem någonstans för att vara med på denna resa???
#494 - 1 maj 2006 20:01
[QUOTE=Pannecke]Är det nå´t krav på att vara medlem nå´n stans då. Jag har fått färmig det.[/QUOTE]

Inga krav här inte......Förutom ett glatt humör förståss.
MVH
Magnus
#495 - 1 maj 2006 20:02
[quote=Pannecke]Och ar man tvungen att vara medläm någonstans för att vara med på denna resa???[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Närå![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag skall försöka hänga på :) Skriv upp mig på listan :D[/COLOR][/FONT]
#496 - 1 maj 2006 22:10
Vilka tider är det vi skall vara där då? Jag vet att det är den 20 Maj. Men när???
#497 - 2 maj 2006 05:39
Kan vi inte åka dit efter v. 19? Skulle passa skitbra för mig, så kan jag handla lite nya växter till layuten =)
20:e Maj skulle ju funka bra för mig då :)
#498 - 3 maj 2006 08:47
Sry att jag inte svarat tidigare, jag harft en del problem med att logga in!
Den 20:e är redan spikat. Tiden är ännu inte satt men jag fölreslår att vi försöker vara på Nygaards vid 10 tiden. Som Guy säger så har bara Åled öppet till 14. Jag har dock snackat med Jan Åke på Åled å det är inte omöjligt att dom kan hålla öppet lite extra för oss. Jag skulle återkomma till honom lite tidigare inpå.
Jag tänkte att det var bästa att lägga åled efter nygaards om nån vill handla fisk, dne slipper ju ligga i bilen lika länge...
Jag kan tänka mig att besöka Hasse men jag tror att det är ganska begränsat och rörigt där då!?
#499 - 3 maj 2006 08:50
Nu är det dax att anmäla sig till nästa träff:

20/5
Vi åker till Halmstad och besöker Nygaards, en stor växtleverantör i Sverige. Det kommer att finnas tillfälle att köpa växter till bra priser mm...

Anmälda hittils:
Marcupajp
Jower
Leonard
Maria sjöjungfru

Jag har fått en del diffusa svar också!, ska ni med eller inte?
#500 - 3 maj 2006 09:13
Det fanns väl nån annan affär utanför halmstad också? Vad hette den?
#501 - 3 maj 2006 15:46
Jag hänger gärna på kan ta jower i min bil om han orkar masa sig ut hit på fredag kväll, sen kan vi plocka upp Leonard någon stans i Kungsbacka.
#502 - 3 maj 2006 15:50
Jag är intresserad av att åka med dit igen till Nygaard.

Vill handla lite ;) Dom hade gigantiska musselblommor!

Jag har bil med så jag kan också hämta upp folk efter vägen...
#503 - 3 maj 2006 16:03
Det hade ju vart superbra om du kunde hämta mig i Kungsbacka Growl!
Vi kan ju bestämma någon plats där som vi träffas på.
#504 - 4 maj 2006 10:13
Kan inte den 20:e så jag får stå över denna gång. Ha så kul.

/Johan
#505 - 4 maj 2006 16:17
Jag skall med. Moderatkontainern rullar troligtvis också.
MVH
Magnus
#506 - 4 maj 2006 18:04
Jag och Lena skall med, förhopnningsvis har vi bil, det visar sig i nästa vecka.
#507 - 4 maj 2006 18:23
Growl! jag åker gärna med er då också om det är ok!
#508 - 4 maj 2006 18:54
Helt ok,
tar du dig ut hit på lördag morgon ?
#509 - 7 maj 2006 18:39
Hur var det med schelateringen hos micro+, fick någon bättre resultat genom att blanda med syra? Vilka doseringar användes?
MVH
Magnus
#510 - 7 maj 2006 19:09
Growl- jag å johan kan ta smarten ut till dig...
Tropfrog- det var väl inget problem med Micro+? Bara med NutriSi vad jag har fattat det...
#511 - 8 maj 2006 06:29
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har dom flytväxter på Nygaards oxå kanhända? Kanske får med mig den stora dottern i så fall. :)[/COLOR][/FONT]
#512 - 8 maj 2006 07:21
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har dom flytväxter på Nygaards oxå kanhända? Kanske får med mig den stora dottern i så fall. :)[/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Åleds kan nog ha om inte annat...
#513 - 8 maj 2006 09:18
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Har dom flytväxter på Nygaards oxå kanhända? Kanske får med mig den stora dottern i så fall. [/COLOR][/FONT]:) [/quote]

Citerar mig själv

[quote=Marie J]Jag är intresserad av att åka med dit igen till Nygaard.

Vill handla lite ;) Dom hade gigantiska musselblommor!
[/quote]

Men det var den enda flytväxt jag såg, förutom andmat ;). Nyygaard var mycket mindre än vad jag trodde och hade lite litet urval. Trodde man skulle kunna välja och vraka.
#515 - 8 maj 2006 15:29
[QUOTE=brams]
Tropfrog- det var väl inget problem med Micro+? Bara med NutriSi vad jag har fattat det...[/QUOTE]

Ja, just det, det var ju det jag menade. Hur blandar ni er nutrisi för att lösa gelateringen?
MVH
magnus
#516 - 8 maj 2006 19:51
Jag köpte en dunk batterivatten på biltema och ett halvkilo Citronsyra på en färgaffär. Batterivattnet har jag hittills blandat ut med 2 tsk Citronsyra, men jag tror inte det behövs så mycket, chelatet är en syra i sig om jag inte minns fel. M.W blandar några kryddmått bara:
http://253liter.blogspot.com/2006/04/satte-sista-skvtten-med-tmg-idag-s-nu.html

Det jag och några till märkt att det verkar bli mer sprutt på blandningen. Jag fick en formidabel trådalgsodling ganska omgående när jag fortsatte dosera så hårt jag gjort innan batterivattnet+citronsyran.
#517 - 8 maj 2006 20:03
Tack, jag hittade tråden nu.
MVH
Magnus
#518 - 9 maj 2006 17:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan inte dessa små söta stenar passa som bottensubstrat, är runt 3 mm stora :)[/COLOR][/FONT]
#519 - 9 maj 2006 17:30
Verkligen bara 3mm? De ser mycket större ut...
#520 - 9 maj 2006 20:02
[quote=petnym]Verkligen bara 3mm? De ser mycket större ut...[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]ja, ca 3-3,5 mm, jag mätte, fast när dom är "färdiganvända" så är dom nog ännu lite mindre. (dom används för trumling)[/COLOR][/FONT]
#521 - 12 maj 2006 19:32
inga fler som ska med?
#522 - 12 maj 2006 19:43
[quote=brams]inga fler som ska med?[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skriv upp "Snäckan" oxå (dottern) :)[/COLOR][/FONT]
#523 - 15 maj 2006 06:07
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då var det nedräkning igen då :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]6 dagar kvar (om vi räknar med dagen idag då ;))[/COLOR][/FONT]
#524 - 15 maj 2006 06:46
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]ja, ca 3-3,5 mm, jag mätte, fast när dom är "färdiganvända" så är dom nog ännu lite mindre. (dom används för trumling)[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
Jo, jag har sådana i olika former också... (Fast lite större...)
#525 - 15 maj 2006 19:47
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då var det nedräkning igen då :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]6 dagar kvar (om vi räknar med dagen idag då ;))[/COLOR][/FONT][/quote]

Vilken tid är det vi skal vara där och när drar vi hem?
#526 - 15 maj 2006 19:50

Anmälda hittils:
Macuspajp
Guy ?
Jower
Leonard
Mariasjöjungfru + dotter
Growl
Tropfrog
Mattsve + lena
#527 - 15 maj 2006 21:58
Vilken tid är det vi skal vara där och när drar vi hem? Skulle beöva vara hemma til 15:00. Blir det tajt???
#528 - 16 maj 2006 13:52
vi ska vara där runt 11, tänkte vi kunde åka kl 9.
15 kan nog bli tajt ja, speciellt om vi ska till Åled å kanske även nån annan butik.
Bilagor:
#529 - 16 maj 2006 13:56
Även om jag inte kom med på listan så avbokar jag min tidigare anmälan här på tråden angående resan nu till helgen.
#530 - 16 maj 2006 17:28
[QUOTE=brams]Vi åker till Halmstad och besöker Nygaards, en stor växtleverantör i Sverige. Det kommer att finnas tillfälle att köpa växter till bra priser mm...

Anmälda hittils:
Macuspajp
Guy ?
Jower
Leonard
Mariasjöjungfru + dotter
Growl
Tropfrog
Mattsve + lena[/QUOTE]
Vi får förövrigt tillbaka vår bil på fredag så vi har bil på lördag. Den har 2-3 lediga platser beroende på hur mycket man tycker om varandra ;)

Lena, nallat kontot när pojken är på affärsresa
#531 - 17 maj 2006 07:50
kanske ska dela upp oss i bilar med....

Jag, Brams och Leonard åker med Growl, som planerat.

ni andra?
#532 - 17 maj 2006 11:42
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]3 dagar kvar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag (med dotter) har bil om det behövs :)[/COLOR][/FONT]
#533 - 17 maj 2006 13:46
Vet ni i Growl-bilen när ni åker, hämtar mig?
#534 - 17 maj 2006 17:07
Vår bil avgår förövrigt från Kortedala ifall någon vill följa med i den.
#535 - 17 maj 2006 21:27
jag har lånt ut smarten till brorsan så helena får skjutsa oss (jag å jower). tror du det finns möjhlighet för jonas att picka upp vid järnbrott... eller åker man annan väg om man ska mot k-backa från skiten!? Eh!... tror johan fatta vad jag mena iaf.
#536 - 18 maj 2006 03:56
[QUOTE=brams]jag har lånt ut smarten till brorsan så helena får skjutsa oss (jag å jower). tror du det finns möjhlighet för jonas att picka upp vid järnbrott... eller åker man annan väg om man ska mot k-backa från skiten!? Eh!... tror johan fatta vad jag mena iaf.[/QUOTE]

knappt.... :p

Vi får la va hos Jonas tidigt... typ 9-9.30

Carl... vi hämtar dig hemma hos dig ;)... Jonas påstår att han hittar... :)
#537 - 18 maj 2006 12:16
Hej, jag har jobbat en massa och inte följt tråden så nogrannt. Jag har bil ifall det behövs, men det verkar inte var så eller?
#538 - 19 maj 2006 05:17
Tjenare!

Jag tänkte försöka att få Zoomässan att ta hem lite ovanliga växter. Dom måste ta hem minst 5 av varje art (ibalnd 20). Så om någon är intresserad av att beställa (försöka få dom att ta hem växterna) med mig så hör av er!

Jag har frågat efter dessa:
Eriocaulon cinereum
Blyxa japonica.
Tonina sp. "Belem"
Rotala macrandra
Rotala sp. "Nanjenshan" ("Mayaca sellowiana")
Hygrophila corymbosa "Aroma"

Är det någon av dom som du skulle vara intresserad av att också köpa av Hans på Zoomässan?
Han kanske inte (absolut inte tror jag) kommer att ta hem alla dom växterna. Men om några fler säger att han/ hon också är inresserade av just den växten så är det nog större chans att han tar hem den

Du kan väl skicka detta medelenade till någon eller säga till någon som du tror skulle vara intresserade, så att vi är fler.
#539 - 19 maj 2006 05:23
Jag tror att det är för sent för att de skall hinna ta hem något.

Jag lämnar bilen hemma och åker med Maria, kommer du och hämtar eller skall jag möta upp nånstans?
MVH
Magnus
#540 - 19 maj 2006 06:14
[quote=Tropfrog]Jag tror att det är för sent för att de skall hinna ta hem något.

Jag lämnar bilen hemma och åker med Maria, kommer du och hämtar eller skall jag möta upp nånstans?
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan hämta upp dig hemma. Blir det bra vid 9-tiden. Det finns en plats kvar i bilen[/COLOR][/FONT]
#541 - 19 maj 2006 06:56
Eftersom jag åker till Ungern på söndag hinner jag inte komma upp till Nygaards. Ha så kul
#542 - 19 maj 2006 08:22
Maria, åker du förbi munkebäck på vägen? Får jag plats i så fall?
#543 - 19 maj 2006 08:30
[quote=marcuspajp]Maria, åker du förbi munkebäck på vägen? Får jag plats i så fall?[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Japps! Jag kan åka förbi Munkebäck och plocka upp dig. Kvart i? PM:ar er med mitt mobil-nummer :)[/COLOR][/FONT]
#544 - 19 maj 2006 11:33
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag räknar med att nå´n kan tänkas agera kartläsare oxå, så slipper jag veta vart vi ska ;)[/COLOR][/FONT]
#545 - 19 maj 2006 12:35
Jag hittar till åleds rätt bra iaf..
#546 - 19 maj 2006 14:37
Leonard. Macranda å mayaca finns í butiker här i gbg... jag tror macranda finns på nygaards oxå, har beställt därefrån tidigare.
#547 - 19 maj 2006 14:55
Tropfrog: Zoomässan har redan akvariu med fiskar som är färdiga att sälja i sin nya lokal, dom har blider på sin hemsida.
Det var tydligen ingen problem alls för dom att ta hem växter justi sammanhang med flytten. Men om Hans vill eller inte får jag se ;)
#548 - 19 maj 2006 15:31
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Problems :( [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]En Bakfjäder har gått på min lilla bil så den vill inte ut och åka så långt imorgon.[/COLOR][/FONT]
#549 - 19 maj 2006 16:29
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Problems :( [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]En Bakfjäder har gått på min lilla bil så den vill inte ut och åka så långt imorgon.[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
ursäkter ursäkter ;)
#550 - 19 maj 2006 16:55
Vi har fortfarande 3 platser i bilen, och vi hittar inte, så nån form av vägbeskrivning vore trevligt.
#552 - 19 maj 2006 20:23
ojdå
Får alla som skulle med Maria plats med mattsve?
#553 - 19 maj 2006 20:28
Nej, då får det nog bli en annan bil. Du eller jag?
MVH
Magnus
#554 - 19 maj 2006 20:31
Det spelar ingen större roll för mig vem som kör, jag har V40n så din kanke är större och mer bekväm.
#555 - 19 maj 2006 20:42
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Bara jag vet när och var och så.... :) Vi har en liten buss som tar oss ner till Korsvägen på ca 13 minuter om det kan vara en bra upplockningsplats för mig och mitt stora yngel.

Edit: Bussen är där antingen 08:45 eller 09:15[/COLOR][/FONT]
#556 - 19 maj 2006 20:58
Jag tror nog att 9,15 räcker, vi skall väl bara svänga inom munkebäck också, eller? Någonannan får bli vägvisare :)
MVH
Magnus
#557 - 19 maj 2006 21:14
[quote=Tropfrog]Jag tror nog att 9,15 räcker, vi skall väl bara svänga inom munkebäck också, eller? Någonannan får bli vägvisare :)
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Va bra! Jag har tryckt ut vägbeskrivningar till både Marcus och Nygaards :) Då landar vi på Korsvägen med 513:an cirkus 09:15 imorgon.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ses då!! :D[/COLOR][/FONT]
#558 - 19 maj 2006 21:34
När är ni här då?
#559 - 20 maj 2006 05:53
Cirka 15 minuter efter. Det blir lite tajt, men vi har ju volvo :)
MVH
Magnus
#560 - 20 maj 2006 06:05
[quote=Tropfrog]Cirka 15 minuter efter. Det blir lite tajt, men vi har ju volvo :)
MVH
Magnus[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Blir Universeumsidan bra?[/COLOR][/FONT]
#561 - 20 maj 2006 15:57
Tack för idag, det var trevligt!
#562 - 20 maj 2006 16:19
Mycket trevligt, och trots eniros vägbeskrivning hittade vi till slut.
#563 - 20 maj 2006 17:08
Tackar och bockar för en trevlig tur (även om Brams lipa lite väl mycket ;) )

/Jonas
#564 - 20 maj 2006 17:47
Ja, det var skitkul! :)
Mycket lyckat!
#565 - 20 maj 2006 18:10
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag håller med, kanontrevlig dag idag :) Tack alla, och tack till Nygaards för jättegod fika, du får hälsa och Tacka Brams.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack snälla Magnus för att du kunde ställa upp och köra när lilla bilen strejkade. Trots att jag lotsade dig 8 varv runt Partille ;)[/COLOR][/FONT]
#566 - 20 maj 2006 18:41
Partillesightseingen var ju trevlig, tack själv!

30 minuter efter jag kom hem var alla växterna på plats, inklusive ett rejält fång valisneria från lenmar. Dessutom så simmar nu ett par nicolsiciklider i fisksoppan. Nu väntar jag bara på Jowers lejonhuvud....Sen, sen är det fullt :)
MVH
Magnus
#567 - 20 maj 2006 18:48
Vad fick ni ned er för spännande växter hem då?? Kunde tyvärr inte komma idag, har varit och tittat på barnvagnar hela dagen. Nästan lika kul ?? [:o]
#568 - 20 maj 2006 19:33
Jag köpte Hygrophila siamensis, Eusteralis stellata, Ludwigia acurata och Limnophila aromatica.
#569 - 20 maj 2006 19:51
Jag köpte monsterstora anubias nana. De passa in fint. Och sen köpte jag den lilla stjärnväxten som brams eller jower snart hjälper mig med namnet på :)
MVH
Magnus
#570 - 20 maj 2006 20:26
Elantine triandra
#571 - 20 maj 2006 20:34
Pogostemon helferi ?
http://www.victri.net/plants/_downoi.html

/Jonas
#572 - 21 maj 2006 09:33
Mycket trevlig träff.

Vad ska vi göra nästa gång då?
#573 - 21 maj 2006 11:13
Aha, det kanske var den du menade
#574 - 21 maj 2006 11:14
[quote=Growl]Pogostemon helferi ?
http://www.victri.net/plants/_downoi.html

/Jonas[/quote]

Aha, det var kanske den som kallades liten stjärnväxt [:o]
#575 - 21 maj 2006 11:34
Ja tack alla! De va riktigt kul :) Och att dom hade Pogostemon helferi i monster krukor va ju en glad överraskning!

Magnus... Jag fångar upp lejonhuvuna vilken dag som helst nu... dom hade rivit upp massvis med HC när jag kom hem :(
#576 - 21 maj 2006 17:30
Nästa gång röstar jag på att vi tömmer brams kar så man slipper dräggla så mycket på hans bilder ;)

/Jonas
#577 - 21 maj 2006 17:32
Ja!!!
#578 - 21 maj 2006 17:35
blir det allmän utdelnings också då av alla växter ;)
#579 - 21 maj 2006 18:24
Ta med en kaka till brams så ska det nog gå.

/Jonas
#580 - 21 maj 2006 20:09
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag handlade inte så mycket men dottern "Snäckan" köpte sig en musselblomma till sitt lilla projekt. Och på Åleds blev det 2 st snäckor som skall bo i projektet. Här är lite bilder :D[/COLOR][/FONT]
Bilagor:
#581 - 21 maj 2006 20:36
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag handlade inte så mycket men dottern "Snäckan" köpte sig en musselblomma till sitt lilla projekt. Och på Åleds blev det 2 st snäckor som skall bo i projektet. Här är lite bilder :D[/COLOR][/FONT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ahhh, vad tjusigt det blev!! Bra att det fanns bottenfilter. Kanske man kan ta tillbaka pumpen igen då... tror jag skall ha den till yngelakvariet (blåcikliderna du vet....) Säg till när körsbären skall flytta "hem". PS Dina burkar låg i påsen närmast ytterdörren.... å där ligger de fortfarande...:p[/COLOR][/FONT]
#582 - 22 maj 2006 05:47
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ahhh, vad tjusigt det blev!! Bra att det fanns bottenfilter. Kanske man kan ta tillbaka pumpen igen då... tror jag skall ha den till yngelakvariet (blåcikliderna du vet....) Säg till när körsbären skall flytta "hem". PS Dina burkar låg i påsen närmast ytterdörren.... å där ligger de fortfarande...:p[/COLOR][/FONT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jajamen, pumpen får du tillbaka, kom att tänka på burkarna när jag kom hem :D. Jaja, då får vi en anledning att träffas snart igen :)[/COLOR][/FONT]
#583 - 22 maj 2006 08:09
#585 - 22 maj 2006 16:16
Läckert!
#586 - 22 maj 2006 21:10
Fan vad jag ångrar mig att jag inte kunde följa med. Kan man åka dit som privatperson eller hur är det?
#587 - 23 maj 2006 08:14
jag tror inte det, men vi kan nog åka igen ;)
#588 - 23 maj 2006 18:29
Mmmmm åka igen :)
#589 - 23 maj 2006 18:46
Ja, det hade vart kul!
Kom på några fler växter jag skulle ha köpt när vi ändå var där... hoppas på fler resor! :)
#590 - 27 maj 2006 17:30
nästa träff.... nått förslag?
#591 - 27 maj 2006 22:01
Tjenare Brams, tack för växterna jag köpte av dig. Det blev riktigt bra... Tror jag i alla fall. Och det med hane eller hona på mina nya fjärilar det har jag svårt att se. det kanske visar sig tydligare nå´n annan dag. Men jag tyckte att ena fjärilen hade mäörkare svart prick än den andre. Jag får se...
#592 - 28 maj 2006 18:10
Zoomässan skall återinvigas i nya lokaler den första väl?

Skall vi vara där?
MVH
Magnus
#593 - 28 maj 2006 19:48
Jag tänkte nog försöka komma dit den 1 juni ändå.
#594 - 28 maj 2006 19:59
Exakt var ska det ligga i Kungsbacka och hur kör man lättast dit från Varbergshållet?
#596 - 28 maj 2006 20:12
Tack för det Carl, då kanske vi ses där.
#597 - 28 maj 2006 20:25
Ja, kanske det =) Det är nog fler som kommer också skulle jag tro.
#598 - 28 maj 2006 22:22
hmmm, jo det kanske vore nått till nästa träff... kanske en titt där å sen en fika hos nån av våra k-backa anhängare... (growl, lleonard... nån mer?)
Bjud in! =)

Frågan är om vi ska ta det den 1:a eller lugna oss lite tills dammet har lagt sig. Kan hända att Hans & Co inte hunnit klart med precis allt till den 1:a heller.
/C
#599 - 29 maj 2006 07:35
Nej, så att dom inte har sp mycket grejer hemma just då. Det kanske är bättre att vänta tills att dom fått in lite roliga grejer.

Ni skulle ju kunna komma hem till mig, men isf en helg.
#600 - 31 maj 2006 16:29
Är det någon mer än jag som har planer på att åka in till Zoomässans nya lokal i morgon?
Jag är där någon gång på eftermiddagen, mellan 14.00 och 16.30 någon gång =)
#601 - 31 maj 2006 18:22
En annan har ju jobb att gå till :) Så det blir någon helg jag åker dit.
#602 - 8 juni 2006 22:20
Det anses tydligen som en annons när man talar om för sina medmänniskor att man vill ge bort en växt i forumet, eller?????????
Börjar bli smått löjligt här!
Pannecke - om du kikar förbi så finns det en "klutt" till dig!
#603 - 10 juni 2006 20:54
Jag tackar för senast och nu har jag fått logga in så att jag kan svara ocså. Vet inte riktigt vad det har varit för fel...
#604 - 15 juni 2006 09:39
Brams:

Den växten som ni har i gakgrunden till vänster på Hornbach???
Kan du säga mig ad den heter. Kan den blomma?
#605 - 15 juni 2006 12:38
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Dax att hitta på nå´t eller?? :)[/COLOR][/FONT]
#606 - 15 juni 2006 14:33
Ni skulle gärna få komma ner till mig i Kungsbacka, så kan vi åka in till Zoomäsan och kolla lite, äta ute och sen åka hem till mig och fika eller nåt. Fast för mig funkar det bara på helger och alla helger innan juli är uppbokade för mig, jobbigt att vara så ordningsam ;)
#607 - 15 juni 2006 19:03
Pannecke. jag tror att du menar hetenathera zosterfolia. Njae. den blommar inte... eller...

Jo, det är hög tid att styra upp nått. Åker gärna till kunsb. Kanske grilla????
#608 - 15 juni 2006 19:06
Mmm, vi skulle ju kunna åka ner till kusten, och dom som vill kan ju fiska (vi åker till nåt bra fiskeställe), och grilla.
#609 - 15 juni 2006 21:07
[QUOTE=brams]Pannecke. jag tror att du menar hetenathera zosterfolia. Njae. den blommar inte... eller...
[/QUOTE]

Jodå... den blommar ;)
#610 - 15 juni 2006 21:38
[QUOTE=jower]Jodå... den blommar ;)[/QUOTE]
ah, jag trodde du menade under ytan!...(som alla kunder =))
#611 - 16 juni 2006 07:41
Fiska och grilla låter trevligt, hur många mer än jag fiskar här?
MVH
Magnus
#612 - 16 juni 2006 07:51
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Dörjar mest efter makrill ;)[/COLOR][/FONT]
#613 - 16 juni 2006 14:51
Fiska låter trevligt :) .

/Jonas
#614 - 16 juni 2006 14:55
Fiska låter definitivt trevligt.
#615 - 16 juni 2006 14:58
ok... om man får dricka öl oxå ;)
#616 - 16 juni 2006 16:54
Jag kan ju fixa nåt att grilla och engångsgrillar så får ni ta me er fiskegrejer om ni vill. Så kollar jag nån plats vi kan vara på isf.
Vet ju inte när vi ska hinna med det, kanske, kanske, kanske går nån vardag också, absolut helst helg, men det blir som sagt tajt innan juli.
#617 - 16 juni 2006 23:01
Jag håller med Brams
#618 - 18 juni 2006 18:34
Jag fick nämligen en stängel med två knoppar på. Men sen är det nog någon fisk som har brutit av den... Grrrrrr...

[quote=jower]Jodå... den blommar ;)[/quote]
#619 - 18 juni 2006 18:36
Fisk är alltid gått, man äter det för sällan bara...

[quote=Tropfrog]Fiska och grilla låter trevligt, hur många mer än jag fiskar här?
MVH
Magnus[/quote]
#620 - 19 juni 2006 08:35
Ja e med på fiske och öl!!
#621 - 19 juni 2006 18:22
Jag är redo att följa med, hoppas att det blir ett datum då jag kan följa med...
#622 - 21 juni 2006 10:18
[quote=Tropfrog]Fiska och grilla låter trevligt, hur många mer än jag fiskar här?
MVH
Magnus[/quote]

Fiskar ofta och gärna, enda hobbyn som konkurrerar är öldrickning. Hänger på de planer som finns om det passar in i semester, barnafödande osv.

Har vi nåt förslag på datum?

/Johan
#623 - 21 juni 2006 11:34
9:e juli? fiske någonstans omkring Vallda Sandö, typ Gottskär, Lerkil eller om ni vet nåt annat bra ställe här ? Fiske efter Makrill främst och kanske lite Torsk och Havsöring :D
Fiske i Vallda Sandö nu är inte så bra iom att det är så långgrunt.
#624 - 29 juni 2006 20:04
Mattsve:

Kan du titta på dina privata medelanden...;)
#625 - 6 augusti 2006 20:31
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Snart dax att vakna ur sommardvalan ;)[/COLOR][/FONT]
#626 - 6 augusti 2006 23:05
jupp, jag tänkte att jag skulle styra upp nått i början av sep.
Finns det några förslag på aktiviteter?
#627 - 25 augusti 2006 20:30
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag vet att du har nå´t på G Brams ;) é det nå't datum du tycker vi skall boka in?[/COLOR][/FONT]
#628 - 26 augusti 2006 08:42
Ja, Brams har ju något superfräckt på gång..... Det måste vi kolla på!!

Ni är även välkomna på en fikaträff hemma hos mig i höst och
kolla på mitt nya 480-liters akvarium!

/Johan
#629 - 26 augusti 2006 18:03
Enligt brams blogg är han på semester nu, men han återkommer säkert med info.
#630 - 2 september 2006 22:11
tillbaka från semestern... karet såg ut som fan., jobbar på det i denna sekund.

Jag har några grejjer på G. Vet inte riktigt när bara. Jag har ganska mycket att stå i några veckor framöver och vet inte om jag har tid att styra upp nått.
Om ni känner abstinens så kanske ni kan klämma in en träff emellan!?
Några förslag?
#631 - 4 september 2006 16:52
lördag den 16 september är det storauktion i oslo, kan vi få ihop en bil?

Här hemma renoveras det för fullt, när sovrummet är färdigt skall akvariet in där så att vi kan renovera vardagsrummet. Sen skall förståss akvariet tillbaka igen. I samband med flytten skall jag inreda en del av sumpen för mina nyinköpta flodkantnålar, de lever i tätväxta biotoper så det får bli belysning i sumpen. Jag måste också ta tag i ett fuktproblem jag haft länge i skåpet. Det skall målas om invändigt, en skvättlist skall sättas upp, dörrarna bytas ut och fläktar skall instaleras. För att ordna cirkulationen mellan filtret och de nu tre karen i systemet på bästa sätt så skall sumpen borras, en fast deltecpump instaleras och pvc rör limmas. Sen funderar jag på att byta ut bottensubstratet också.

Phuuu, när hela projektet "pimp up my appartment" är färdigt är ni välkomna på möte hos mig.
MVH
Magnus
#632 - 5 september 2006 18:11
Jag kan inte den 16 nocember iaf.
#633 - 23 september 2006 09:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan vi inte gå och Bowla :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Inte för att det är så växtligt, men i alla fall :D[/COLOR][/FONT]
#634 - 23 september 2006 09:41
Sist jag bowlade fick jag 22p eler så. Jag är inte särskilt bra mao ;)
#635 - 23 september 2006 09:46
marcuspajp skrev:
Sist jag bowlade fick jag 22p eler så. Jag är inte särskilt bra mao ;)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]*S* jag är inte heller bra, men det är ju kul i alla fall ju.
Vi får väl "barn"-bowla med staket för rännorna ;)[/COLOR][/FONT]
#636 - 23 september 2006 11:24
Det är kul att bowla, jag är för.
#637 - 23 september 2006 13:48
Ja, varför inte, Jag är också värdelös på bowling, men på!
MVH
Magnus
#638 - 23 september 2006 15:43
Jag är också kass på det, men roligt är det.
#639 - 24 september 2006 20:11
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nå´n mer? Någon som har förslag om dag?[/COLOR][/FONT]
#640 - 25 september 2006 18:17
Jag vill följa med och bowla. När var det det skulle bli av?
#641 - 25 september 2006 18:35
Mitt förslag är inte denna vecka, men gärna nästa, vilken dag som helst.
#642 - 26 september 2006 10:01
DISCO BOWLING!!!!
hehehehe

Jag är helt klart med! Även om det inte blir disco bowling.....
#643 - 26 september 2006 14:51
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Finns det ingen bowlinghall med akvarie ;)[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#644 - 26 september 2006 14:57
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Finns det ingen bowlinghall med akvarie ;)[/COLOR][/FONT]

Det låter som en mycket farlig kombination om ni skall bowla där:p
#645 - 26 september 2006 14:59
Det låter som en mycket farlig kombination om ni skall bowla där:p

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]:p Ja, det har du nog rätt i :p[/COLOR][/FONT]
#646 - 26 september 2006 19:02
Starbowling kanske... Neonlus och massa musik..
#647 - 26 september 2006 20:52
jag har fortfarande "way over head" att göra, men jag kan följa med om ni styr upp! =)
#648 - 27 september 2006 06:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då blir det discobowling då:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fredag 6/10 kl. 18.00 (förslag, kom gärna med motbud)[/COLOR][/FONT]
Star Bowling

[:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102]
#649 - 27 september 2006 21:59
Kanon.
#650 - 28 september 2006 18:46
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då blir det discobowling då:[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fredag 6/10 kl. 18.00 (förslag, kom gärna med motbud)[/COLOR][/FONT]
Star Bowling

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kommer gör:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Maria + ev något av ynglen (stort eller litet vet jag inte ännu)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Några fler får vi väl vara om det skall bli kuligt :)[/COLOR][/FONT]

[:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102] [:-102]
#651 - 28 september 2006 19:07
Jag kommer gärna.
MVH
Magnus
#652 - 29 september 2006 10:51
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Discobowling med växtlingarna ;) [/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Fredag 6/10 kl. 18.00 (förslag, kom gärna med motbud)
[/COLOR][/FONT]Star Bowling

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Maria + ev något av ynglen (stort eller litet vet jag inte ännu)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Tropfrog[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Några fler får vi väl vara om det skall bli kuligt :)[/COLOR][/FONT]
#653 - 29 september 2006 18:51
Kan vi börja att tänka på nästa??

Malmö akvarieförening arrangerar 70 (eller var det 80?) års jubileum genom en akvarieutställning första helgen i Oktober. Jag har sett denna förenings utställningar förr och de är lätt värda ett besök. Jag tänker åka dit och då också passa på att besöka några butiker i malmö och eventuellt i köpenhamn. Besöker kanske malmö museum också?? Jag har då givetvis plats i bilen, finns det några mer än jag som vill dit?
MVH
Magnus
#654 - 29 september 2006 19:35
Jag ska dit med västgänget, men det skulle vara kul att ta en lite längre resa runt också. Jag ska nog ta min egen bil. Jag vill gärna besöka Zoogiganten, det ligger på vägen tror jag.

ang. bowlingen så vet jag inte om jag kan ännu, jag får återkomma
#655 - 29 september 2006 19:45
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tänkte oxå åka med västinggänget ner till Malmö. Det är planerat besök hos drd och Micke oxå (om dom vill ha oss hem till sig) ;)[/COLOR][/FONT]
#656 - 29 september 2006 19:48
Zoogiganten ligger ca 300 meter från e6an. En enormt stor butik som är duktiga på fåglar, smådjur och hundleksaker. Deras akvarieavdelning är sämre än standard, men deras utbud av saltvattenfisk är imponerande, dock inte alltid kvalitén. För växtakvaristen är där inte mycket att hämta. Givetvis kan vi svänga in om där också.
MVH
Magnus
#657 - 29 september 2006 20:12
så om jag är på akvariemässan och ser en hord göteborgare.. ja då ska jag hålla mig ur vägen:D
#658 - 29 september 2006 20:13
Sintei skrev:
så om jag är på akvariemässan och ser en hord göteborgare.. ja då ska jag hålla mig ur vägen:D

[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi är inte så farliga som vi låter :p[/COLOR][/FONT] [/LEFT]
#659 - 1 oktober 2006 11:24
[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi är inte så farliga som vi låter :p[/COLOR][/FONT] [/LEFT]

Jo de ä vi! :P

Jag kan nog komma på fredag... tar nog med mig frugan också.
#660 - 1 oktober 2006 13:43
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Discobowling med växtlingarna ;)

[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Fredag 6/10 kl. 18.00 (förslag, kom gärna med motbud)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke
Tropfrog
Herr & Fru jower[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Nå´n som tror/vet om man skall förboka?[/COLOR][/FONT]
#661 - 1 oktober 2006 14:34
Kan inte den 6/10, men Tropfrogs förslag skulle jag gärna hänga me på om nån annan vill me. Var det helgen idag eller är det 7-8 oktober?
Jag kan endast följa med om det är den 8 oktober/10 :) Låter annars skitkul!!! :D
#662 - 1 oktober 2006 18:46
Leonard skrev:
Kan inte den 6/10, men Tropfrogs förslag skulle jag gärna hänga me på om nån annan vill me. Var det helgen idag eller är det 7-8 oktober?

Jag kan endast följa med om det är den 8 oktober/10 :) Låter annars skitkul!!! :D

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Akvarieutställningen i Malmö är den 3-5/11 om det var i samband med den som det skulle åkas förbi Zoogiganten.[/COLOR][/FONT]
#663 - 1 oktober 2006 19:03
Tack Maria för klargörandet. Jag hade väl lite bråttom när jag skrev.
MVH
Magnus
#664 - 1 oktober 2006 20:21
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Länk till Zoogiganten[/COLOR][/FONT]
#665 - 2 oktober 2006 13:19
bah.. typiskt.. nu hade jag tydligen annat planerat på fredag... så jag får avboka. :(
#666 - 2 oktober 2006 17:13
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Akvarieutställningen i Malmö är den 3-5/11 om det var i samband med den som det skulle åkas förbi Zoogiganten.[/COLOR][/FONT]

Aha, vilken tur! :)
#667 - 3 oktober 2006 16:20

[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Fredag 6/10 kl. 18.00 (förslag, kom gärna med motbud)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Maria [/COLOR][/FONT]
Tropfrog

[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Blir vi inte fler än så här så behövs det knappast någon förbokning.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Kom igen nu!!![/COLOR][/FONT]
#668 - 3 oktober 2006 19:25
Det visade sig tyvärr att jag precis som jower har annat planerat på fredagen :(
#669 - 4 oktober 2006 10:10
Kan inte denna gången.
Skall ni gå på discobowling en fredag så räkna med att förboka. Finns ett ställe nära där jag bor och där behöver man i alla fall boka flera veckor i förväg.

/Johan
#670 - 4 oktober 2006 16:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det verkar inte vara någon större uppslutning, vad säger ni, boka eller byta datum så fler kan gå med???[/COLOR][/FONT]
#671 - 4 oktober 2006 16:47
Kanske inte skulle vara en dum idé att byta datum.
#672 - 4 oktober 2006 19:37
Pannecke skrev:
Kanske inte skulle vara en dum idé att byta datum.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Prexis, roligare om fler kan hänga på. Några förslag någon![/COLOR][/FONT]
#673 - 5 oktober 2006 20:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då blåser vi av morgondagen. Ni får gärna bekräfta.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan den 20:e kanske vara ett alternativ?[/COLOR][/FONT]
#674 - 5 oktober 2006 20:40
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då blåser vi av morgondagen. Ni får gärna bekräfta.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan den 20:e kanske vara ett alternativ?[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jupp[/COLOR][/FONT]
#675 - 5 oktober 2006 22:45
japp. 20:e låter bra för min del.
#676 - 7 oktober 2006 16:59
Nyförvärv

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Inhandlat idag :D[/COLOR][/FONT]
#677 - 7 oktober 2006 17:10
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Inhandlat idag :D[/COLOR][/FONT]

Snyggt. Vad är det för nå´t, altså vad har den för namn.
#678 - 7 oktober 2006 18:37
Pannecke skrev:
Snyggt. Vad är det för nå´t, altså vad har den för namn.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, heter gör den. Vad exakt vet jag inte, men det är en Crinum-lök. Finns säkert nå´n som vet namnet :)[/COLOR][/FONT]
#679 - 7 oktober 2006 19:22
Crinum natans mycket vacker Maria
#680 - 7 oktober 2006 20:11
peterhaack skrev:
Crinum natans mycket vacker Maria

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack Peter :)[/COLOR][/FONT]
#681 - 14 oktober 2006 11:27
Fredagar denna månad är tyvärr körda för mig.
#682 - 14 oktober 2006 16:49
Jag kan den 20e efter kl 18:30.
MVH
Magnus
#683 - 14 oktober 2006 18:38

[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Fredag 20/10 kl. 19.00 [/COLOR][/FONT]
Star Bowling

Tropfrog
Lenmar

[/COLOR][/FONT]
#684 - 15 oktober 2006 17:41
Kan ju inte denna gången heller, typ upptaget varje helg nu.

Men blir det nåt med Malmö eller? Hade vart bra om vi kunde bestämma oss snart för annars så åker ag till Dals-land och går på 50-års party =)
Jag tycker det hade vart skitkul å åka till Malmö akvarieförenings utställning och sen kanske åka till nån akvarieaffär i Malmö. Nån som ska dit?
#685 - 15 oktober 2006 19:04
Leonard skrev:
Jag tycker det hade vart skitkul å åka till Malmö akvarieförenings utställning och sen kanske åka till nån akvarieaffär i Malmö. Nån som ska dit?

jag ska dit!

Men å andra sidan, jag bor ju i Malmö :p
#686 - 16 oktober 2006 13:55
Jag skall till Malmö i vilket fall. Så vi kan väl börja med anmälning till det.
Vi åker på tidig lördagmorgon den 4/11e och besöker ett par butiker i Helsingborg, Lomma och Malmö på vägen ner. Sen blir det Malmö museums akvarieutställning och Malmö akvarieförenings utställning. Hemfärd vid 18, middag på vägen, tillbaka till Götet vid 22 (Grovt räknat).

Hitentills:
Tropfrog med dam.
Leonard (?)

MVH
Magnus
#687 - 17 oktober 2006 10:38

Fredag 20/10 kl. 19.00 [/COLOR][/FONT]
Star Bowling [FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]var tyvärr fullbokat, nå't annat förslag??
Kanske http://gbg.hardrock.se/info/bowling/
[/COLOR][/FONT]
Tropfrog
[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ingen mer som vill hänga på???

[/COLOR][/FONT]
#688 - 17 oktober 2006 15:19
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då har jag fixat och trixat lite själv, hoppas det blir bra :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 st banor är bokade på Hard Rock Café kl. 19.00 på fredag 20/10[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag föreslår att vi träffas där vid 18.45[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]http://gbg.hardrock.se/info/bowling/[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kommer gör:
Maria
[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke
Tropfrog
[/COLOR][/FONT]
[COLOR=red][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag måste boka av den extra banan senast på torsdag.[/COLOR][/FONT]
[/COLOR]
#689 - 17 oktober 2006 19:48
Sintei skrev:
jag ska dit!

Men å andra sidan, jag bor ju i Malmö :p

Malmöiter få la inte läsa den här götebösstråden?? :)

Det blir varken Malmö eller bowling för min del

/Johan
#690 - 17 oktober 2006 21:03
Jodahl skrev:
Malmöiter få la inte läsa den här götebösstråden?? :)

Det blir varken Malmö eller bowling för min del

/Johan

Vi i Skåne kollar bara in vilka de släpper in vid gränsövergången hehe *skoj*

Jag tänkte kolla in utställningen med om det hinns med... ha det kul med racet.
#691 - 18 oktober 2006 12:21
Sry, jag har häcken full, ingen bowling för mig!... kanske kan bli en malmötripp dock! vad är det vi ska se???
#692 - 18 oktober 2006 15:58
Malmö akvarieförening fyller år och arrangerar en utställning under en helg för att fira. Jag har varit på deras utställningar innan och tycker att de håller en mycket hög klass.
MVH
Magnus
#693 - 18 oktober 2006 19:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då har jag fixat och trixat lite själv, hoppas det blir bra :)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 st banor är bokade på Hard Rock Café kl. 19.00 på fredag 20/10[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag föreslår att vi träffas där vid 18.45[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]http://gbg.hardrock.se/info/bowling/[/COLOR][/FONT]

Maria

Tropfrog

[/COLOR][/FONT]

[COLOR=red][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag måste boka av den extra banan senast på torsdag.[/COLOR][/FONT]

[/COLOR]

Skall vi bara bli tre stycken som skall gå och bowla, eller skall vi skuta upp det en gång till.
#694 - 18 oktober 2006 19:11
Pannecke skrev:
Skall vi bara bli tre stycken som skall gå och bowla, eller skall vi skuta upp det en gång till.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lite synd att det inte blir fler, men oxå lite synd att det inte blir alls oxå.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad tycker ni? [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag får boka av imorgon, vill bara veta om jag skall boka av en eller båda banorna.[/COLOR][/FONT]
#695 - 18 oktober 2006 20:27
Anna kommer med också, så blir vi åtminstonde 4.
MVH
Magnus
#696 - 18 oktober 2006 21:29
Det är städdag i området på lördag, så jag måste upp tidigt.

Sen har jag det väldigt kärvt ekonomiskt också pga. saltvattenskaret. :(
#697 - 19 oktober 2006 06:17
Tropfrog skrev:
Anna kommer med också, så blir vi åtminstonde 4.

MVH

Magnus

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kalajs Magnus :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 st banor är bokade på Hard Rock Café kl. 19.00 på fredag 20/10
Jag föreslår att vi träffas där vid 18.45

[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]http://gbg.hardrock.se/info/bowling/[/COLOR][/FONT]

Maria
Tropfrog[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][COLOR=red]Anna

Blir vi fler? Ni har dagen på Er, annars bokar jag av en bana ikväll. Eller skall vi vara 2 på varje bana??
[/COLOR]
[/COLOR][/FONT]
#698 - 19 oktober 2006 15:52
Tropgrog: Jag kör ju inte bil, så om fler ska ner till Malmö hänger jag gärna på =)

Så SÄG TILL OM NI SKA NER TILL MALMÖ NU DÅ!!!!
#699 - 19 oktober 2006 18:17
Har du bara bokat bana? De har ju bowlingpaket, med mat också. Deras hamburgare lär vara Göteborgs bästa. Går det att ordna i efterhand?

Leonard: Eftersom intresset är så lågt så tror jag att jag åker med zoopetklubväst istället, sorry.
MVH
Magnus
#700 - 19 oktober 2006 18:33
Tropfrog skrev:
Har du bara bokat bana? De har ju bowlingpaket, med mat också. Deras hamburgare lär vara Göteborgs bästa. Går det att ordna i efterhand?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, har bara bokat bana, dom hade lite fullt i restauranten, men det kanske går att få sig en liten bit mat i alla fall :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det räcker nog med en bana väl, är det OK att jag bokar av den andra??
Jag kan ju kolla om dom har med mat oxå, nu när vi inte är så många.[/COLOR][/FONT]
#701 - 19 oktober 2006 19:23
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nu har jag bokat av bana 2, det gick inte att ta paketet med hamburgare, mininum 6 st. Hoppas det blir bra änndå.[/COLOR][/FONT]
#702 - 20 oktober 2006 20:09
Vad blev kvällen highscore??
#703 - 20 oktober 2006 21:35
Jodahl skrev:
Vad blev kvällen highscore??

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det vet bara vi som var där :p[/COLOR][/FONT]
#704 - 21 oktober 2006 08:18
Min ödmjukhet förbjuder mig att berätta vem som vann ;)
MVH
Magnus
#705 - 21 oktober 2006 09:52
Jag tyckar att vi allihopa var vinnare. Vi hade ju trevligt.
#706 - 21 oktober 2006 12:30
Tropfrog skrev:
Min ödmjukhet förbjuder mig att berätta vem som vann ;)

MVH

Magnus

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jaja, och vem var det som satte din första strike då??:p[/COLOR][/FONT]
#707 - 23 oktober 2006 21:39
Ja. Vem var det? ;)
#708 - 28 december 2006 23:13
Inte dags att göra nåt snart, typ efter nyår?
#709 - 28 december 2006 23:55
Nästa träff kommer att preliminärt se ut så här:

Vi träffas på Zoo Kompaniet vid 18:00. Jag och Johan (Jower) kommer att finnas på plats för enbart oss och försöker att hjälpa så gott det går. Tanken är att vi ska kolla på vissa tillbehör (gödning, co2 tillbehör, sten osv.) och även nån setup (kommer att finnas minst två kar som man kan klassa till vår genre).
Det kommer att finnas tillfälle att handla åtminstone växter till 40%, men kanske även annat till bra priser.

Efter detta (ca 19:00) kommer vi flytta oss hem till mig (ganska närma, 15min att gå i värsta fall) Där tar vi en fika och en kik på mina kar (det har hänt endel sen sist, både ny teknik, design och akvarium.) Vi kommer bla annat att få se en mäktig trådalgs setup ;).
Eftersom jag inte är särskilt duktig på att baka så blirdet nog köpfika (om inte nån annan erbjuder sig) ;)
Jag hade kanske även tänkt mig att vi skulle få igång byteshandeln lite. Så om det är nån som sitter på kvantiteter eller kavliteeer för den delen, ta med och byt eller skänk till den som inte är gjord av pengar.

jag har tänkt mig typ den 25:e januari... har inte kollat så mycket på datumet än men...
Då har jag fått bra med tid på mig att beställa hem saker om nått speciellt önskas + att jag har hunnit få ordning på mitt nya Showcase.

OBS! Allt ovan är inte spikat, jag återkommer innan det nya året med besked.
Sista anmälning om man med säkerhet vill handla måste dock ske minst 10 dagar innan träffen.
#710 - 29 december 2006 14:48
Det låter kul! Jag är med isf, än så länge. Blir kanske jobbigt med en torsdag, mitt i veckan, men det får jag la ordna.

Nästa träff kanske ni vill komma ner till mig och kolla karen, äta, m.m.
Hade kanske vart kul o åka ner till havet o grilla eller nåt också. det tar vi senare...
#711 - 29 december 2006 21:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kommer gärna med :)[/COLOR][/FONT]
#712 - 29 december 2006 21:05
Jag med!
#713 - 29 december 2006 21:06
Jag hänger på om inget annat kommer upp.
#714 - 29 december 2006 23:26
Kul att denna tråd lever igen!

Låter ju kanon Brams, jag är på.

/Johan
#715 - 30 december 2006 01:21
OBS! Datumet är fortafarande prelliminärt!

Anmälda till "Växtakvaristträff" den 25:e januari kl 18:00 är:
Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
#716 - 31 december 2006 14:47
jag med!
#717 - 31 december 2006 14:54
Jag är på.
Börjar väll bli dags att träffa andra med samma intresse.
#718 - 31 december 2006 16:10
OBS! Datumet är fortafarande prelliminärt!

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
#719 - 3 januari 2007 10:45
Jag kommer gärna med också. I väntan på den dagen så kan jag nämna att Gbg akvarieförening har ett växtföredrag den 9e med Ronny Stolt och Björn Johansson. Jag har läst en del artiklar med Ronny Stolt och jag kan tänka att det blir ganska så mycket 70tal, lowtec och lite hokuspokus. Jag tänker åka dit...Fler?
MVH
Magnus
#720 - 3 januari 2007 16:29
Tropfrog skrev:
Jag kommer gärna med också. I väntan på den dagen så kan jag nämna att Gbg akvarieförening har ett växtföredrag den 9e med Ronny Stolt och Björn Johansson. Jag har läst en del artiklar med Ronny Stolt och jag kan tänka att det blir ganska så mycket 70tal, lowtec och lite hokuspokus. Jag tänker åka dit...Fler?

MVH

Magnus

Vad kostar det? Måste man vara medlem?
Kjell Fohrman
Administrator
#721 - 3 januari 2007 17:38
brams skrev:
Vad kostar det? Måste man vara medlem?

Det kostar nog inget. Bägge föredragshållarna kommer från föreningen och då brukar det inte kosta något - men fikat kostar 25 spänn och sen säljs det alltid lite lotter.

Själv har jag hört Ronny hålla många föredrag och han är duktig och intressant att lyssna på - jag är dock inte säker på att jag dyker upp för jag har hört hans växtföredrag rätt många gånger nu;)
Men för er som inte gjort det - rekommenderar jag definitivt att ni går dit
#722 - 3 januari 2007 18:43
ok, jag dyker nog upp... lite beroende på `vilken tid det börjar.
#723 - 3 januari 2007 20:50
Jag tar mig friheten att kopiera informationen från förstasidan rakt av:

2007-01-09
Växtföredrag
Arrangör: Göteborgs Akvareförening

Program: Växtföredrag - föredragshållare Ronny Stolt och Björn Johansson
Tid: Tisdagen den 9 januari kl. 19.00
Plats: Spårvägssällskapet Ringlinien, Gårdahallen, J Sigfrid Edströms Gata 2, Göteborg
Mer info finns på http://hem1.passagen.se/gaf1/

MVH
Magnus
#724 - 3 januari 2007 21:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Tycker definitivt det verkar intressant. Tror jag skall dit. Maria - det är en TISDAG!! ;)[/COLOR][/FONT]
#725 - 3 januari 2007 21:55
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tycker definitivt det verkar intressant. Tror jag skall dit. Maria - det är en TISDAG!! ;)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tycker oxå definitivt det verkar intressant, skall försöka få familjen att tycka det är OK att jag är borta både Måndag och Tisdag ;) jag vill definitivt med.[/COLOR][/FONT]
#726 - 3 januari 2007 22:03
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag har fått OK av min familj! :) Så nu hänger det på dig!! :D[/COLOR][/FONT]
#727 - 3 januari 2007 22:09
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag har fått OK av min familj! :) Så nu hänger det på dig!! :D[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Eller på min gube :p [/COLOR][/FONT]
#728 - 4 januari 2007 18:29
Jag vill gäärna var med på växtakvaristträffen :D
#729 - 4 januari 2007 18:50
Snäckan skrev:
Jag vill gäärna var med på växtakvaristträffen :D

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Har mamma sagt OK då ;)[/COLOR][/FONT]
#730 - 4 januari 2007 21:13
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Har mamma sagt OK då ;)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Japps!! Och jag har fått frigång på tisdag ;)[/COLOR][/FONT]
#731 - 5 januari 2007 09:37
OBS! Datumet är nu bestämt!!!! =)

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan

Jag kommer att dyka upp på föredraget, ska försöka att gå lite tidigare från jobbet så jag kan komma i tid.
Jag anser inte att vi behöver köra nån anmälan för detta. Vi kan väl bara samlas där utanför el liknande !?
#732 - 7 januari 2007 20:34
Hej! Jag kommer gärna på växtakvaristträffen! Jag heter Erik Mattsson och jag har precis börjat med växtakvarium. Det var min kompis Christian Brams som ledde mig in i dessa våta världar och det känns spännande och utmanande! Det ska bli roligt att få träffa fler entusiaster! Vi ses den 25!
#733 - 8 januari 2007 13:41

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
Erikottovaldemar (välkommen, se till att få med dig din bror också.)
#734 - 9 januari 2007 07:46
Oj!!

Jag jobbar visst sent idag. Kan inte komma på förderaget. Jag är inte riktigt van vid att ta med arbetstiden i beräkningarna när jag planerar eftermiddagsaktiviteter.
MVH
Magnus
#735 - 9 januari 2007 09:14
Tropfrog skrev:
Oj!!

Jag jobbar visst sent idag. Kan inte komma på förderaget. Jag är inte riktigt van vid att ta med arbetstiden i beräkningarna när jag planerar eftermiddagsaktiviteter.

MVH

Magnus

OK, jag kommer att dyka upp iaf. Är det nån mer som kommer från denna tråden?
Jag ska försöka att reda ut vart det är också!...
#736 - 9 januari 2007 11:46
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tänkte oxå komma, åså Lenmar. Ska jag plocka upp dig?[/COLOR][/FONT]
#737 - 9 januari 2007 12:48
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tänkte oxå komma, åså Lenmar. Ska jag plocka upp dig?[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ja, snälla, om du har tid... [:o] (så slipper jag köra fel... :rolleyes:)[/COLOR][/FONT]
#738 - 9 januari 2007 13:36
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ja, snälla, om du har tid... [:o] (så slipper jag köra fel... :rolleyes:)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hinner du hem emellan?[/COLOR][/FONT]
#739 - 9 januari 2007 14:43
jag kommer tyvärr int eheller komma. det dök up enn annan grej som mättar ekot i min plånbok =). Det gäller att prioritera!
#740 - 9 januari 2007 18:44
Den 25:e januari, är den nån som kör förbi gbg station eller järntorget, så får ni gärna hätma upp mig, så slipper mina föräldrar köra dit iaf =)
#741 - 9 januari 2007 19:03
Det kan hända att jag kan ta den vägen... Vilket håll ska vi efter centrum?
#742 - 9 januari 2007 19:58
Gamlestan...
Kjell Fohrman
Administrator
#743 - 9 januari 2007 21:13
Och var höll alla till som skulle komma på växtmötet idag:(
Jag hade inte tänkt att åka dit men så blev det i alla fall och det var ett trevligt möte med mycket växtsnack och en auktion med en massa fina växter till fyndpris
#744 - 9 januari 2007 21:20
flikar in här med då, om Marie och jag orkar så tittar vi med förbi...
;)
#745 - 9 januari 2007 21:35
jag hänger på den 25:e !
#746 - 9 januari 2007 21:50
Och var höll alla till som skulle komma på växtmötet idag:(

Jag hade inte tänkt att åka dit men så blev det i alla fall och det var ett trevligt möte med mycket växtsnack och en auktion med en massa fina växter till fyndpris

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja du! Det bidde avhopp av mig och Maria oxå i sista stund. Jag får se fram emot den 25:e istället. :)[/COLOR][/FONT]
#747 - 9 januari 2007 22:51
Jag åker förbi stationen, eller skall vi bestämma Nilseriksonsterminalen.
#748 - 15 januari 2007 23:37

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
MagicFingers & Marie (om dom orkar!!!!)
Bootin
#749 - 17 januari 2007 18:32
Ja å Ypzilon kommer också om det går bra.
#750 - 17 januari 2007 21:51
scorpion skrev:
Ja å Ypzilon kommer också om det går bra.

självklart så är ni välkommna, men vem är du? =)
Vad det gäller ypzilon så håller han väl mest på med påfåglar om jag minns rätt.!.
Kanske kombinderad växtakvarist??
#751 - 18 januari 2007 13:02
hallå christian jag kommer gärna, adam
#752 - 18 januari 2007 20:57
Du fixade en tub å näring åt mig i höstas.:)
#753 - 18 januari 2007 21:46

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
Bootin
scorpion
ypzilon
darkdark
#754 - 18 januari 2007 21:58
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]det blir änna trångt ;)[/COLOR][/FONT]
#755 - 18 januari 2007 22:11
woho

brams skrev:

Brams

Jower

Leonard

Maria-sjöjungfru

Mattsve

Pannecke

Jodahl

Marcuspajp

Cryfish

Tropfrog

Snäckan

Bootin

scorpion

ypzilon

darkdark

Ja e på me;) //Johan
#756 - 18 januari 2007 22:18
jäklar va många vi blir!
#757 - 19 januari 2007 08:37
[QUOTE=brams]Vi träffas på Zoo Kompaniet vid 18:00. Jag och Johan (Jower) kommer att finnas på plats för enbart oss och försöker att hjälpa så gott det går. Tanken är att vi ska kolla på vissa tillbehör (gödning, co2 tillbehör, sten osv.) och även nån setup (kommer att finnas minst två kar som man kan klassa till vår genre).
Det kommer att finnas tillfälle att handla åtminstone växter till 40%, men kanske även annat till bra priser.

Efter detta (ca 19:00) kommer vi flytta oss hem till mig (ganska närma, 15min att gå i värsta fall) Där tar vi en fika och en kik på mina kar (det har hänt endel sen sist, både ny teknik, design och akvarium.) Vi kommer bla annat att få se en mäktig trådalgs setup ;).
Eftersom jag inte är särskilt duktig på att baka så blirdet nog köpfika (om inte nån annan erbjuder sig) ;)[/QUOTE]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Eftersom vi är så många så får vi väl hjälpas åt med att fixa fika.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan ta med mig muffins eller nå´t sån't[/COLOR][/FONT]
#758 - 19 januari 2007 09:59

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
Bootin
scorpion
ypzilon
darkdark
bubbelmjukisjohan

> jättebra maria! Jag står för kaffe/the/läsk och köpebrö.
#759 - 19 januari 2007 16:13
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Eftersom vi är så många så får vi väl hjälpas åt med att fixa fika.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan ta med mig muffins eller nå´t sån't[/COLOR][/FONT]

Jag kan bjussa på 4 liter mäsk att skölja ner muffinsen med.:)
#760 - 19 januari 2007 16:34
brams skrev:
självklart så är ni välkommna, men vem är du? =)

Vad det gäller ypzilon så håller han väl mest på med påfåglar om jag minns rätt.!.

Kanske kombinderad växtakvarist??

Jag har ett 100l kar med guppys och ett gäng körsbärsräkor, det håller på att utvecklas till ett växtkar. :)
#761 - 20 januari 2007 10:10
Jodahl skrev:
Jag kan bjussa på 4 liter mäsk att skölja ner muffinsen med.:)

Tanken är inte att det ska bli ett fylleslag hemma hos mig...
Annars så var det ju generöst!!! ;)
#762 - 20 januari 2007 10:14
ypzilon skrev:
Jag har ett 100l kar med guppys och ett gäng körsbärsräkor, det håller på att utvecklas till ett växtkar. :)

ahh ok, KUL! välkommen,..
(vet inte vart jag har fått detdär med Orcarna från!?.)
#763 - 20 januari 2007 15:35
Ja kör ett 540 med lite växter det e tänkt att minna diskusar ska flytta det snart.
Ja funderar på en PH-Controller vilken kan ni rekomendera?
#764 - 20 januari 2007 20:16
brams skrev:
ahh ok, KUL! välkommen,..

(vet inte vart jag har fått detdär med Orcarna från!?.)

Jag har Oscars, så du har bra koll. =)
De går i mitt 540L, tillsammans med valisneria och cyano...
#765 - 23 januari 2007 16:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]lyfter lite, snart torsdag :)[/COLOR][/FONT]
#766 - 23 januari 2007 20:45
Är det någon mer som vill ha sjuts från NilsEriksTerminalen? Jag skall hämta Leonard där och har en plats över.
Kjell Fohrman
Administrator
#767 - 24 januari 2007 16:23
Detta är ett forum ingen annonsbörs - ett antal inlägg är deletade
#768 - 24 januari 2007 16:23
Är det ok för en som inte har något växt kar att komma med på er träff
#769 - 24 januari 2007 16:46
cobra - Så länge du är intresserad av att växterna i ditt kar ska må bra eller att du har nått utbyte av dom andra "växtakvaristerna" så är du välkommen!
#770 - 24 januari 2007 16:48
Det blir rekordmånga imorgon.... tror att det kan vara marias muffins som lockar?!? :)
#771 - 24 januari 2007 16:49
Ja kan ta med mig en back med julmust.
#772 - 24 januari 2007 16:51
så klart jag kan ta med sockerkaka eller något som annika bakar...
#773 - 24 januari 2007 18:39
Detta händer imorgon (25/1):

Vi träffas på Zoo Kompaniet vid 18:00. Jag och Johan (Jower) kommer att finnas på plats för enbart oss och försöker att hjälpa så gott det går. Tanken är att vi ska kolla på vissa tillbehör (gödning, co2 tillbehör, sten osv.) och även nån setup (kommer att finnas minst två kar som man kan klassa till vår genre).
Det kommer att finnas tillfälle att handla växter till 40%, men kanske även annat till bra priser.

Efter detta (ca 19:00) kommer vi flytta oss hem till mig (ganska närma, 15min att gå i värsta fall) Där tar vi en fika och en kik på mina kar (det har hänt endel sen sist, både ny teknik, design och akvarium.) Vi kommer bla annat att få se en mäktig trådalgs setup .
Eftersom jag inte är särskilt duktig på att baka så står jag för köpfika (Kakor) samt kaffe/te och läsk.
Maria-sjöjungfru har lovat muffins eller nåt sånt, cobra kanske kan få med sig en sockerkaka om han varit snäll hemma och scorpion en back julmust. Är det nån mer som känner att dom har oanade bakegenskaper så är detta ett tillfälle att stila. Jag antar att det som inte blir uppätet kommer att stanna här hos mig =)

Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
Bootin
scorpion
ypzilon
darkdark
bubbelmjukisjohan
Cobra
#774 - 24 januari 2007 19:57
brams skrev:
Det blir rekordmånga imorgon.... tror att det kan vara marias muffins som lockar?!? :)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske det du ;)[/COLOR][/FONT]
#775 - 25 januari 2007 13:15
Jag kommer eftersom du lät så övertygande i telen brams ;)
#776 - 25 januari 2007 13:18
Det blir Annikas bannankaka som ni får smaka i kväll...
#777 - 25 januari 2007 13:52
cobra skrev:
Det blir Annikas bannankaka som ni får smaka i kväll...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]...åsså mina muffins oxå :) Hittar du nu då?? :p[/COLOR][/FONT]
#778 - 25 januari 2007 14:43
Brams
Jower
Leonard
Maria-sjöjungfru
Mattsve
Pannecke
Jodahl
Marcuspajp
Cryfish
Tropfrog
Snäckan
Bootin
scorpion
ypzilon
darkdark
bubbelmjukisjohan
Cobra
Growl

Samtliga ska få smaka på fikat!
#779 - 25 januari 2007 18:08
Sicka tråkmånsar! Ni borde ju blogga direkt därifrån så man kunde vara med på ett litet hörn.. :)
#780 - 25 januari 2007 19:46
Det där låter som ett toppenupplägg! Det kan ni väl göra om någon gång? Typ inte en torsdag? :D
Har börjat köpa på mej växter och jobbar på att balansera näring och sånt... men behöver massor av hjälp märker jag.... :p
Ni kanske känner igen resultatet från min strömavbrottskrash:
[CENTER][ATTACH]4989[/ATTACH]
Mäktigt! :D
[/CENTER]
#781 - 25 januari 2007 23:04
tack för idag alla. Hoppas att ni hadde det trevligt och att alla är nöjda. själv har jag tryckt i mig den sista biten banankaka och packat muffins i lunchlådor :)
Nästa gång ska vi träffas hos leonard i Kungsbacka. Han får själv bestämma när var och hur!
#782 - 25 januari 2007 23:41
kul att träffa er alla idag, och sjysst christian att vi fick köpa massa fina växter billigt också! banankakan var asgo och även jätteportionen kinamat från andra sidan gatan..
#783 - 25 januari 2007 23:51
Lyckad träff!!! =) jag återkommer till zookompaniet i helgen nu, för att köpa stenarna, tror jag...
de var kul att träffa alla.

Nästa gång hos mig då: det kommer bli en helg iaf, typ första eller andra i mars blir nog bra, vi får la se senare...
#784 - 26 januari 2007 07:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack alla för igår, kanontrevligt :D[/COLOR][/FONT]
#785 - 26 januari 2007 08:44
leo- jag jobbar ojämna helger, bara så att du vet!
(ganska säker på att tropfrog också gör det)
#786 - 26 januari 2007 08:49
Ok, då får det väl bli helgen v.10, på lördag kanske, jag vet inte om affärerna har öppet på söndag och så.
#787 - 26 januari 2007 14:08
Trevlig träff, goda muffins!
Vad var nu namnet på växten som någon (Magicfingers??) skänkte bort? Inte flytväxterna eller spikbladet, utan den andra stängelväxten.

/johan
#788 - 26 januari 2007 15:33
shinnersa.
kolla på tropicas hemsa.
#789 - 26 januari 2007 15:39
Jäklar vad min Eriocaulon setaceum växer!!! ;) Nej, men den är ännu inte död iaf =) Kul om den tar sig, kanske byter ut den mot Myriophyllumen eller Limnophilan isf...
#790 - 26 januari 2007 21:08
Tack Christian för igår :) Herr Mossboll är kung i burken hehe
#791 - 26 januari 2007 21:59
Jag vill också tacka för igår, åkte hem och puttade i växterna. Det kan nog bli fint. Nu blir det bara att jaga tag i ett CO2 system. En tub i alla fall.
#792 - 27 januari 2007 14:34
Jag glömde bort det totalt. :/

Jag hade nog lite mycket förra veckan med läckage och så..
#793 - 28 januari 2007 16:49
kolla vad jag kan...
#794 - 28 januari 2007 21:11
cobra skrev:
kolla vad jag kan...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad duktig du é :p[/COLOR][/FONT]
#795 - 28 januari 2007 22:19
cobra skrev:
kolla vad jag kan...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jaaklars, va du kan!![/COLOR][/FONT]
#796 - 15 februari 2007 19:34
Hej Leonard och resten av gänget, när blir nästa träff?
#797 - 16 februari 2007 16:44
ja, dags att börja planera! =)

Det kommer blir nån helg iaf, troligen en ojämn vecka, eftersom att många av er jobbar under helgerna, jämna veckor.

söndagen v. 10 eller v.12, vilket passar er bäst? Det är iaf någon av de 2 dagarna som är aktuella =)

Då kan ni komma till mig, så åker vi kanske nånstans och gör nåt och sen hem till mig och kollar in mina kar och fikar/äter, typ.

Anlämda till Leonard-träff är:
Leonard
#798 - 16 februari 2007 16:45
Så länge det inte är påsk så kan vi bara vi får lite förvarning :)
#799 - 16 februari 2007 17:36
Anlämda till Leonard-träff är:
Leonard
Lena (?)
#800 - 16 februari 2007 19:48
Ska vi säga den 25:e mars (2007), sön v.12 så länge. Så får ni säga emot om det inte alls många som kan. Så blir det inte så "vilset" med 2 olika datum.

Alltså växtträff i Kungsbacka hos mig.
#801 - 16 februari 2007 22:18
Jag kan inte se något som hindrar att jag och Mattsve kommer då.
#802 - 17 februari 2007 16:06
ok! =)

Anlämda till Leonard-växtakvaristträff, 25:e mars:
Leonard
Lena och Mattsve
#803 - 23 februari 2007 23:44
cobra skrev:
kolla vad jag kan...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan oxå lite :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Men inte komma med den 25:e tyvärr.[/COLOR][/FONT]
#804 - 24 februari 2007 12:03
Dålig respons här nu...

Jag har min "Klassfest" den 24:e mars. Alla som jag gick ut nian med ska nu, 10 år efter träffas...
Jag skulle vilja komma men om jag känner mig rätt så kommer det att ta emot att stiga upp och sätta sig i bilen i 2 timmar så jag hinner hem i tid.... sry.

Maria- schnyggt.
#805 - 24 februari 2007 15:40
okej, då kanske vi får ändra till den 11:e mars, söndag vecka 10?

Funkar det bättre isf? Annars kanske det är flera som kan komma den 25:e?
#806 - 1 mars 2007 07:21
vi säger sön v.10, 11:mars.

SÄG TILL OM NI KOMMER ELLER INTE KOMMER!

Det verkar inte direkt hett på den här fronten, finns det intresse?
#807 - 1 mars 2007 08:57
Jag hänger gärna på! Har inte varit med i dessa diskutioner men är definitivt intresserad. Någon som skall åka från Torslanda?
#808 - 1 mars 2007 11:10
Anmälda till växtakvarist-träff hos Leonard, sön v.10, 11:e mars är:
Leonard
Svanvik
#809 - 1 mars 2007 11:11
Mattsve och ni, kan ni också den 11:e mars?
Brams?
Maria?
mm?
#810 - 1 mars 2007 12:15
Jag tror jag/vi kan får konsultera min pojkväns kalender när han kommer hem från jobbet.
#811 - 1 mars 2007 16:33
jupp, jag kan nog med all säkerhet.
#812 - 1 mars 2007 18:18
okej! =)

Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
#813 - 1 mars 2007 20:51
Jag kommer också.
MVH
Magnus
#814 - 1 mars 2007 22:09
Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
Tropfrog

Alla ni Johan:ar? och andra?
#815 - 1 mars 2007 22:55
-Leo- PM:a alla som var med på den andra träffen... tror att det är många som vill va med men som inte är här frekvent!.
Skicka en inbjudan =)
#816 - 2 mars 2007 07:18
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan inte på lördag men söndag den 11:e kan jag hänga på :)[/COLOR][/FONT]
#817 - 2 mars 2007 08:45
Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
Tropfrog
Maria - Sjöjungfru
#818 - 2 mars 2007 14:46
Håller ni kontakt på annat vis än via denna tråden?
#819 - 2 mars 2007 16:41
Svanvik skrev:
Håller ni kontakt på annat vis än via denna tråden?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är det nog några som gör, men aktiviteterna kommer via denna tråden.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan du ta dig från Torslanda in till stan så kan det säkert fixas med samåkning.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red](Jag är Torslandabo från början :))[/COLOR][/FONT]
#820 - 4 mars 2007 11:50
bara en vecka kvar nu! :)

Nån mer som vill/kan/inte kan komma?
#821 - 4 mars 2007 12:18
Jag bokar in mig. Ska försöka att inte glömma den här gången :P
#822 - 4 mars 2007 14:20
Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
Tropfrog
Maria - Sjöjungfru
Marcuspajp
#823 - 4 mars 2007 18:14
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är det nog några som gör, men aktiviteterna kommer via denna tråden.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan du ta dig från Torslanda in till stan så kan det säkert fixas med samåkning.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red](Jag är Torslandabo från början :))[/COLOR][/FONT]

Onödigt att alla komer i var sin bil tänkte jag närmast. Är man inte allt för stor fnns plats bredvid barnstol mm...

Vilken tid brukar ni träffas?
#824 - 4 mars 2007 18:40
hmmm, ja leo, vilken tid var det tänkt,.. Tror kanske att vi ska hålla oss till en timme hos Hans. Kan tänka mig att det blir lite länge med två timmar?
#825 - 4 mars 2007 20:14
ja inte mer än 2h iaf, typ 1-1.5h kanske =) så att man hinner kolla vad som finns ocg handla då också.

Sen käkar vi kanske på den pizzerian, vid Jet macken, fast det kanske blir tråkigt att göra det igen?

Vi träffas kl. 11.00 vid Zoomässan! Alla vet vart det ligger? Efteråt käkar vi lunch nånstans (typ pizzeria), sen åker vi tillsammans hem till mig och fikar, mm.
#826 - 5 mars 2007 07:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Måste tyvärr avboka på söndag. Då får vi besök från Kungsbacka istället.[/COLOR][/FONT]
#827 - 5 mars 2007 09:34
aha, ok.

Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
Tropfrog
Marcuspajp
#828 - 5 mars 2007 14:58
Jag hänger på om inget oförutsätt händer...
#829 - 5 mars 2007 18:35
Leonard
Svanvik
Lena + Mattsve
Brams
Tropfrog
Marcuspajp
Pannecke
#830 - 7 mars 2007 19:24
ok, vi kör inte förbi Särö Trädgård (där jag skötte ett akvarium)...

någon mer som skall med?

Ska vi äta på nåt fräschare ställe (än pizzeria)? kinamat finns det ju och en bra thairestaurang (fast då får vi ta hem maten och äta här, för den "restaturangen" är typ som en halv kiosk i storlek :) ) jag hade nog föredragit det, men det kan vi ju bestämma när vi kommer dit...
#831 - 7 mars 2007 20:41
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hoppas ni får kul på söndag :)[/COLOR][/FONT]
#832 - 8 mars 2007 11:11
Har flyttat och sitter utan bredband i ett par veckor till :( så jag har missat det här. Hade gärna hängt med, men det är fullt upp med annat så jag måste hoppa över denna gången.

/Johan
#833 - 8 mars 2007 18:52
synd :( okej...

Någon mer som ska med nu? bara 3 dagar kvar...
#834 - 8 mars 2007 20:32
hmm, vill inte ställa till med problem eller så men tror ni att alla kommer upp till 11? Kan hända att nån som kanske inte är ledig vrje lördag vill ta en svängom på stan samt förtära nått förfriskande...
Detta kan resultera i att denna någon inte är jättepgg kl 11 dan därpå?!?

Bara en tanke alltså!
#835 - 8 mars 2007 23:35
Trevligt initiativ!

Ville bara säga att jag gärna följer med på dylika söndagsutflykter (och andra dagar i vecka oxå givetvis! ;)) framöver. Just på söndag kommer jag nog tyvärr ligga utslagen i sängen hela dagen men det går fler tåg antar jag?

Håller på och startar upp ett 150-literskar som ska skötas enligt low-tech-modell á la Diana Walstad och skulle gärna suga i mig lite av er breda kunskap gällande växtakvarier! Har gjort halvhjärtade försök förut men ska nu banne mig satsa en del energi och tid på att starta upp och sköta det ordentligt!

Ha en trevlig söndag och hoppas det blir fler tillfällen att följa med! Upptäckte Zoopet för bara några dagar sedan och märker att möjligheterna med ett sådant här forum är oändliga!

Ha det super!

Mvh - "Noob" Kristofer :D
#836 - 9 mars 2007 07:49
brams: om vi inte är där kl. 11.00, så blir det kanske lite sent, eller? då får vi ju typ äta middag här också... nej, det får blir kl.11.00, det är väl inte SÅ tidigt?

Kolla om du kan nästa gång :) Kalcian, lycka till med karet också!
#837 - 9 mars 2007 08:20
jeje, du märker nog vad jag menar när du är gammal nog att gå på krogen. Passar nog utmärkt med en kebab till frukost ;)
#838 - 9 mars 2007 14:51
brams skrev:
jeje, du märker nog vad jag menar när du är gammal nog att gå på krogen. Passar nog utmärkt med en kebab till frukost ;)

Hehe, ja dagen efter krogbesök är alla tider för tidiga.
#839 - 9 mars 2007 15:11
brams skrev:
hmm, vill inte ställa till med problem eller så men tror ni att alla kommer upp till 11? Kan hända att nån som kanske inte är ledig vrje lördag vill ta en svängom på stan samt förtära nått förfriskande...

Detta kan resultera i att denna någon inte är jättepgg kl 11 dan därpå?!?

Bara en tanke alltså!

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][COLOR=Red]Nån[/COLOR] kanske kan åka med [COLOR=Red]nån[/COLOR]?? Vänta du bara tills [COLOR=Red]nån[/COLOR] kommer upp i [COLOR=Red]nån[/COLOR] annans AKTNINGSVÄRDA ålder då blir inte [COLOR=Red]nån[/COLOR] pigg förrän sent söndag kväll... [:o] Kanske..[/COLOR][/FONT].. [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]ibland blir inte [COLOR=Red]nån[/COLOR] [COLOR=Red]nån[/COLOR]sin pigg på flera dagar... Denna [COLOR=Red]nån[/COLOR] (Kära [COLOR=Red]nån[/COLOR] då...) skall i vart fall inte följa med. Ha det så kul! :)[/COLOR][/FONT]
#840 - 10 mars 2007 09:21
Är det någon som skulle kunna hämta upp mig i Tynneret/Frölunda eller är det så att någon behöver bli hämtad. Känns onödigt att ta bilen ch åka själv. Tacksam för snabba svar...
#841 - 10 mars 2007 11:06
finnns det 1 plats över i någon bil, jag kanske tar bussen in til kungsbacka och (om det finns plats) åker med nån av er hem ocskå?
#842 - 10 mars 2007 13:15
För tillfället ser det ut som om jag har 2 platser över om ingen kan hämta upp mig...
#843 - 10 mars 2007 14:19
Vi har två platser över i bilen, Frölunda/Tynnered är en omväg men det funkar (Vi utgår från Kortedala).
#844 - 10 mars 2007 18:05
Jag kör som sagt från Torslanda och kan öra förbi Frölunda. Dock blir det lite trångt bredvid barnstol om man är av större modell.
#845 - 10 mars 2007 18:52
Svanvik skrev:
Jag kör som sagt från Torslanda och kan öra förbi Frölunda. Dock blir det lite trångt bredvid barnstol om man är av större modell.

Jag är inte så stor av mig, så jag skall nog få plats.
#846 - 10 mars 2007 19:11
okej, det borde finnas någon jag kan åka med hem då.

Bara så ni vet vad ni ska ta på er (liten förvarning), så tänkte jag att vi skulle ut och gå, nere vid Vallda Sandö =)
#847 - 10 mars 2007 23:30
Jag tar nog min egen bil i ala fall. Jag får se. Vi ses i morgon.
#848 - 10 mars 2007 23:50
jag har en plats över men jag vet inte om jag ska lova bort den.... vet inte när jg kommer upp imorgon så jag kanske dyker upp lite senare. Sen efter är det inte säkert att jag ska direkt hem...
Har lite ärenden i k-backa när jag ändå är i trakten...
Men leo - du kan ju åka med mig till dig iaf. om du vågar =)...
#849 - 11 mars 2007 18:20
vart höll du till Magnus!?!?!? :mad: ;)
#850 - 11 mars 2007 19:27
Tack Leonard och tack allihopa för en härlig dag.
#851 - 11 mars 2007 21:58
tack tack för en trevlig dag.
Speciellt tack till leo för att vi fick komma och titta på hans kar och till hans far som fixa fikat ;)
#852 - 11 mars 2007 22:04
Jag vill också tacka för det trevliga sällskapet.
#853 - 12 mars 2007 09:04
kul att ni gillade det! =)
föresten glömde ju att ni skulle kolla kön på mina snäcklekare.... och att ge Pannecke Rotala sp. "Green".

Var pizzorna goa? ;)
#854 - 12 mars 2007 10:28
Jodå Hawiin var god iaf. Och bullarna var jättegod :)
En mycket trevlig dag var det.

När vårat växtkar slutar vara en algsoppa så tänkte vi välkomna er hem till oss. Man kan ju alltid terra Brams på hans jobb innan om han vill för vi bor ungefär lika långt från zookompaniet som han gör.
#855 - 12 mars 2007 12:50
Leonard skrev:
kul att ni gillade det! =)

föresten glömde ju att ni skulle kolla kön på mina snäcklekare.... och att ge Pannecke Rotala sp. "Green".

Var pizzorna goa? ;)

Tackar för besöket, fika mm. Trevligt.

Jag såg i vart fall en hona och ett par tre hannar, det var säkert fler men dem är jag rätt säker på.

Annars såg jag några romkorn på växterna jag fick, antagligen från dina leoparddanio...
#856 - 12 mars 2007 15:52
OK, tack för att du såg det Svanvik!! =) jag har lagt upp en bild, som några andra indentifierat och det varmtydligen en hona, hoppas det finns fler än 1 iaf :S
Kul med rommen också, kan även ha vart från mina killis (Alpocheilus lineatus).
#857 - 18 mars 2007 00:41
bao bao... är bara tvungen att testa om signaturbilden funkar...
#858 - 18 mars 2007 00:42
iophöl
#859 - 29 april 2007 17:53
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Oj! Här har inte hänt mycket :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men, vad sägs om lite grillning lördagen 26/5 (pingst) hos mig?[/COLOR][/FONT]
#860 - 29 april 2007 20:59
visst! =)

Ska bara kolla upp datumet en gång till så att jag är säker på att jag kan! skriv upp mig som anmäld.
#861 - 30 april 2007 19:54
Oj, sorry alla. Jag har inte varit härinne på ett tag. Glömde visst träffen i renoveringshetsen. Grillning låter jul. Jg vet dock inte om jag har tid ännu.
MVH
Magnus
#862 - 30 april 2007 22:15
Jag tycker att det vore roligt. Skall försöka att skapa tid för denna träff.
#863 - 1 maj 2007 20:24
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Grillning i Öjersjö lördag 26/5 Kl. 18.00 (ca)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag fixar med sallad, bröd och lite goa såser.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Tar med det som skall grillas och drickas gör var och en.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sjöjungfru med ett yngel[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Snäckan (?)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Leonard[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tropfrog & Sambo? (försöker smita ifrån renoveringarna ;))[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke (med familj?)[/COLOR][/FONT]
#864 - 6 maj 2007 20:17
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Puffar tråden lite uppåt ;)[/COLOR][/FONT]
#865 - 16 maj 2007 20:14
Nu börjar det att närma sig. Drygt en vecka kvar.... :) ;) :D
#866 - 17 maj 2007 15:31
Vilka är det som verkligen kommer? fler än 4 pers skulle väl va bra :)
#867 - 17 maj 2007 18:51
Leonard skrev:
Vilka är det som verkligen kommer? fler än 4 pers skulle väl va bra :)

[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]Ja, jag håller med :)
Ni får gärna bekräfta hur många som kommer, jag har ju gissat lite oxå ;)[/COLOR][/FONT]
#868 - 17 maj 2007 20:41
Som jag sa tidigare idag till dig Maria såfår vi se...
#869 - 17 maj 2007 20:47
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag tar visparna med mig och dyker upp även jag om det är OK. Jag är ju ingen växtakvarist så sett... Men jag har ju växter i burkarna :rolleyes:...[/COLOR][/FONT]
#870 - 18 maj 2007 19:58
jag kan inte komma, stryk mig :(
#871 - 20 maj 2007 15:28
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Grillning i Öjersjö lördag 26/5 Kl. 18.00 (ca)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag fixar med sallad, bröd och lite goa såser.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Tar med det som skall grillas och drickas gör var och en.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sjöjungfru med ett yngel[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tropfrog & Sambo? (försöker smita ifrån renoveringarna ;)) (ej bekräftat)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Pannecke (med familj?)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Lenmar med 2 yngel[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Lite dålig uppslutning tycker jag. ;)[/COLOR][/FONT]
#872 - 20 maj 2007 19:56
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Så, då har jag tingat bort mitt storsjöodjur nu är det bara ett yngel kvar. Hu vad tunt med folk... Nästan värre än västgänget juh! Jag kör gärna ett akvarieaffärsrejs om lördagförmiddagen... Måste en repa till.......... ;)[/COLOR][/FONT]
#873 - 20 maj 2007 20:24
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, varför inte :) Bra idé.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag skall med mitt yngel till ridningen tidig eftermiddag men förmiddagen är ju ledig ju.[/COLOR][/FONT]
#874 - 22 maj 2007 07:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lyfter lite :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Magnus: du får rensa din inbox, det går inte att PM:a dig ;)[/COLOR][/FONT]
#875 - 22 maj 2007 07:34
Det är gjort. Jag jobbar till 18 på Lördag, men kommer gärna efter det.

Angående renoveringen:
http://w4.objektdata.se/pregen/600/OBJ30047_830488600/wp.htm?SID=1jdadbibo1fgkuyergcyjc55

Jag är färdig!!

MVH
Magnus
#876 - 22 maj 2007 07:42
Tropfrog skrev:
Det är gjort. Jag jobbar till 18 på Lördag, men kommer gärna efter det.

MVH

Magnus

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]OK! Du är välkommen :)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Grillning i Öjersjö lördag 26/5 Kl. 18.00 (ca)
[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Sjöjungfru med ett yngel
Tropfrog[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Lenmar med ett yngel[/COLOR][/FONT]
#877 - 22 maj 2007 15:39
Jag får avböja från grillning. Skall ut med jobbet dagen innan. Det fick jag reda på idag.
#878 - 22 maj 2007 19:52
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Inte blir vi många inte, men väder ska vi få i alla fall ser det ut som :)[/COLOR][/FONT]
#879 - 14 juni 2007 21:14
Kanske skulle vara dags att hitta på något igen? Testa att grilla en gång till, kanske flera skulle kunna hänga på denna gång? Är det någon som har båt, kan man kanske kunna sticka ut till en ö och bada och grilla lite.
#880 - 10 mars 2008 12:10
Är det någon som har nått vi kan hitta på? :)
Jag tycker det var rätt kul att åka hem till folk och kolla in deras akvarium, så ni får gärna komma hem till mig (igen)! Maj-juni hade passat bra tror jag.
Någon som är intresserad?
#881 - 18 mars 2008 21:18
För tillfället har jag lite för mycket trådalger i mitt kar, men sen jag skaffade CO2 så har det blivit lite fart på växterna....

[ATTACH]11013[/ATTACH]
#882 - 19 mars 2008 19:22
Pannecke. Kul att se! Vist är det sån sjuk skillnad med/utan co2?

Ja, det kanske är så att det dött här lite. Anledningen är väl främst att jag har haft annat för mig och att jag inte varit riktigt motiverad. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det balla ur lite de senare träffarna vi hade. Tanken var inte att det skulle bli nått typ av kafferep där vi diskuterade allt och alla. Utan en grupp som träffas för att i huvudsak diskutera växter och det som hör till!
Det är inte så att jag är bitter eller så, jag försöker bara att förklara.
Det blrv allt mer snack om saltvatten, bullrecept och dagisplatser... ;) Hoppas ni fattar vad jag menar.

Men det har ju gått ett tag sen sist och det kanske är dags att dra igång nått igen?? Det är många akvarister som tillkommit och säkert många akvarium som bytt färg och form. Om inte annat så kanske vi kan ta några favoriter i repris, typ Nygaards eller så? Vad vill ni göra? Hur många av oss gamla är fortfarande på? Finns det några nya?
Jag har en tanke om att vi kanske skulle ta och fixa ihop en tävling? Några ideer kring detta?
Free your mind and speech!!
/C
#883 - 30 mars 2008 19:20
Tror inte jag varit inne på Zoopet på flera månader, men det är kul att se att denna tråd vaknat till liv igen!
För egen del så ligger akvariet och det intresset lite på is under våren och sommaren för då är det så mycket annat som ska fixas, men jag skall försöka hänga på om det blir nåt roligt. Tycker lite synde om brams som alltid skall behöva agera reseledare...:-)

/Johan
Bilagor:
#884 - 30 mars 2008 19:59
bjuder ni på hallonsaft e jag på :p
#885 - 30 mars 2008 21:13
är intresserad :)
#886 - 11 april 2008 20:43
Lyfter tråden lite...
Behöver fler entusiaster. Kanske dags att flytta tråden till Plantswap? eller vad tror ni,.
Jodahl - det är inte synd om mig, jag tycker detta är kul!
#887 - 8 november 2008 10:32
Lever tråden fortfarande? Vore kul att hänga med om ni ska göra något framöver!
#888 - 8 november 2008 15:27
Har länge funderat på en del 2. Drog upp det hela idag igen.
http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?p=38249#38249

Alla som är intresserade anmäler er där.
Inget illa mot Zoopet men det känns som en naturlig grej att flytta denna tråden.
Kjell Fohrman
Administrator
#889 - 8 november 2008 15:34
Wickberg skrev:
Lever tråden fortfarande? Vore kul att hänga med om ni ska göra något framöver!

Om inte annat får du väl haka på oss Zoopetvästare - i november går vi på auktion. I december har vi glöggfest hemma hos mig (där det finns ett 3.000 liters växtakvarium) och Maria_Sjöjungfru.
Första helgen i februari är vi ett gäng som åker ner till den stora "Planted Aquarium-tävlingen" i Tyskland.
Så det händer en hel del runt växtakvarium framöver.
#890 - 9 november 2008 11:42
Kjell, skulle gärna se ditt jättekar. Även tysklandsresan kan vara intressesant i år. När är sista anmälning till den?
Kjell Fohrman
Administrator
#891 - 9 november 2008 12:03
brams skrev:
Kjell, skulle gärna se ditt jättekar. Även tysklandsresan kan vara intressesant i år. När är sista anmälning till den?

Vore trevligt att ses igen :D

För Tysklandsresan är deadline den 31/12 ( se mer info i västtråden).
Vi har ännu inte bestämt datum för "glöggträffen" i december men till den har vi väl inte direkt någon deadline mer än att det kan bli fullbokat (tror vi var 26 st eller något sådant förra året).
#892 - 2 maj 2013 09:59
Då var det dags igen!
Alla ni som inte gett upp er hobby!. Joina oss på FB så ska vi snart ha massa trevliga träffar!

http://www.facebook.com/groups/241010139374932/
#893 - 2 maj 2013 10:04
Det går inte att få upp sidan Christian. Skriv vad gruppen heter också så är det bara att gasa :)
#894 - 2 maj 2013 10:22
Så testa nu... den var visst "sluten" =)

Gruppen heter: Växtakvarister i Göteborg
#895 - 2 maj 2013 10:22
Oj,,, var visst inloggad som AT. =/
Kjell Fohrman
Administrator
#896 - 2 maj 2013 11:10
Trevligt att växtakvaristiken skjuter lite fart igen - det har ju varit lite lugnt på den fronten på sistone
#897 - 2 maj 2013 16:11

Oh, där måste en växtnörd som jag vara med!!!!
Borde kanske lägga upp lite akv bilder på FB då också... något att göra ikväll :)
#898 - 2 maj 2013 16:13

Och här i Värmland är det jag, Blassan och Clas som harvar runt..

Man skulle allt bo i en storstad ändå..

Annons