Växtakvarister

admin
Christian Alfredsson
#1 - 20 maj 2008 10:51
Man kan skicka PM till alla i en grupp.

Edit: Det kom inte som spam utan kom bara med här i gruppen.
#2 - 20 maj 2008 11:05
Usch! Det kan bli en riktig "spamfälla"
#3 - 21 maj 2008 10:03
Hej växtakvarister! Jag har alltid gillat "vanliga" växter och är alldeles nyfrälst inom akvarisitiken. Vill gärna vara med er och lära massor
#4 - 21 maj 2008 13:15
Får man vara med?
Anettejt
#5 - 21 maj 2008 13:41
malun> Givetvis är gruppen öppen för alla!
Jag funderar bara på vad man skall göra med den?
Är det någon som har någon idé så bara posta på friskt...
#6 - 21 maj 2008 16:13
Hej!
Ja, hm, vad gör man i en grupp, egentligen? Eh... kanske vi kan prata om vilka växter vi har som vi gillar? Själv är jag väldigt förtjust i min papegojblad, som verkar trivas. Kul med en växt med färg, tycker jag, som är lite färgnörd.
Anettejt
#7 - 21 maj 2008 23:16
Oki, jag fyller på med min nya Ludwigia Glandulosa. Är helt såld på den! Annars en stor favorit sen innan är Pogostemon helferi. Som jag håller på med emerst odling av nu för jag vill ha den till att blomma och bli knallröd. ;-)
Anettejt
#8 - 26 maj 2008 18:12
Jisses vilken fart här var då! ;-)
#9 - 30 maj 2008 18:21
- Skulle gärna delta lite här för att lära mig om växter! Eller kanske rättare sagt mer om växter. Har kommit underfund med några arter men vill nu gå vidare. Det lutar åt att jag gör om mitt sällskapsakvarium under sommaren. Det är för tillfället inrett lite anspråkslöst med några svärdplantor och lite lökväxter.

Funderar allvarligt på att "kasta ut" alla fiskar för en riktig re-make-over.

En av de växter som just nu växer mig ur huset är Polysperma men har även en vattenormbunke som börjat trivas som bara den. Den gav nyligen massa nya skott som omplanterades i andra burkar. Det ser ut som om alla skott rotar sig och får liv.

För att inte tala om flytväxter. Jösses. Där bär jag flera liter till komposten varje vecka.

Kort sagt. Planerar att kasta mig in i växt-träsket inom kort :)
#10 - 31 maj 2008 19:25
En sak jag tycker admin ska göra är att vända inläggsordningen, bakomfram att det senaste inlägget ligger överst.
Anettejt
#11 - 5 juni 2008 12:55
För min del ligger alla nya inlägg (även de i forumet) högst upp, denna inställning ligger under kontrollpanelen. Tycker det är enklare att kunna se senaste postningar på detta sättet, men man förlorar ju lite på det om det är enormt många postningar så att man måste scrolla ner en del för att se huvudinlägget.
Men det är ju en smaksak...;-)
#12 - 24 juli 2008 13:06
Jag jobbar på att platsa i den här gruppen, för uj vad snyggt det är med gröna akvarier! (ja inte alger då förståss...)
#13 - 3 november 2008 12:14
hej alla, försöker experimentera lite med det gröna sköna akvarieväxter vi har! =)

Annons