Växtakvarietävling i Tyskland

#1 - 18 september 2007 07:17
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej på Er,[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Västingarna kommer att åka ner till Tyskland för att bl a kika på Växtakvarietävling.[/COLOR][/FONT]
www.planted-aquarium.de
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kika gärna in i västingtråden oxå.[/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=1022127#post1022127
#2 - 18 september 2007 08:00
Smart att ha sådan otroligt hög anmälningsavgift och prissumma. Det gör ju att alla kommer tycka den där tävlingen är lyxigare än den redan så lyxiga ADA-tävlingen.

Ska bli intressant att se tävlingsbidragen om gammal med mest pengar även är bäst på att aquascape:a =)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 18 september 2007 08:11
defdac skrev:
Smart att ha sådan otroligt hög anmälningsavgift och prissumma. Det gör ju att alla kommer tycka den där tävlingen är lyxigare än den redan så lyxiga ADA-tävlingen.

Ska bli intressant att se tävlingsbidragen om gammal med mest pengar även är bäst på att aquascape:a =)

Det kan ju inte gå sämre än för svenskarna i ADA-tävlingen i all fall:p
Jag tycker i alla fall att det är riktigt kul att det arrangeras en tävling som denna i Europa och ser verkligen fram emot att få besöka den.
#4 - 18 september 2007 08:26
Jag såg nu att man skulle sätta upp burken på plats.

Kul om man får se dom in action, för jag tippar att det inte kommer vara speciellt spännade att se det disiga slutresultatet med glesa marktäckare (om man inte använder plastmattor som Oliver Knott gjorde i ett mässakvarium).
#5 - 18 september 2007 10:23
Det kan ju inte gå sämre än för svenskarna i ADA-tävlingen i all fall:p

Jag tror inte jag såg inte ditt deltagande där heller...
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 18 september 2007 10:31
petnym skrev:
Jag tror inte jag såg inte ditt deltagande där heller...

Det krävs kanske ett växtakvarie för det - eller;)

Vi åker i alla fall ner till Tyskland för att "in real life" lära oss lite:D, för uppenbarligen finns det inte så mycket att lära sig av växtexperterna här i landet med tanke på deras blygsamma placeringar;)

Nåväl - man kan ju skämta om det. Det låter i alla fall som en väldigt intressant resa och då inte bra med tanke på växtakvarietävlingen utan även på att vi tänkt göra ett par "studiebesök"
#7 - 18 september 2007 10:43

för uppenbarligen finns det inte så mycket att lära sig av växtexperterna här i landet med tanke på deras blygsamma placeringar

En gnutta elakt med tanke på att jag själv tex kommit tvåa i Aquabotanictävlingen 2004, 3:a i AGA-tävlingen 2004 och har hittills den högsta placeringen i ADA-tävlingen av alla svenskar 2005 där jag kom på 55:e plats.

Förhoppningsvis är det ditt sätt att visa att du är rejält avundsjuk och ett sadistiskt sätt att trigga oss växtakvarister här på forumet att försöka anstränga oss lite mer =)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 18 september 2007 11:40
defdac skrev:
Förhoppningsvis är det ditt sätt att visa att du är rejält avundsjuk och ett sadistiskt sätt att trigga oss växtakvarister här på forumet att försöka anstränga oss lite mer =)

Avundsjuk - knappast, men det andra har du väl inte helt fel i:p
#9 - 18 september 2007 14:02
defdac skrev:

Ja, eller försöker han skrämma bort oss växtakvarister till andra mer vänliga forum som tex www.plantswap.se ...
#10 - 18 september 2007 14:04
Nej jag tror han försöker säga att vi växtprimadonnor inte har någon självdistans och vill plocka ner oss lite 8) Det bjussar jag på =)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 18 september 2007 14:07
Det vore i alla fall kul om någon/några växtprimadonna ställde upp i Tysklands-tävlingen - vi lovar göra vågen där nere för er och rösta på er i publikens val:D

Annons