Växer känselspröt och kampfiskslöja ut igen?

#1 - 7 januari 2004 13:50
Hej. Min dvärguramihanne har inatt blivit av med en bit av sitt känselsprö. Kampfiskens slöjja är nafsad på. Växer detta ut igen? Den elake är en d-guramihona.
Tacksam för svar.
/Chrille
#2 - 8 januari 2004 16:03
Hej!
Kampfiskens fenor kommer snart att växa ut igen!
Guramis vet jag inte... Ingen av mina har fått sina känselspröt bortbitna.
Mvh/Sarah
#3 - 8 januari 2004 16:25
Låter ju som om de har varit på varandra och då är frågan om de går bra ihop? Är någon av de fiskarna ny inköpta? För i så fall måste man eventuellt dela på dem. Har själv en kampfisk som bråkade lite med en av mina sorgmantlar, men det går bra nu var lite orolig för att jag skulle behövas delas
#4 - 8 januari 2004 19:16
Hej. Det är bara honan av Dvärggurami som e aggressiv. De andra polare. Försökte lämna tillbaka men såklart fick man inte det. VARNING för töntig garanti som "Arken" i Täby Centrum ger. ASHÖGA priser 129:- DG-paret och lämna tebax-garanti om de är döda. Inte levande. Frågade om jag skulle lägga honan att dö för att detta skulle gälla då? Äh! Länge leve seriösa Zoo-butiker!!!
#5 - 8 januari 2004 19:24
Du får ursäkta mig om du tycker att jag är helt fel ute. Men jag har förståelse för att zoo butiker inte tar tillbaka sålda fiskar, hur ska dom kunna säkerställa att den fisk som lämmnas tillbaka inte har någon smitta typ vittaprick? Jag skulle inte vara glad om jag var den som köpte fisken sen då, lite av deras anseende ligger ju i att fiskar som säljs är friska.

Mvh

Pontus
#6 - 8 januari 2004 19:28
Har själv en kampfisk som bråkade lite med en av mina sorgmantlar

Kampfiskhannar och sorgmanteltetror verkar inte gå ihop, undrar om det beror på att sorgmanteltetrorna gärna nafsar i fenorna på kampfisken. Jag såg att min lillebrors sorgmanteltetror gjorde det på hans kampfiskhanne. Han åt upp ögonen på två av dom.
Så det blev avlivning för dem och så fick jag ta över hannen.

Undrar fortfarande hur det gick till. Tetrorna hade bara ögonhålorna kvar.
Det måste ha varit kampfiskhannen, det fanns bara småfisk förutom den.
#7 - 10 januari 2004 00:58
Ursprungligen skickat av Smisker

[quote]Har själv en kampfisk som bråkade lite med en av mina sorgmantlar

Kampfiskhannar och sorgmanteltetror verkar inte gå ihop, undrar om det beror på att sorgmanteltetrorna gärna nafsar i fenorna på kampfisken. Jag såg att min lillebrors sorgmanteltetror gjorde det på hans kampfiskhanne. Han åt upp ögonen på två av dom.
Så det blev avlivning för dem och så fick jag ta över hannen.

Undrar fortfarande hur det gick till. Tetrorna hade bara ögonhålorna kvar.
Det måste ha varit kampfiskhannen, det fanns bara småfisk förutom den.
[/quote]

Annons