Växätande fiskar! Suck!

#1 - 9 februari 2004 07:43
Mina mollys är bara så flitiga på att äta växter. De flesta av växterna ser rätt skamfilade ut nu. Har gett dom ärter och växtmat för malar och växtätande firrar men problemet kvarstår. Har hört att det är väldigt svårt att få dom att sluta snaska på växterna. Då mitt senaste kar är ganska nytt igångsatt så har jag varit extremt snål med maten till dom, som man sig bör. kanske bättrar de sig när dom får mer mat. Funderar på om det finns några växter som dom inte gillar att knapra på så mycket.

Vet ni någon sådan växt?
#2 - 9 februari 2004 07:52
javaormbunke brukar inte vara så populärt.
#3 - 9 februari 2004 08:10
Tavk så mycket för förslaget Nils och Alva. Har en sådan och dom smaskar på den med. Några mer förslag?
Fija
#4 - 9 februari 2004 08:13
Anubias.. tror jag den heter. En sån köpte vi för jag har slöjstjärt, fast den var rätt dyr. Den har de iaf. inte kunnat tugga på för de e så tjoka blad på den. Den blommar dessutom. Eller den kanske du oxå har provat?
#5 - 9 februari 2004 08:15
Ja du Fija, den har jag också. Dom äter inte bladen på den med de äter kvisten till bladet dom små rackarna.
#6 - 9 februari 2004 17:14
min kräfta e lika dån :D
#7 - 9 februari 2004 17:21
när de äter javaplanta och anubias så finns det inget de inte äter.
#8 - 9 februari 2004 18:15
Kanske något riktigt snabbväxande som de föredrar än de andra växterna?
Annars mata med räkmix, det innehåller ju mycket ärter.
#9 - 9 februari 2004 19:23
Jag har vattenpest och de tar allt små tugger på dom med. Det kanske rättar till sig när jag haft igång karet ett tag till och kan mata fullt ut....
#10 - 9 februari 2004 19:26
Jag har mollysar och de äter inte alls på mina växter, har i cabomba, vattenpest, javamossa, anubias + lite flytväxter. Det enda jag sett dem knapra på är alger =)
#11 - 9 februari 2004 19:33
Ursprungligen skickat av whisse

Jag har mollysar och de äter inte alls på mina växter, har i cabomba, vattenpest, javamossa, anubias + lite flytväxter. Det enda jag sett dem knapra på är alger =)

Ja du har dom växter som normalt Molly ratar.... Mina är riktiga gräshopper! *asg*

Annons