[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Hubba ![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Funderar på att ge uppdrag åt min svåger att tillverka ett ytterfilter åt mig i rostfritt stål. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Det är ju egentligen inga konstigheter, det är ju bara en vattentät låda med två hål, ett för intag, ett för utblås, och sedan en cirkpump som drar runt vattnet. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Men, nu är det så att jag isf skulle vilja utnyttja någon av de 3 pumpar jag har liggandes, och ingen av dom fungerar utaför karet. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Och jag skulle vilja ha pumpen u[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=4]tanför karet, av skäl som tar alldeles för lång tid att redovisa här. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Så, en liten ide jag har
.är att ha pumpen inne i filtret. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Och då kommer ett intressant problem upp. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Den där pumpen kräver ju ström för att fungera. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Så, kabeln måste gå igenom en sida på filtret. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Hur löser man så att man får en vattentät genomförning av en kabel ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Är det så enkelt att man kan borra ett hål, säg på 5mm i diameter, trä igenom kabeln, och sedan dratta på med en bra hög med silikon runt hålet ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4]Eller finns det någon sorts färdiga lösningar att köpa någonsstans ??[/SIZE][/FONT]